Löjligt överdimensionerade solglasögon - nya modet!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Ni har sagostund också antar jag?

Faktiskt inte, kanske borde lägga upp det som förslag...

Seriöst vad är det för fel med det? Att man en dag i veckan när man faktiskt bara har en träning och träningslära går runt i ett par sköna byxor som, i mitt tycke, faktiskt inte ser så illa ut och dessutom är sköna... Sen kan ju du få fjolla runt i dina JL byxor och Tiger tröjor och spela cool 7 dagar i veckan om du känner att du behöver det för att smälta in och se bra ut.

EDIT: Inlägget var även till de andra som klankade ner på "mysfredag".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har inte på mig annat än mjuka byxor , med sport-stuk á là Nike och Adidas. Är jag ett barn eller omogen för det? Nej.

Jag hade gissat på ryss eller balt.

edit:

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Jag hade gissat på ryss eller balt.

Hahahahha, Nej jag är helt svensk . Jag gillar bara mjuka kläder, som mjukisbrallor, t-shirts, munkjackor, äkta dunjackor osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hahahahha, Nej jag är helt svensk . Jag gillar bara mjuka kläder, som mjukisbrallor, t-shirts, munkjackor, äkta dunjackor osv.

Är du säker på det? Det där låter verkligen som någon ryss eller balt skulle klä sig i. Du kanske ska fråga dina föräldrar om du är adopterad. Andra tecken kan vara att du jobbar som insamlare på en inkassobyrå, dörrvakt eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Är du säker på det? Det där låter verkligen som någon ryss eller balt skulle klä sig i. Du kanske ska fråga dina föräldrar om du är adopterad. Andra tecken kan vara att du jobbar som insamlare på en inkassobyrå, dörrvakt eller liknande.

Ja okej jag erkänner, halva min släkt är finsk, men jag har aldrig satt min fot i det landet. Och jag jobbar på Ericsson/Produktion just nu. Och jag ser ut som den typiske svenska datornörden. Hår ned till axlarna och gänglig (smal och lång). Men tillräckligt med muskler för att bära en fulltower Lian-Li burk 1500m :).

Inga finska drag i mitt utsende eller i min dialekt, lite sörmlänska/riktsvenska blandning dock.

Permalänk

Jag kan tänka mig att de är väldigt sköna under soliga dagar, de täcker ju ordentligt. Sen så är de ju bättre än flashiga solglasögon som de här:

Rysningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Jag kan tänka mig att de är väldigt sköna under soliga dagar, de täcker ju ordentligt. Sen så är de ju bättre än flashiga solglasögon som de här:
http://www.tradenote.net/images/users/000/079/267/products_im...
Rysningar.

Nja, nog för att de där är allför mycket wannabe-cyklist men jag hade faktiskt föredragit dem.

Permalänk

Mjukisbyxor på stan, mainstreamblonderat hår och bzz-bzz (säger så när jag går förbi dem) solglasögon är jag allergisk mot.

Permalänk
Medlem

Haha, fan vad glad jag är att så många är irriterade på dessa glasögon. Kan verkligen se era sura miner när ni går förbi jäntor med dessa glasögon. Kalas!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Mjukisbyxor över en fin rumpa är väl inget att se ner på De här solglasögonen får mig däremot att vilja spy varje gång jag ser dem.

Otroligt sant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Faktiskt inte, kanske borde lägga upp det som förslag...

Seriöst vad är det för fel med det? Att man en dag i veckan när man faktiskt bara har en träning och träningslära går runt i ett par sköna byxor som, i mitt tycke, faktiskt inte ser så illa ut och dessutom är sköna... Sen kan ju du få fjolla runt i dina JL byxor och Tiger tröjor och spela cool 7 dagar i veckan om du känner att du behöver det för att smälta in och se bra ut.

EDIT: Inlägget var även till de andra som klankade ner på "mysfredag".

Smaken är som baken. Jag tycker folk som går runt på stan med mjukisbyxor ser ut som pajasar, sen går även jag runt i mjukisbyxor hemma, men skulle aldrig gå runt med dom bland folk, just för att det i mitt tycke ser white-trash ut. Sorry för OT.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar pilotbrillor! Det är något speciellt med dom.
Fast resten stora är bara skit.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Lika nytt som mjukisbyxor och goose-jackor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Smaken är som baken. Jag tycker folk som går runt på stan med mjukisbyxor ser ut som pajasar, sen går även jag runt i mjukisbyxor hemma, men skulle aldrig gå runt med dom bland folk, just för att det i mitt tycke ser white-trash ut. Sorry för OT.

