Filmer du kan se om och om igen!

Permalänk

The Rock
American Pie 1 (Det är något speciellt med dessa)
American Pie 2 (^)

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Dom flesta Kevin Smith Rullarna.

Word.

Permalänk
Medlem

The Legend of Drunken Master. http://www.imdb.com/title/tt0111512/

Tom yum goong. http://imdb.com/title/tt0427954/

Kan bara se action/fighting filmer riktigt många gånger.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

The Boondock Saints
Pitch Black

Edit,

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Die Hard

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Collateral

Med Tom Cruise och Jamie Foxx...
Riktig höjdarfilm! Mkt värd att se

[EDIT] Måste lägga till (oscars belönade, är den väl?) TV-serien "Band Of Brothers". Bland de bästa serierna och skilldringarna av WWII... Har säkert sett serien 10 gånger

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Die Hard 1 & 2, Star Wars (samtliga) och Snatch

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Austin powers, he's the man!:D

Specielt 3an är ju helt underbar, har nog sett den minst 8 gånger!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

Ace ventura - Pet detective II har jag o en polare sett runt 15 gånger nu..

Den blir aldrig gammal, kan alla repliker utantill

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

The Boondock Saints
Saving Private ryan
Shooter
Team America
Transformers
Man on fire

har jag bra film smak ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Aliens " Återkomsten " (2:an alltså)

Indiana Jones filmerna

Terminator 2

Crank

Tillbaka till framtiden filmerna

Rädda menige Ryan

Starship troopers ( 1:an )

Die Hard filmerna

återkommer när mitt hjärnsläpp har släppt med fler filmer:P:)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

Independence Day (hann kolla sönder 2 vhs band innan dvd kom till stan)
The Rock
Die hard 1&2

De e väll bara dom jag inte tröttnat på genom tiderna

Sen vet jag inte om följande passar in men dom skivorna börjar snart flagna...

Farscape (hela serien) + The Peacekeeper Wars

Permalänk

Förmodligen Terminator 2 för mig. Såg den när jag var ganska liten, och har sett den otaliga gånger, men den blir liksom aldrig gammal eller tråkig. Den är som en elementär filmupplevelse för mig.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Förmodligen Terminator 2 för mig. Såg den när jag var ganska liten, och har sett den otaliga gånger, men den blir liksom aldrig gammal eller tråkig. Den är som en elementär filmupplevelse för mig.

En av de bästa actionfilmerna genom tiderna. Filmen har bättre actionscener än alla nya actionfilmer som kommer ut nu, och det säger nåt om den.
Fan asså... du gjorde så att jag fick sån värsta lust att se filmen igen. :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
En av de bästa actionfilmerna genom tiderna. Filmen har bättre actionscener än alla nya actionfilmer som kommer ut nu, och det säger nåt om den.
Fan asså... du gjorde så att jag fick sån värsta lust att se filmen igen. :/

Förlåt.

Dock så ska det sägas, har haft filmen på VHS genom åren, inspelad från TV4 eller något sådant.

Men, nu finns den utgiven på HD-format (Blu-Ray tror jag). Snacka om att filmen blev bättre. Att gå från mid-90's VHS-inspelning till otroligt ren bild och ljud-kvalitet var en riktig upplevelse. Också det som gjorde att jag numera alltid vill se filmer och tv-serier i HD när det finns tillfälle.

Enda nackdelen är att vissa scener med backprojection (bl.a biljakten mot slutet med T-1000 i långtradaren med flytande kväve och Arnold skjutandes granater från trucken) blir uppenbart fejk. Inte alltid kristallklar bildkvalitet är till fördel. Men det är en liten nackdel endast. Och T-1000-effekterna håller fortfarande, vilket säger en hel del. De kommer nog aldrig bli "gamla".

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Förmodligen Terminator 2 för mig. Såg den när jag var ganska liten, och har sett den otaliga gånger, men den blir liksom aldrig gammal eller tråkig. Den är som en elementär filmupplevelse för mig.

Den och de flesta andra av James Camerons verk kan jag se om och om igen, dock ska det självklart vara directors cut. Bara bra saker som tillkommer då.

Speciellt

Avgrunden, Aliens och Terminator 2 (om ni inte har sett dir.cut verionen av dem har ni verkligen missat något)

Ser verkligen fram emot Avatar och Battle Angel.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Den och de flesta andra av James Camerons verk kan jag se om och om igen, dock ska det självklart vara directors cut. Bara bra saker som tillkommer då.

Speciellt

Avgrunden, Aliens och Terminator 2 (om ni inte har sett dir.cut verionen av dem har ni verkligen missat något)

Ser verkligen fram emot Avatar och Battle Angel.

Håller med, har sett alla i Director's Cut-version eller Special Edition-version. Inte direkt skitsaker som läggs till eller ändras.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Mad max
Mad max II - the road warrior

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

jo drunken master filmerna går se många gånger

har sett startrek first contact några gånger också

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

2001
Old Boy
Scar Face
Neon Genesis Evangelion ( ja ingen film men sevärt om och om och om igen )

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

jag glömde en till.. Team America!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Avstängd

Back to the future (inte 2 & 3)

Säkert fäbojäntan om man hade den

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Phone booth.

Permalänk
Medlem

Forrest Gump.
Pianisten.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Jag kommer att tänka på en helbunt med filmer, men om jag ska välja en så måste det bli Bruce Lee's "Enter The Dragon". Jag har nog sett den (minst) ett dussin antal gånger.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Macke
Lockstock and two smoking barrels
Snatch

Permalänk
Medlem

Bert - Den siste oskulden

Permalänk
Medlem

Fifth Element
Tank Girl

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Armageddon
Boondock Saints
Team America
Shoot em' up
The Matrix
300
Kung Pow
Weekend at Bernies
Saw filmerna
Bert
och Goldeneye ofc!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

The Big Lebowski

Måste nog fan vara min favoritfilm. Perfekt bakfyllefilm.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Donnie Darko
The Boondock Saints
Bad Santa
Gone In 60 Seconds

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :