Permalänk
Medlem

Ownit stabilitets frågor

Jag funderar på att skaffa ownit 100/100 med min förening brf Loke och
har för tillfället BBB 100/10.

Ett par frågor:

1) Jag undrar nu om ownit's internet service är like stabilt eller
bättre än BBB?

Tex: hastighet över längre sträckor(och internationellt), avbrott,
accessrate/internet connection, internet trottling/hastighets kappning för speciel typ av protokoll

2) Skyddar ownit sina kunders privacy mot intresse organisationer
lika bra eller bättre än BBB?

Permalänk
Medlem

1) bättre, särskillt förr hade bbb usel internationell peering, vet dock inte hur det är nu.

2) troligen inte sämre än BBB,

Permalänk

Sitter med ownit 10/10 dock möjlighet att få 100/100.

Det funkar kanonbra bott där jag bor nu i 2år och de har varit nere 2ggr en gång var det en avgrävd fiberkabel. Den andra gången funkade uppkopplingen men gick grymt segt var tydligen en av deras switchar som lagt av på området inte lagt av helt men nått fel på den var det.

Vid de få tillfällena 2ggr jag vart i kontakt med supporten har de varit trevliga och hjälpsamma.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Har min server hos syrran där hon har 100/100, kan säga att jag är mäkta förvånad hur bra hastigheten är. Har provat upload från diversa europeiska länder, frankrike, holland, tyskland, estland och några till och hastigheten har vart uppe i 10MB/S för enkel överföring.

Har absolut inget att klaga på iaf rätt nöjd.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

kan tillägga att ingen isp får samarbeta med icke myndigheter rörande vad deras kunder gör på nätet, så punkt 2 är en icke fråga.

Permalänk
Medlem

ett par frågor till:

1) Det sista exemplet från punkt 1, har ownit ingen internet trottling/hastighets
kappning för speciel typ av protokoll eller?
Tex FTP och bittorrent.

2) Är accessrate/internet connection hos ownit 5000?

Permalänk
Medlem

1) nej kan maxa torrent

2) no idea ... dom hade i början connection rate tak på tcp sessioner men enl rykten har dom lagt av med detta numera. Dock kunde man snällt be dom ta bort denna "feature" om man bad snällt o lovade hålla sin dator virus fri

Permalänk
Medlem

Syrran hade också ownit, egen fast ip, man får ha server osv.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Ownit i drygt ett år nu och det har funkat smärtfritt, bra hastighet mot den utlovade osv. Snabb support och kan inte dom i firstline fixa problemet eller frågan man ställer återkommer en mer kunnig väldigt snabbt. Kan bara rekommendera dom.

Permalänk
Medlem

Hade Ownit 100/100 när jag bode i Märsta förut. Det var kanon.
Inga problem alls och man hade mellan 90-98Mbit uppmät hastighet så det var jättebra.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm