Permalänk
Medlem

Vista+HD ljud=Sämst

Tjenare.
Jag har under en lång tid använt mig av windows xp och allt har funkat bra med ljudet. Men när jag igår installerade mitt nya vista så blev jag väldigt besviken på ljudet. Jag ska enligt gigabytes support installera High definition audio. Jag kan inte använda en enda equalizer för att höja basen, gör jag de så sänks ljudet varje gång det kommer nån bas. Jag har stängt av alla "sound enhancers"i kontrollpanelen. Jag har också testat att installera AC'97 drivrutiner men det funkar inte. Vissa går inte att installera trots att de är WHQL samt för vista. Lyssna på musik är i princip det enda jag gör med datorn och ska jag nu vara tvungen att köpa ett nytt ljudkort så är de skandal.

Är de några fler som har haft problem med det här eller är jag ensam :>
Tacksam för alla svar.

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem

Dagge ägd

Visa signatur

Antec Nine hundred • MSI p35 • ace 580w • 4x OCZ gold 1024mb • intel core 2 duo e6750 @ 3.6GHZ (Scythe MINECooler) • sapphire radeon HD3870 512 @ 810. 1156 MHz vista ultimate 64 • acer 22"
R.I.P

Permalänk
Medlem

det är nog inte vistas fel, baar drivrutiner. jag sitter på ett x-fi ljudkort och upplevde en enorm skillnad på ljudet till det bättre när jag prova på vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarl
det är nog inte vistas fel, baar drivrutiner. jag sitter på ett x-fi ljudkort och upplevde en enorm skillnad på ljudet till det bättre när jag prova på vista.

Har ett Soundmax Digital HD audio ljudkort som sitter på ett Asus M3A32 deluxe, förvånandsvärt bra, bättre än mitt andra Creative audigy 2, iallafall när jag installerade vista så tillkom funktioner i ljudkortsdrivrutinens kontrollpanel och hadde en positiv effekt på ljudet.
Kolla att du har vista drivers till ditt ljudkort.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Ja, det är ett simpelt integrerat ljudkort i Gigabite X38-DQ6. Jag tog drivrutinerna från gigabytes hemsida, och ja, jag tog rätt kort

Visa signatur

EOS 1000D