Är skillnad på mjukisbyxor man fick på ett fotbollsläger för 3 år sedan och ett par som man köper själv. Mina är inte slitna, blekta, uttöjda. Dom jag går i skolan i är ett par grå av märket Jordan som antagligen kostar lika mycket som ett par jeans om du skulle köpa dem i sverige... Sen är det lite skillnad och gå på stan och på skolan. Iaf i mitt tycke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Är skillnad på mjukisbyxor man fick på ett fotbollsläger för 3 år sedan och ett par som man köper själv. Mina är inte slitna, blekta, uttöjda. Dom jag går i skolan i är ett par grå av märket Jordan som antagligen kostar lika mycket som ett par jeans om du skulle köpa dem i sverige... Sen är det lite skillnad och gå på stan och på skolan. Iaf i mitt tycke

Just det, hur kunde vi glömma att stil kommer ur pengar, inte smak?!

Ang. stora solglasögon, hur hemskt kan det vara, ska du starta en tråd om varenda löjligt klädesplagg du ser eller?

Om vi ska dissa grejer som folk har på sig så finns det ju så mycket mer att välja på, som är så mycket mer intressant än stora solglasögon. Tänk bara på hur många det är här som har köpt rutiga skjortor med tryck på. Eller tatuerat en tribal! Eller har på sig "sverigetröjor". Tänk på hur fult det är jämfört med brudar som har på sig solglasögon.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Just det, hur kunde vi glömma att stil kommer ur pengar, inte smak?!

Ang. stora solglasögon, hur hemskt kan det vara, ska du starta en tråd om varenda löjligt klädesplagg du ser eller?

Om vi ska dissa grejer som folk har på sig så finns det ju så mycket mer att välja på, som är så mycket mer intressant än stora solglasögon. Tänk bara på hur många det är här som har köpt rutiga skjortor med tryck på. Eller tatuerat en tribal! Eller har på sig "sverigetröjor". Tänk på hur fult det är jämfört med brudar som har på sig solglasögon.

Det var inte riktigt min poäng även om jag kan förstå att du tolkade det så. Det jag ville säga var att det är skillnad i kvalité och utseende mellan fotbollslägerbyxan och dem man köpter. Det där med priset var mest för att jag tyckte det känndes som om att passionmasteR klankade ner på mjukisbyxor eftersom det var ett "B-plagg"

Förövrigt så ser jag inte varför det skulle vara så illa med dessa glassögon? Jag tycker förvisso inte att de är snygga men jag går inte runt och stör mig på dem som trådskaparen och vissa andra verkar göra.

Permalänk

men fattar inte alla killar som går med märkeskläder o tror sig vara tuffa dom är ju inte tuffa alls. och dom flesta av dom stoppar också ner brallorna i sockarna är detta för att motverka att brallorna är för långa när dom har häng? eller en del killar som visar sina rövar dra upp byxorna för fan! jag är typ den ende i skolan som har brallorna vid midjan. visst man kan ha boxer kalingar fast man har byxorna uppe vid midjan eller vet dom e jvart midjan sitter?

men mjukisbyxor på en del tjejer är snygg extra snyggt blir det om dom har en nicce rumpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
men fattar inte alla killar som går med märkeskläder o tror sig vara tuffa dom är ju inte tuffa alls. och dom flesta av dom stoppar också ner brallorna i sockarna är detta för att motverka att brallorna är för långa när dom har häng? eller en del killar som visar sina rövar dra upp byxorna för fan! jag är typ den ende i skolan som har brallorna vid midjan. visst man kan ha boxer kalingar fast man har byxorna uppe vid midjan eller vet dom e jvart midjan sitter?

men mjukisbyxor på en del tjejer är snygg extra snyggt blir det om dom har en nicce rumpa.

Jag har för det mesta endast märkeskläder, stoppar även ner mina byxor i sockarna samt har häng på mina byxor för att visa mina björn-borg kalsonger.. Jag ber om ursäkt, men jag är bortskämd, vill ha kvalitet på mina kläder så dom ej går sönder direkt. Men jag känner mig absolut inte tuff bara för detta! Jag bryr mig inte om vad andra har på sig, eller dömmer någon för utseende osv.

Men iallafall, min teori (och varför iallafall) jag stoppar ner byx-kanterna i sockarna är för att går man utomhus så får byxorna en tendens att släpas i marken vid hälen. Jag har haft massor med jeans som är helt söndertrasade vid hälen bara för att dom har släpats i marken.

