Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja du Borka, när du talar så skulle tom. den mest inbitne nVidia-fanboyen kunna tro att AMD har de bästa korten idag till det bästa priserna oh utan konkurrens alls, nu är ju så att det inte är på det viset, bara i din lilla drömvärld.

Så sant. Men Borka är väl förmodligen den mest inbitne AMD-fanboyen här inne så det är väl inte direkt förvånande.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Haha Mr.Borka, du är SweClockers lilla april-skämt året runt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Varför benchar inge med Call of duty 4? Är det bara jag som spelar det =P

Här-> http://www.tomshardware.com/2008/04/01/nvidia_geforce_9800gtx...

Permalänk
Medlem

hämtade ut mitt gigabyte 9800gtx idag på postutlämningsstället (eller vad man ska kalla det nu för tiden), slutnotan från inet gick på 2603:- , frakt inkluderat. ett rejält lyft från mitt gamla 7800gt, inte minst när det kommer till ljudnivå.

Visa signatur

P182 | TX 650W | Q6600 | EP35-DS4 | 9800 GTX 512MB | 4*1 GB PC8500 | 2x500GB int. + 500GB ext. | 24'' TFT @ 1920x1200 | G15 | DeathAdder | VHP 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja du Borka, när du talar så skulle tom. den mest inbitne nVidia-fanboyen kunna tro att AMD har de bästa korten idag till det bästa priserna oh utan konkurrens alls, nu är ju så att det inte är på det viset, bara i din lilla drömvärld.

HD3870X2 är för klent för att kosta så mycket som det gör, det är marginellt bättre än ett 8800GTS som kostar 2000kr. Jo det är faktiskt sant, kolla runt på lite tester så får du se, nu menar jag inte några handplockade tester av dig i vissa upplösningar utan kolla på flera olika tester i olika spel med olika inställningar så ser du att ett 8800GTS inte alls gör bort sig mot ett HD3870X2 och i många fall också är bättre. Priset för 3870X2 är för dyrt alternativt är kortet för klent. 8800GTS är ett bättre val. Behöver man mer kräm är det ett 9800GX2 som gäller som också har bättre pris/prestanda-förhållande än HD3870X2, jo det är faktiskt sant Borka, kolla upp det själv får du se...

AMD gör helt ok kort idag, det tycker jag absolut...men de är helt enkelt inte riktigt lika prisvärda som nVidias bara, så är det! nVidia har toppen och även det mest prisvärda kortet.

Vad snackar du om? Det jag skriver är att HD3870X2 utpresterar 8800Ultra, vilket den gör och vilket den var tänkt att göra. Sedan visar ju SweClockers test att HD3870X2 presterar bättre än 9800GTX överlag, till och med i Crysis som annars haft en komplett grön stapel som nu får ett rött inslag högt upp. Men hurvida HD3870X2 är en prisvärd lösning kan man ju diskutera men jag, som de flesta andra, skulle tänkt till en extra gång innan man inkasserar en sådan modell.

Att marginalerna är små mellan HD3870X2 och 8800GTS/9800GTX vet jag, jag har inte heller sagt att det är något annat.

Om vi nu ser på de lägre segmenten så har AMD fortfarande en liten fördel i pris/prestanda med HD3850 där inget kort riktigt hamnat i din prisklassen även om 9600GT är strax inpå. Sedan är den, idag lite dyrare, HD3870 i grunden identisk överlag mot 9600GT med varierande prestanda över applikationer där båda har vissa fördelar.

Du får förklara vad du menar med; -"Ja du Borka, när du talar så skulle tom. den mest inbitne nVidia-fanboyen kunna tro att AMD har de bästa korten idag till det bästa priserna oh utan konkurrens alls, nu är ju så att det inte är på det viset, bara i din lilla drömvärld. "
Jag har inte sagt att AMD gör bäst kort eller har bäst prestanda och att Nvidia inte finns, det är något du hittat på i brist på annat då det enda jag konstaterat är den senaste tidens konkurrensprofil och HD3870X2 uppgift vid lanseringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Du får förklara vad du menar med; -"Ja du Borka, när du talar så skulle tom. den mest inbitne nVidia-fanboyen kunna tro att AMD har de bästa korten idag till det bästa priserna oh utan konkurrens alls, nu är ju så att det inte är på det viset, bara i din lilla drömvärld. "
Jag har inte sagt att AMD gör bäst kort eller har bäst prestanda och att Nvidia inte finns, det är något du hittat på i brist på annat då det enda jag konstaterat är den senaste tidens konkurrensprofil och HD3870X2 uppgift vid lanseringen.

Direkt efter inlägget får jag medhåll att du är en inbiten fanboy, det är det många som tycker och det vet du. Du försvarar AMD/ATI i vått och torrt och det är väl helt ok, är man fanboy så är man och det får vi acceptera.

Själv så köper och rekommenderar jag själv det grafikkort som för stunden ger bra prestanda för pengarna, kanske inte alltid det mest prisvärda kortet, det måste ju prestera ordentligt också. Jag skulle idag rekommendera ett 8800GTS för 1900kr till en som vill ha ett bra och prisvärt kort för spel idag. Vad skulle du rekommendera och varför Borka?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Ja faktum är idag att varken HD2900XT, HD3850, HD3870, HD3870X2 är ett kort man vill köpa såvida man inte har några speciella ända mål. Något ändamål kan vara att du jobbar mycket med mediacenter men ändå vill ha ett grafikkort som fungerar att spela på. Det jag menar är alltså att ATi i detta fallet har inbyggt ljudkort och kan leverera bild och ljud via samma anslutning vilket är till fördel för ATi (även om Nvidia har vissa kort ur 9000 serien som har stöd för detta). Men generellt är inte ATi något alternativ idag prestanda mässigt då Nvidia faktiskt täcker upp nästan alla ATis kort (kanske inte low low segmentet) och presterar oftast tillräckligt mycket bättre att Nvidia vinner prestanda/pris tävlingen.

9600GT stoppar både HD3850 512 och HD3870 512 både prestanda mässigt mot HD3850 512 och pris mässigt mot HD3870. 8800GT stoppar HD3870 yttligare en gång och visst är 8800GT dyrare men presterar oftast runt 15-20% bättre också. 8800GTS 512 stoppar HD3870X2 eftersom 8800GTS 512 kostar cirka 2100kr. Även 9800GTX stoppar HD3870X2 då det kostar 2500kr och sedan har vi 9800GX2 kostar 4500kr och stoppar allt på marknaden med en väldigt stor marginal.

Som sagt, är man ute efter prestanda finns det ingen anledning egentligen och köpa ATi kort idag eftersom ett singel kort från Nvidia stoppar två eller flera kort från ATi. Hurvida RV770 kommer se ut och prestera får vi vänta med men kommer självklart bli intressant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Vad snackar du om? Det jag skriver är att HD3870X2 utpresterar 8800Ultra, vilket den gör och vilket den var tänkt att göra. Sedan visar ju SweClockers test att HD3870X2 presterar bättre än 980GTX överlag

Du är roligt Borka för du kan skriva en sak en dag och sedan en annan sak en annan dag.

Först och främst så utpresterar inte HD3870X2 någonting utan snarare marginalt bättre än 8800Ultra. Jag kan som sagt och återigen mata dig med ungefär 15 tester som styrker det jag skriver. Men vänta nu, det brukar ju vara fel på mina tester enligt dig och även de tester som kommit från Sweclockers men nu så passar det bra? Nu passar det när du såg att 9800GTX inte presterade lika bra eller bättre än HD3870X2 enligt testet. Varför är det så Borka? Du ifrågasatte inte testet för fem öre men innan när jag länkade alla möjliga tester, runt 10 stycken tester dessutom där något var från Sweclockers så skrev du att de inte var hundra procentiga. Jag tycker du får skärpa dig för du börjar irritera folk och är väldigt löjlig. Så fort ATi presterar bra tar du i från tårna men så fort de inte presterar bra som tyvärr är fallet oftast så har alla fel och du har rätt och testerna är felaktiga. Du beter dig som 2good4you gjorde tidigare men till och med han har gett sig och sitter faktiskt med två 8800GTS 512 och spelar skönt. Är det inte dags för dig med att ge dig?

9800GTX presterar bättre än HD3870X2 enligt de flesta testerna men inte enligt Sweclockers och Sweclockers resultat är nog säkerligen rätt. Problemet med Sweclockers test är att de inte testade 9800GTX med de senaste drivrutinerna som _många_ vet om boostar alla Nvidia kort på marknaden men inte minst 9800GTX.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Ja faktum är idag att varken HD2900XT, HD3850, HD3870, HD3870X2 är ett kort man vill köpa såvida man inte har några speciella ända mål. Något ändamål kan vara att du jobbar mycket med mediacenter men ändå vill ha ett grafikkort som fungerar att spela på. Det jag menar är alltså att ATi i detta fallet har inbyggt ljudkort och kan leverera bild och ljud via samma anslutning vilket är till fördel för ATi (även om Nvidia har vissa kort ur 9000 serien som har stöd för detta). Men generellt är inte ATi något alternativ idag prestanda mässigt då Nvidia faktiskt täcker upp nästan alla ATis kort (kanske inte low low segmentet) och presterar oftast tillräckligt mycket bättre att Nvidia vinner prestanda/pris tävlingen.

