planscher & tavlor, typ filmposters och andra "softa" motiv, vart handlar man?

Permalänk
Medlem

planscher & tavlor, typ filmposters och andra "softa" motiv, vart handlar man?

behöver lite art till min lägenhet

Har bara en enda tavla, en rätt stor på New York som ska hänga i köket.

Men söker typ tavler/Planscher med filmmotiv, typ gamla kungfu-filmer, eller rent allmänt gamla filmer.

Tacksam för all hjälp!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

www.discshop.se har en hel del filmposters i olika genrer.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

www.all-posters.com

I mitt tycke den bästa sidan - enormt stort utbud.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
www.all-posters.com

I mitt tycke den bästa sidan - enormt stort utbud.

Oj då, tackar man tackar..Utbudet var ju enormt på den sidan
Inte skrämmande dyrt heller, om man bara kollar på planschen och iofs inte så jättefarligt med ram till heller.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

allposters är bra, men skickas ju från staterna så tar ett bra tag innan man får dem. Tog mig nog 3-4v innan jag fick det jag hade beställt. Ett tag verkade det som om det försvunnet på transporten, så kontaktade dem och de skickade om allting. Tog ett par veckor ytterliggare och fortfarande ingenting, så sedan så skickade de om det en tredje gång med DHL, fick det till dörren och då fick jag allting. Sedan någon vecka senare så kom den första beställningen så fick dubletter ;). Inte för att det gjorde någonting, sålde det och fick tillbaka allt jag lagt ut

Som sagt, trög leverans, men kundservice som funkar bra och det behövdes inte mycket för att de skulle skicka om allting, gratis.

edit: Har för mig att jag fick betala skatt/moms på det också.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandstorm
allposters är bra, men skickas ju från staterna så tar ett bra tag innan man får dem. Tog mig nog 3-4v innan jag fick det jag hade beställt. Ett tag verkade det som om det försvunnet på transporten, så kontaktade dem och de skickade om allting. Tog ett par veckor ytterliggare och fortfarande ingenting, så sedan så skickade de om det en tredje gång med DHL, fick det till dörren och då fick jag allting. Sedan någon vecka senare så kom den första beställningen så fick dubletter ;). Inte för att det gjorde någonting, sålde det och fick tillbaka allt jag lagt ut

Som sagt, trög leverans, men kundservice som funkar bra och det behövdes inte mycket för att de skulle skicka om allting, gratis.

edit: Har för mig att jag fick betala skatt/moms på det också.

Tull och moms får man i prinicip alltid betala om man väljer frakt med DHL eller annan budfirma.
Väljer man vanligt paket utan någon speciell budfirma så brukar paketen slippa genom tullen utan att kollas.
Kom ihåg att säga åt butiken att skriva ner värdet och märka som gåva.

Leveranstiden verkar oehört långt därifrån om inte bara Sandstorm hade en massa otur.
Jag har beställt massor med paket från USA och de brukar komma hem till dörren redan 3 dagar och 1½ vecka. Är lite beroende på vilken affär man handlar från.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Vart får man tag på muskel/skelett kartor? kollade på allposters, men det fanns inte så mkt. Något tips?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Vart får man tag på muskel/skelett kartor? kollade på allposters, men det fanns inte så mkt. Något tips?

Söker samma sak!
Btw skön sign.!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Har beställt från både discshop och allposters med goda resultat

Permalänk
Medlem

tackar, behöver oxå detta då mina väggar är ganska så kala.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.