OT: Jag gillar verkligen inte dessa flug-glasögon heller. Gillar inte riktigt solglasögon överhuvudtaget faktiskt, förutom om dom nu möjligtvis sitter på för att man kör bil eller om dom är "uppfälda" på huvudet.
Varför ska man inte visa sina fina ögon istället för att gömma dom bakom ett par tonade glas/plastbitar?

Edit: Tog bort min jeans off-topic del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Ang. stora solglasögon, hur hemskt kan det vara, ska du starta en tråd om varenda löjligt klädesplagg du ser eller?

Om vi ska dissa grejer som folk har på sig så finns det ju så mycket mer att välja på, som är så mycket mer intressant än stora solglasögon. Tänk bara på hur många det är här som har köpt rutiga skjortor med tryck på. Eller tatuerat en tribal! Eller har på sig "sverigetröjor". Tänk på hur fult det är jämfört med brudar som har på sig solglasögon.

Ja uppenbarligen stör jag mig tillräckligt mycket för att starta en tråd om det, eller hur? Du har inte sett mig starta trådar om några andra klädesplagg eftersom jag inte stör mig på dem direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Håller med, ser helt och hållet förskräckligt ut. Kompisarna brukar kalla dom för Pilotglasögon eller flugögon. Hoppas det modet inte håller sig länge till

Pilotglasögon? Haha. Pilotglasögon är det då inte.

Tycker såna glasögon kan passa på tjejer men inte på killar. Krävs ju rätt tjej för att kunna bära upp såna så klart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowzzer
Jag har för det mesta endast märkeskläder, stoppar även ner mina byxor i sockarna samt har häng på mina byxor för att visa mina björn-borg kalsonger.. Jag ber om ursäkt, men jag är bortskämd, vill ha kvalitet på mina kläder så dom ej går sönder direkt. Men jag känner mig absolut inte tuff bara för detta! Jag bryr mig inte om vad andra har på sig, eller dömmer någon för utseende osv.

Med märkeskläder så följer inte kvalité.
Ett par enormt innefula Björn Borg kalsonger för 299 håller nog lika länge som ett par för 150, bara skitmärket som kostar.

Men vist, jag har också märkeskläder, men inte fan drar jag ner byxorna för att visa det.

Permalänk
Medlem

ett par tidslösa bågar Ray Ban Aviator

Kanske blir ett par till sommaren, 1500 kr ack ack.. men brillor för livet troligtivs

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Jag har ett par äkta pilotisar (randolph, ni vet, sånna som cruise hade i filmen top gun och de som amerikanska försvaret beställer), men jag skäms över att ta på mig dem.
Alla jävla volvoraggare och småbarn använder dem, känns nästan som att 80% av alla ungdomar har skiten.

Älskar dock designen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Jag har ett par äkta pilotisar (randolph, ni vet, sånna som cruise hade i filmen top gun och de som amerikanska försvaret beställer), men jag skäms över att ta på mig dem.
Alla jävla volvoraggare och småbarn använder dem, känns nästan som att 80% av alla ungdomar har skiten.

Älskar dock designen.

Cruise hade väl Ray-Ban i Top Gun.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Cruise hade väl Ray-Ban i Top Gun.

Nix!
Jag har kollat upp det där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Nix!
Jag har kollat upp det där

Ok, källa på det? Har också "kollat upp" det. Och har hittat källor som säger Ray-Ban.

http://www.metrostylemen.com/ray-ban-aviator-sunglasses/
http://www.perfumeandfashion.com/ray-ban-and-the-aviator-then...

Och ett flertal andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ok, källa på det? Har också "kollat upp" det. Och har hittat källor som säger Ray-Ban.

http://www.metrostylemen.com/ray-ban-aviator-sunglasses/
http://www.perfumeandfashion.com/ray-ban-and-the-aviator-then...

Och ett flertal andra.

Jag får faktiskt återkomma, var säkert ett år sedan jag kollade upp det.
Återkommer!

Enda jag hittade snabbt var
http://www.randolphusa.com/GWW-RandolphEngineering/DisplayPag...

Men jag ska kolla om mina tidigare länkar är sparade på den andra datorn.

EDIT på länkar;
http://www.pilotpetesupplies.com/Randolph-eyewear.html
http://www.selfdefensearmory.com/aboutrandolph.html
Om de använde bågarna som man fick ut när man gjorde tjänst i flygvapnet så skulle det vara randolph, just för att det var dem som gavs ut. 1982 var randolph "supplier" till U.S. Department of Defense.
Ska kolla upp mer senare.

Permalänk
Medlem

Snacka om motstridigt.
Bäst att ringa Cruise kanske.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Cruise hade väl Ray-Ban i Top Gun.

På 80-talet hade "alla" Ray-Ban. Inklusive moi.