9600GT stoppar både HD3850 512 och HD3870 512 både prestanda mässigt mot HD3850 512 och pris mässigt mot HD3870. 8800GT stoppar HD3870 yttligare en gång och visst är 8800GT dyrare men presterar oftast runt 15-20% bättre också. 8800GTS 512 stoppar HD3870X2 eftersom 8800GTS 512 kostar cirka 2100kr. Även 9800GTX stoppar HD3870X2 då det kostar 2500kr och sedan har vi 9800GX2 kostar 4500kr och stoppar allt på marknaden med en väldigt stor marginal.

Som sagt, är man ute efter prestanda finns det ingen anledning egentligen och köpa ATi kort idag eftersom ett singel kort från Nvidia stoppar två eller flera kort från ATi. Hurvida RV770 kommer se ut och prestera får vi vänta med men kommer självklart bli intressant.

Du är roligt Borka för du kan skriva en sak en dag och sedan en annan sak en annan dag.

Först och främst så utpresterar inte HD3870X2 någonting utan snarare marginalt bättre än 8800Ultra. Jag kan som sagt och återigen mata dig med ungefär 15 tester som styrker det jag skriver. Men vänta nu, det brukar ju vara fel på mina tester enligt dig och även de tester som kommit från Sweclockers men nu så passar det bra? Nu passar det när du såg att 9800GTX inte presterade lika bra eller bättre än HD3870X2 enligt testet. Varför är det så Borka? Du ifrågasatte inte testet för fem öre men innan när jag länkade alla möjliga tester, runt 10 stycken tester dessutom där något var från Sweclockers så skrev du att de inte var hundra procentiga. Jag tycker du får skärpa dig för du börjar irritera folk och är väldigt löjlig. Så fort ATi presterar bra tar du i från tårna men så fort de inte presterar bra som tyvärr är fallet oftast så har alla fel och du har rätt och testerna är felaktiga. Du beter dig som 2good4you gjorde tidigare men till och med han har gett sig och sitter faktiskt med två 8800GTS 512 och spelar skönt. Är det inte dags för dig med att ge dig?

9800GTX presterar bättre än HD3870X2 enligt de flesta testerna men inte enligt Sweclockers och Sweclockers resultat är nog säkerligen rätt. Problemet med Sweclockers test är att de inte testade 9800GTX med de senaste drivrutinerna som _många_ vet om boostar alla Nvidia kort på marknaden men inte minst 9800GTX.

Och du är nVidia-fanboy så ni kan väl föra era meningslösa. tidsödslande idiotdiskussioner på PM?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Och du är nVidia-fanboy så ni kan väl föra era meningslösa. tidsödslande idiotdiskussioner på PM?

Passar det inte så behöver du inte läsa, eller hur? Ingen tvingar dig.
Om en person har fel i det han säger så är det väl ett perfekt ställe
att debattera det här? Debatterna här handlar inte alltid om toppic och det är så det alltid kommer att vara.

Det enda som du själv tillför här är att reta upp folk och som jag ser det är det med mening också med tanke på hur du framför det. Du lyckas klämma in "nvidia-fanboy", "tidsödslande" och "idiotdiskussioner" på en så kort mening. Ganska onödigt inlägg över huvud taget.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Och du är nVidia-fanboy så ni kan väl föra era meningslösa. tidsödslande idiotdiskussioner på PM?

Det är tråkigt när sådana som du kommer in och skriver totalt meningslösa inlägg. Varför försöker du på mig när du får på fingrarna Daniel? Låt bli att stoppa fingrarna i maten och ät den istället.

Tack Blade.
-----------------------------
Sorry för off topic

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Det är tråkigt när sådana som du kommer in och skriver totalt meningslösa inlägg. Varför försöker du på mig när du får på fingrarna Daniel? Låt bli att stoppa fingrarna i maten och ät den istället.

Tack Blade.
-----------------------------
Sorry för off topic

Det är ju i betraktarens ögon och om du tror att du kan vinna något på så simpla härskartekniker som att nämna mig vid förnamn, vilket är väldigt opassande i sammanhanget med tanke på att du överhuvudtaget inte känner mig, så har du fel. De funkar inte på mig.

Poängen med mitt inlägg var att du hackar på Borka när du är en lika god kolsupare själv. Jag baserar mitt inlägg på att man får läsa dina nVidia-vänliga inlägg i var och varannan grafikkortsdiskussion. Jag säger inte att du ständigt har fel absolut inte men ibland så blir det bara för bra och vinklat.

Ang. Blade80 så är ju det din syn på saken. Har dojjan patent på meningslösa inlägg? Bara för att du tycker om den typ av diskussion som pågick ovan så betyder inte det att majoriteten håller med dig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

hur länge har man kunnat köpa detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Det är ju i betraktarens ögon och om du tror att du kan vinna något på så simpla härskartekniker som att nämna mig vid förnamn, vilket är väldigt opassande i sammanhanget med tanke på att du överhuvudtaget inte känner mig, så har du fel. De funkar inte på mig.

Poängen med mitt inlägg var att du hackar på Borka när du är en lika god kolsupare själv. Jag baserar mitt inlägg på att man får läsa dina nVidia-vänliga inlägg i var och varannan grafikkortsdiskussion. Jag säger inte att du ständigt har fel absolut inte men ibland så blir det bara för bra och vinklat.

Ang. Blade80 så är ju det din syn på saken. Har dojjan patent på meningslösa inlägg? Bara för att du tycker om den typ av diskussion som pågick ovan så betyder inte det att majoriteten håller med dig.

Du verkar ju gilla den här typen av diskussioner själv Daniel
Annars skulle du inte vara här eller hur?

För du verkar ju själv påstå att jag gillar den här typen av diskussioner av någon anledning, på samma grunder verkar ju du själv gilla det också då.

Ganska ironiskt om man tänker på det då du säger mot dig själv nästan.
Du gillar inte den här typen av diskussioner men ändå är du här, roligt roligt.

Det är ju så här också att om man tycker att någon påvisar något som rent faktamässigt är fel så vill man ju tillrättavisa den personen. Om den personen ändå på något tvångsmässigt vis inte ger sig ändå men fortsätter med felaktiga saker så ser ju diskussionen ut som rena pajkastningen till slut. Det går inte att komma ifrån när den som har uppenbart fel inte ger sig bara på ren tjurskallighet. Det är därför du säkert upplever att Albin (dojjan) är på Bojan hela tiden.
Så går det när man inte har så mycket att backa upp sina påståenden med, eller hur?

Alla kan säga saker och tjurskalligt hålla sig till det bara för att. Men man kommer inte speciellt långt med det angreppssättet. Har man någonsin skrivit en vetenskaplig forskningsartikel så kommer man förstå varför det är så viktigt att lägga fram någon form av oberoende test/försök/bevis som bekräftar varandra för att det ska vara vettigt att ta med. Nu menar jag inte att det måste vara så blodigt noga här på ett forum, men något vettigt måste man ändå komma med som backar upp sina argument. Det räcker inte med att säga, "jag har ju sett det med egna ögon" "Jag har ju själv en bra dator så jag vet..." "Jag har sett att det är så" ...osv...

Då får man bereda sig på mothugg av folk som har bättre koll. För många tar det lång tid att acceptera sånna här saker och ett forum är ett bra sätt att lära sig sånt. Jag har själv mycket att lära och jag trivs med diskussionerna här, även om vissa är jobbigare än andra. Men så är det ju här i livet.

Jag måste fråga Daniel, vad tycker du själv om Borkas "fakta" alt. saker som styrker hans påståenden/teser/idéer om du jämför med Albins sätt att lägga fram det?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Jag säger inte att du ständigt har fel absolut inte men ibland så blir det bara för bra och vinklat.

Får jag be dig citera när jag har "fel" kring diskussionen mellan Nvidia och Borka? Kan du motbevisa det jag skriver är fel? Hur många gånger brukar jag inte lägga upp fakta på det jag skriver just för att folk inte skall missförstå, fortsätta fightas and so on?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Du verkar ju gilla den här typen av diskussioner själv Daniel
Annars skulle du inte vara här eller hur?

För du verkar ju själv påstå att jag gillar den här typen av diskussioner av någon anledning, på samma grunder verkar ju du själv gilla det också då.

Ganska ironiskt om man tänker på det då du säger mot dig själv nästan.
Du gillar inte den här typen av diskussioner men ändå är du här, roligt roligt.

Det är ju så här också att om man tycker att någon påvisar något som rent faktamässigt är fel så vill man ju tillrättavisa den personen. Om den personen ändå på något tvångsmässigt vis inte ger sig ändå men fortsätter med felaktiga saker så ser ju diskussionen ut som rena pajkastningen till slut. Det går inte att komma ifrån när den som har uppenbart fel inte ger sig bara på ren tjurskallighet. Det är därför du säkert upplever att Albin (dojjan) är på Bojan hela tiden.
Så går det när man inte har så mycket att backa upp sina påståenden med, eller hur?

Alla kan säga saker och tjurskalligt hålla sig till det bara för att. Men man kommer inte speciellt långt med det angreppssättet. Har man någonsin skrivit en vetenskaplig forskningsartikel så kommer man förstå varför det är så viktigt att lägga fram någon form av oberoende test/försök/bevis som bekräftar varandra för att det ska vara vettigt att ta med. Nu menar jag inte att det måste vara så blodigt noga här på ett forum, men något vettigt måste man ändå komma med som backar upp sina argument. Det räcker inte med att säga, "jag har ju sett det med egna ögon" "Jag har ju själv en bra dator så jag vet..." "Jag har sett att det är så" ...osv...

Då får man bereda sig på mothugg av folk som har bättre koll. För många tar det lång tid att acceptera sånna här saker och ett forum är ett bra sätt att lära sig sånt. Jag har själv mycket att lära och jag trivs med diskussionerna här, även om vissa är jobbigare än andra. Men så är det ju här i livet.

Jag måste fråga Daniel, vad tycker du själv om Borkas "fakta" alt. saker som styrker hans påståenden/teser/idéer om du jämför med Albins sätt att lägga fram det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Får jag be dig citera när jag har "fel" kring diskussionen mellan Nvidia och Borka? Kan du motbevisa det jag skriver är fel? Hur många gånger brukar jag inte lägga upp fakta på det jag skriver just för att folk inte skall missförstå, fortsätta fightas and so on?

I rest my case...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Kommer det en 786/768/(jag kommer inte ihåg)mb-version av detta kort?

Har det stöd för DirectX 10.1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Update001
Kommer det en 786/768/(jag kommer inte ihåg)mb-version av detta kort?

Har det stöd för DirectX 10.1?

* Nej, möjligtvis komemr det dyka upp en 1024MB modell
* 9800GTX är ett DX10 kort

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Fråga..

Hej, finns det nån tråd där man diskuterar faktiska nackdelar och fördelar rörande AMD och Nvidia?

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa detta över GTS 512? Det är ju fortfarande bättre, mindre värme och 300 kr hit o dit. Tänkte spela Crysis, Call of Duty 4 och fler nya kommande spel.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Oj oj, denna tråd drar tankarna tillbaks ungefär 20 år när man var 4 och satt i sandlådan och gapade om vems pappa var bäst

Nej men skämt åt sido (ursäkta om någon tog det allt för personligt)

Själv väljer jag med Prestanda/Kr, och då kvittar det om det är ATI/AMD eller Nvidia eller eventuellt kommande Intel.

Det som ger mig mest för pengarna är mitt val.

Ha en trevlig kväll allihop

Visa signatur

Never argue with Idiots...they will drag you down to their level and beat you with experience!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neqrom
Oj oj, denna tråd drar tankarna tillbaks ungefär 20 år när man var 4 och satt i sandlådan och gapade om vems pappa var bäst

Nej men skämt åt sido (ursäkta om någon tog det allt för personligt)

Själv väljer jag med Prestanda/Kr, och då kvittar det om det är ATI/AMD eller Nvidia eller eventuellt kommande Intel.

Det som ger mig mest för pengarna är mitt val.

Ha en trevlig kväll allihop

- Min pappa är starkare än din pappa!

- Min pappa är polis...

*say no more*

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem

det finns ju 9800GX2 kort med 1GB minne tex från gigabyte är det någon som vet hur dem gjort ifrån sig i tester jämfört med 512mb versionen ??

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Förespår att 3870x2 landar på 3000:- innan April är slut

- http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAPHD3870...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pseudo
hämtade ut mitt gigabyte 9800gtx idag på postutlämningsstället (eller vad man ska kalla det nu för tiden), slutnotan från inet gick på 2603:- , frakt inkluderat. ett rejält lyft från mitt gamla 7800gt, inte minst när det kommer till ljudnivå.

Hur tyst är 9800GTX egentligen? Är det ens något att överväga när man bygger en riktigt tyst dator?