Permalänk
Medlem

HD3850 på HD video

Vad är det jag behöver för att få igång hårdvaruaccelerationen på detta kort? Har försökt att trixa med olika codecs och fortfarande 100% CPU load när jag ska köra HD, provat testfilmerna på microsofts hemsida. Finns det nån guide för hur man gör?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Det funkar bra med Power DVD, men om du har den datorn i sign kan du nog få problem ändå

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Det funkar bra med Power DVD, men om du har den datorn i sign kan du nog få problem ändå

Jo jag har ju det. Men jag har kunnat köra 720P med coreavc innan. Så det borde ju inte vara SÄMRE nu. Vilka filtyper är det som fungerar att köra i powedvd? Funkar WMV HD?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg in CCCP packen och testa, då bör du inte ha några större problem iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Fast det kommer inte hjälpa om du ska använda grafikkortet för avkodning. Program som fungerar med avkodning numera är väl fyra stycken vad jag kan minnas.

PowerDVD
Nero
MediaPlayer HomeCinema
*någon stor konkurrent till PowerDVD som jag inte kommer ihåg namnet på*

Mitt rekommendation är MediaPlayer HomeCinema då du kan blanda både FFDShow, CoreAVC och hårdvaruavkodning as you please. Du ska egentligen inte behöva några codecs för hårdvaruavkodning utan låt programmen ta hand om det. AC3- filter bör du dock ha.

Permalänk
Medlem

Corel WinDVD använder också grafikkort för avkodning. Har gjort det länge.

Permalänk
Avstängd

Tack, där var namnet jag sökte

Permalänk
Medlem

Men för vilka filformat fungerar detta? Med ATI's UVD? Det verkar inte fungera med WMV HD iaf.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Hur utdaterad är din signatur? Lite sökningar på internet säger att AGP- korten från ATI i kombination med nForce2 och Via KT- kretsar inte verkar fungera så där jättebra ihop.

ATI- korten kan accelerera mpeg2, h.264 och VC-1 material. Ska tydligen klara av att accelerera film som ligger i .Mov- kontainrar men verkar bero lite på vilket sätt de är omkodade på. En bra testfilm är Elephants Dream, den finns i H264 (Mpeg4 heter standarden)

Ladda hem här
http://orange.blender.org/download
För att få lite hum om vad alla de här beteckningarna innebär och betyder kolla här
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=96059

Permalänk
Medlem

Min signatur är tyvär uppdaterad. Men jag har fått det att fungera rätt bra med senaste bios på moderkortet och senaste via hyperion samt omega drivrutiner. Det funkar iaf i spel och kortet käns igen korrtek i windows. Så jag tror det är bra där. Ska prova med videon direkt när jag kommer hem. Sägs att catalyst 8.6 ska va rätt bra också, jag väntar till dom släpper den riktiga, orkar inte prova beta.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm