Gamer i30 från komplett fungerar inte alls

Permalänk

Gamer i30 från komplett fungerar inte alls

Hallå!

Jag fick igår hem min nya dator som jag köpte från komplett. Dom byggde ihop den, så jag själv kan inte gå in i datorn och mecka för då försvinner garantin (och om någonting är fel vill jag ju få det utbytt).

Till problemet: Den är så SJUUUUUKT seg. Har installerat (eller ska jag säga försökt installerat) windows på den. Har provat med både XP och Vista.

För det första tog xp ungefär en halvtimme på sig vid "registering components" och vid "saving settings" tog det ännu längre tid. Sen när den skall starta om för att starta windows blir det bara svart och den tänker till då och då, men det händer inte så mycket mer. Den är svart.

Precis samma fel med vista. Installationen går helt okej, men sen tar det 10 minuter att och komma in i windows. Ibland lyckas den inte komma in.

Lyckades på något vis få in crysis, när jag kommit in i vista, och startade det. Då hackade det till var 5:e sekund, och hackade där i 2-3 sek, körde sedan vidare introt (eller vart som helst, hände även så i menyn) för att sedan hacka till igen. Ungefär som en repig skiva.

Någon som känner till detta fenomen? Riktigt tråkigt att det skulle bli såhär. Nu måste jag ju skicka in heeeela datorn igen, och det kostar ju en slant.

Min uppsättning:

Intel Q6600 2,4 Ghz
Asus P5N-D
Western Digital RaptorX 150 GB
Western Digital SE16 500 GB
XFX nVidia 8800 GTS
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

Tusen tack för hjälpen!

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

Kolla tempraturerna på datorn. Det låter som att den kör på en väldigt hög tempratur för då brukar detta fenomen uppstå. Om du märker att tempraturen inte är problemet så borde du kanske ta en titt i BIOS och se att allt är optimerat som det ska.

Slutligen så borde du kontakta Komplett och fråda dom vad som kan vara fel. Dom har väldigt bra support som gärna hjälper dig med ditt problem.