Folding@Home på Radeon HD 2000 och 3000

Permalänk
Medlem

Började folda runt 15:00 idag. Har gjort 3 WUs tills nu (291 poäng) och hinner med en fjärde. Hur vet jag om det är bra eller dåligt då jag inte testat med en CPU client innan?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
Nice. Men hur mycket loadar egentligen grejen på processorn eller grafikkortet? 100%?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Tror det går att ställa in, foldar inte själv så vet inte..

Ja det går att ställa in.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Finns det förresten någon klient för nvidias 8800-serie?

Nej, tyvärr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
dock finns det inget till 9000 serien?

Nej, inte till 9000-serien heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Jag kan inte packa upp filen.
Det står att den är skadad.

Prova att tömma tömma ditt cache och ladda ner den igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chains
Jag funderar ang. Folding@Home... Har det skett några framsteg inom forskningen kring detta i samband med projektet?

Sker små framsteg hela tiden. Det mest konkreta svaret jag kan ge dig är att peka på deras Results sida.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Team 37451

Bra! ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Försökte få igång på CPU, men var massa krångel.

Kom in här eller till IRC:en så fixar vi det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
ingen programmerare här som kan skapa ett automationsprogram för f@h så att nybörjaren enkelt kan klicka på nästa, nästa, nästa och sedan ligger datorn på fullt fräs och alla poäng är förprogrammerade till sweclockers lag

Det är inte så många steg att få till det som du vill. Kom in här eller på IRC:en så fixar vi det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Började folda runt 15:00 idag. Har gjort 3 WUs tills nu (291 poäng) och hinner med en fjärde. Hur vet jag om det är bra eller dåligt då jag inte testat med en CPU client innan?

Bra eller dåligt, hur menar du? Poängmässigt? Om du istället kör med SMP-klienten på din 3800+ så skulle jag gissa på att du får ca 1000 ppd. Men bästa sättet att få reda på det är att köra igång den och testa och jämföra. PPDn (poäng per dag) får du fram med FahMon.

Permalänk
Medlem

Börja med folding igår med mitt 2600xt GDDR4, satan va mkt snabbare det går än när ja provade med CPU klienten^^

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Har kört i två 2 dagar snart och lyckats köra igenom några wu's.
Men får "bara" 97p /wu. Kan detta stämma ? Eller har jag ställt in nått fel ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Men får "bara" 97p /wu. Kan detta stämma ?

Det stämmer. p2799 är det enda projektet tilldelat GPU2-klienten för tillfället.