Sökes: Klocka som talar, vill spela in själv talet

Permalänk

Sökes: Klocka som talar, vill spela in själv talet

Det är så att min farmor som nu är 90+ år har gått och blivit blind (sen 2006), hon har en klocka som talar om vad tiden är på svenska, men eftersom hon är analfabet (invandrare) så förstår hon inte vad klockan säger förutom kl8 och kl6.
därför undrar jag om det finns någon inspelning bar klocka som kan säga tiden med en knapp tryckning eller varje timma.

eller om någon vet hur jag ska bygga en sådan mojäng

mvh Babel

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

ett alternativ kan vara en dator med schemalagda ljudinspelningar varje timme - men det låter lite dumt att ha en dator till detta....

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Re: Sökes: Klocka som talar, vill spela in själv talet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Det är så att min farmor som nu är 90+ år har gått och blivit blind (sen 2006), hon har en klocka som talar om vad tiden är på svenska, men eftersom hon är analfabet (invandrare) så förstår hon inte vad klockan säger förutom kl8 och kl6.
därför undrar jag om det finns någon inspelning bar klocka som kan säga tiden med en knapp tryckning eller varje timma.

eller om någon vet hur jag ska bygga en sådan mojäng

mvh Babel

vad pratar hon för språk?
borde finnas multinationella talande klcokor ;P

Permalänk

Assyriska

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk

Synskada

Kanske synskadades riksförbund kan hjälpa?

http://www.srfriks.org/index.htm

Permalänk

Finns det klockor med svenska, måste det ju finnas med assyriska?
Assyriska är väl ett större språk?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″