Permalänk
Robot

Min Första Lappning

Jadu.. Jag tänkte att det kunde vara kul att visa folket vad jag gjort med cpun.. Så ni kanske blir inspirerade att göra samma sak!?

Som det redan står är detta resultatet av min första lappning av min cpu och kylare, och det blev lyckat må jag säga Jag andvände slippapper från classolsons som kostade 32 kr sammanlagt!

CPU: 4600+

CPU-kylare: Arctic Cooling Freezer Pro 64

Slippapper: Våtslippapper 180, 240, 400, 600, 1200

Resultat: Sänkte tempen ca 2-3 grader i idle och ca 4-5 grader i load

Inspiration: cbrkungen

Besök albumet: Min Första Lappning av SLAYER6x6x6

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är det inte värt det för att få 5 grader kallare processor,
Men det är ju bara jag då..
Spelar säkert roll om man ska kunna höja vcore snäppet högre..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
Enligt mig så är det inte värt det för att få 5 grader kallare processor,
Men det är ju bara jag då..
Spelar säkert roll om man ska kunna höja vcore snäppet högre..

Inte för dej ne

Men jag tyckte det var ett kul arbete, och jag klockar en del, och ligger på gränstemperaturer då, så jag är väldigt nöjd med resultatet iaf Man kunde låta bli å slipa ner cpun, men när jag ändå va igång så kunde jag inte låta bli xD

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk

Hehe, shit va mycket du äter Men aja, bra jobbat med cpun xD

Visa signatur

blomman-1992@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFoXNovA
Hehe, shit va mycket du äter Men aja, bra jobbat med cpun xD

om du tycker dedär är mkt så vill jag inte veta hur lite du äter:P

OnT: ser fint ut. hur lång tid tog det?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFoXNovA
Hehe, shit va mycket du äter Men aja, bra jobbat med cpun xD

Hehe, jag hade inte ätit på hela dan, å tro de lr ej man blir ruskigt hungrig av å slipa cpu å kylare xD haha

luddha: Det tog typ en halvtimma med kylaren, för den var hutlöst slev xD Men cpun tog typ 5 minuter eftersom den var såpass fin å jämn redan

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem

trodde inte att man kunde sänka tempen så pass mycket. Nu blev man ju nästan inspirerad att lappa själv men borde nog skaffa ny cpukylare först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SLAYER6x6x6
luddha: Det tog typ en halvtimma med kylaren, för den var hutlöst slev xD Men cpun tog typ 5 minuter eftersom den var såpass fin å jämn redan

5 min med 1200 papper? Jag jobbade i 45 min med min Q6600. Då gick jag iofs från 400 upp till 2500, men ändå, tryckte du jättemycket då eller?

Hur som helst, du får en 4P eftersom bilderna sög, arbetet var dock helt okej

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk

Riktigt snyggt gjort.
Kul att man kunde bidra med lite inspiration.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
Enligt mig så är det inte värt det för att få 5 grader kallare processor,
Men det är ju bara jag då..
Spelar säkert roll om man ska kunna höja vcore snäppet högre..

Klart det är värt det ;-). Det är även en viss känsla att veta att det är snyggt även där.

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
5 min med 1200 papper? Jag jobbade i 45 min med min Q6600. Då gick jag iofs från 400 upp till 2500, men ändå, tryckte du jättemycket då eller?

Hur som helst, du får en 4P eftersom bilderna sög, arbetet var dock helt okej

Men jag slipade bara tills cpun blev jämn och glansig^^ Vågade inte ta för mkt, men nästa gång ja lappar den eller nya cpun som kmr om ett tag så blir det nog ner till kopparn hade bara mobilkamera, och den tar inte världens bästa närbilder xD

Chibariku: Det beror ju på hur ojämna grejorna e xD Om dom är helt jämna från början så är inte skillnaden så stor kanske

cbrkungen: Sant! Det är rent och rakt xD Förut var det skitsnett och såg ju ut som om kylaren var jämnad med vinkelslip^^ hehe

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem

har bara en fråga ? vad använde du för att kolla den ?

att den blev 100% rak mena jag ?

Laser eller ? jag ser ju inte ens om min kylare behöver lappas

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
har bara en fråga ? vad använde du för att kolla den ?

att den blev 100% rak mena jag ?

Laser eller ? jag ser ju inte ens om min kylare behöver lappas

Hehe xD Nej men min kylare är inte utjämnad alls. Fabrikanterna har inte lagt ut tid på det, när det gäller dom billigaste cpuerna, vissa andra Men vissa kylare är redan jätte jämna.. Tex min grafikkortskylare: Zalman VF1000, den skulle bara bli repigare om jag skulle slipa den med 1200 papper.. Så jämn är den!

Men som jag sade till en annan person i komentarerna: Min kylare såg ut som om den var jämnad med en vinkelslip innan jag rörde den Bokstavligt talat!

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520