Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Körersättning!

Kan man få körersättning om man jobbar?

om man jobbar på plats, en fabrik kan man säga.

är det isåfall statlig körersättning?

eller när kan man få det om jag inte kan få det?

Permalänk
Medlem

Beror på hur långt ifrån jobbet du bor och om det finns kollektiva alternativ där du inte förlorar alltför mycket tid på att välja det.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Mycket svårt att få betalt för det om du arbetar på en industri, känner folk som får åka 6-7 mil enkel resa och dom får ingenting efterssom det skulle gå att ta buss därifrån!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

I deklarationen kan du göra reseavdrag om du sparar mer än två timmar om dagen på att ta egen bil istället för att åka kollektivt. Du får 18kr/mil och 8000kr dras bort direkt.

Permalänk
Medlem

jo kollektivt går inte då det går 4 bussar om dagen o jag börjar kl 5, eller 2 beroende på vilken vecka

så då har jag rätt till reseavdrag även om det bara är 2 mil?

Permalänk
Medlem

Ja, för den delen av summan som överstiger 8000kr

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
jo kollektivt går inte då det går 4 bussar om dagen o jag börjar kl 5, eller 2 beroende på vilken vecka

så då har jag rätt till reseavdrag även om det bara är 2 mil?

Jodå, jag har 1.5mil till jobbet (3mil t.o.r) så ska jag få 4500kr

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.