Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Ok, jag kollade igenom guiden lite och den börjar ju bli utdaterad. p2665 är en riktig ppd-dödare och vill du bli av med den så ska du svara NoSet -advmethods flag always, requesting new advanced scientific cores and/or work units if available? och ta bort motsvarande -advmethods-flagga i din genväg. Jag ska uppdatera guiden med hänvisning på detta problem, tack för de ^^

Som jag trodde då. Låter mer rimligt.

Du kan kolla in den officiella ppd-compare sidan fahinfo.org, men den brukar vara rätt fattig på info. Annars gör du som jag och går in på foldingforum.org och använder sök-funktionen, där brukar det finnas lite mer. Eller så googlar du helt enkelt. Det är de bästa tipsen jag kan ge dig.

Tack så mycket!
Nu har jag ändrat, så i genvägen ska de stå "-local -verbosity 9 -forceasm".
Vad menar du med att 2665 är en ppd-dödare? Vad är skillnad mot 2605 som du kör?
Forumet du länka till verkar bra. Om man ska vara petig i din guide, så har du inte samma ordning som programmet Men verkligen bra guide, tack för den!

Visa signatur

[ i9 13900K ][ EK-Nucleus AIO 240 ][ ASUS B760-I ][ MSI 4070 Ti ][ Corsair DDR5 32GB 6000 MHz ][ Phanteks Evolv Shift XT ][ Corsair SF750W ][ Samsung 990 Pro 2TB ][ Dell G3223Q ][ Dali Zensor 1 AX ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
Nu har jag ändrat, så i genvägen ska de stå "-local -verbosity 9 -forceasm".

Om du också har ändrat i konfig:en som jag sa så är det bara börja hoppas på att p2653orna börjar trilla in snart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
Vad menar du med att 2665 är en ppd-dödare? Vad är skillnad mot 2605 som du kör?

Att p2665 är en ppd-dödare gällde starkt när poängen på WUn bara låg på ynka 1275. Efter höjningen till 1920 så är det fortfarande sämre, men kanske inte mer än cirka 500ppd mot en p2605/p2653. Skillnaden i ppd mellan p2605 och p2653 är i princip försumbar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
Om man ska vara petig i din guide, så har du inte samma ordning som programmet

Fixat ^^ Tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Att p2665 är en ppd-dödare gällde starkt när poängen på WUn bara låg på ynka 1275. Efter höjningen till 1920 så är det fortfarande sämre, men kanske inte mer än cirka 500ppd mot en p2605/p2653. Skillnaden i ppd mellan p2605 och p2653 är i princip försumbar.

Hur många poäng är p2605 och p2653 på då? Jag fick p3064 och p3065, 1753 resp. 2144 poäng och en ppd på 3900 cirkus.

Visa signatur

[ i9 13900K ][ EK-Nucleus AIO 240 ][ ASUS B760-I ][ MSI 4070 Ti ][ Corsair DDR5 32GB 6000 MHz ][ Phanteks Evolv Shift XT ][ Corsair SF750W ][ Samsung 990 Pro 2TB ][ Dell G3223Q ][ Dali Zensor 1 AX ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
Hur många poäng är p2605 och p2653 på då? Jag fick p3064 och p3065, 1753 resp. 2144 poäng och en ppd på 3900 cirkus.

Båda är på 1760 p (men slutförs snabbare). Jag kollad upp det lite och det verkar som att de håller på att fasa ut p2653 och den enda egentliga chansen att få köra dem är om man har en dual-core. p3064 och p3065 gillar att gå till quad-cores. p2605 går nästan uteslutande till linux-maskiner och vill du vara säker på att få den största möjliga PPDn, så ska du som jag köra med 2 x VMware och Linux samt rätt konfig på SMP-klienten så du får p2605. Med din q9450@3.2GHz borde du hamna runt 4800 ppd. Har du tid, ork och lust samt vill höja PPDn 1000 snäpp till, så finns det lite guider jag kan peka på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Båda är på 1760 p (men slutförs snabbare). Jag kollad upp det lite och det verkar som att de håller på att fasa ut p2653 och den enda egentliga chansen att få köra dem är om man har en dual-core. p3064 och p3065 gillar att gå till quad-cores. p2605 går nästan uteslutande till linux-maskiner och vill du vara säker på att få den största möjliga PPDn, så ska du som jag köra med 2 x VMware och Linux samt rätt konfig på SMP-klienten så du får p2605. Med din q9450@3.2GHz borde du hamna runt 4800 ppd. Har du tid, ork och lust samt vill höja PPDn 1000 snäpp till, så finns det lite guider jag kan peka på.

Okej, det är inget alternativ att byta till linux osv. men vad är de för guider du menar?

Visa signatur

[ i9 13900K ][ EK-Nucleus AIO 240 ][ ASUS B760-I ][ MSI 4070 Ti ][ Corsair DDR5 32GB 6000 MHz ][ Phanteks Evolv Shift XT ][ Corsair SF750W ][ Samsung 990 Pro 2TB ][ Dell G3223Q ][ Dali Zensor 1 AX ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
Okej, det är inget alternativ att byta till linux osv. men vad är de för guider du menar?

Tror du missförstår mig, du behöver inte byta till ett annat OS utan du kör två Linux OS i ditt Windows OS. Kanske klargör det mer om du kollar igenom guiderna. De finner du i slutet på min SMP-installationsguide, guider för VMware.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Tror du missförstår mig, du behöver inte byta till ett annat OS utan du kör två Linux OS i ditt Windows OS. Kanske klargör det mer om du kollar igenom guiderna. De finner du i slutet på min SMP-installationsguide, guider för VMware.

Tack, jag kollade igenom guiderna lite och försökte mig på VMware, men det funkade inte riktigt. Får se om jag testar det senare.
Tack igen för all hjälp..

Visa signatur

[ i9 13900K ][ EK-Nucleus AIO 240 ][ ASUS B760-I ][ MSI 4070 Ti ][ Corsair DDR5 32GB 6000 MHz ][ Phanteks Evolv Shift XT ][ Corsair SF750W ][ Samsung 990 Pro 2TB ][ Dell G3223Q ][ Dali Zensor 1 AX ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoNzY
Tack, jag kollade igenom guiderna lite och försökte mig på VMware, men det funkade inte riktigt. Får se om jag testar det senare.
Tack igen för all hjälp..

Vassego. Om det är något mer så tveka inte att fråga, vill du ha live-hjälp så finns jag på IRCen också, ibland ^^

Lite nyheter för er som inte spanat in Stanfords nyhets-sida på sistone:

  • GPU1-klienten (den för ATI x16-, x18- och x1900-korten) har gått i pension. Stanford kommer fortfarande att ta emot WUs, men bara en vecka till, knappt.

  • En beta-klient för Nvidias kort är väldigt nära release och kan förhoppningsvis släppas inom en vecka (äntligen <3).

Samt denna är rätt najs:

Den visar en karta med alla foldare i världen och går att finna i nyheterna från Maj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

*En beta-klient för Nvidias kort är väldigt nära release och kan förhoppningsvis släppas inom en vecka (äntligen <3).

Vet du vilka serier det kommer funka på?

Edit: Wie, från plats 999 till 524 inom swec-teamet på 10 dagar ^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Vet du vilka serier det kommer funka på?

Det finns inga officiella uttalanden, men eftersom klienten använder CUDA så är det troligt att korten i följande lista är tänkbara: lista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Wie, från plats 999 till 524 inom swec-teamet på 10 dagar ^^.

Najs! Keep going ^^

Permalänk

Hej på er!
Jag tänker ta sommarledigt när jag kommer upp i 200k poäng, håller nämligen på förgås i värmen på min övervåning.
(plus att jag känner mig lite snål)

Kanske skulle bygga en varmvattenberedare med kamflänsslinga (för att återvinna värmen från datorn)!?

Permalänk

Verkligen längtar på att prova nVidia GUI för att se vad den går för.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Hej,

Jag har en Dell PE2950 III Quad-Core Xeon E5440 2.8GHz/2x6MB 1333FSB som står arbetslös i ett hörn i serverrummet...

Vilket os och vilken folding klient skall jag köra på den för att få ut så mycket poäng som möjligt?

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
håller nämligen på förgås i värmen på min övervåning

Been there... Fast nu har det blivit rätt schysst folding-temperaturer ute igen aka dåligt sommarväder :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberknutte
Vilket os och vilken folding klient skall jag köra på den för att få ut så mycket poäng som möjligt?

Bäst poäng får du genom att använda Linux och SMP-klienten. Men för att få de bästa ppd-WUarna (p2605, p2653) så behöver du dual-cores och dessa får du genom att köra VMware i valfritt OS och tilldela två kärnor per virtuella OS (där du kör dina Linux-distar med SMP).

Detta ger absolut mest poäng, men är också det mest omständliga. Fråga gärna om det känns oklart.

Permalänk

Det är både med glädje och "sorg" som man konstaterar att man ligger på plats 207 (and counting) efter ca. 20 dagar.

för att det alltid är kul att avancera på listor
för att vi har för få aktiva "foldare" i vårt team

...kanske dags för en liten kampanj på sweclockers.se

Visa signatur

Roadhouse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadhouse
för att vi har för få aktiva "foldare" i vårt team

Mycket tror jag det har att göra med att sommaren har visat sig under de senaste veckorna och pga värmen då minskat antalet foldare. Sen så är det ju det "vanliga" droppet också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadhouse
...kanske dags för en liten kampanj på sweclockers.se

Tror vi kan förvänta oss en nyhet inom 24 timmar (eller en artikel om vi har tur). Vi tågar trots allt in på plats 60 i världen om 13 timmar cirkus. Dock kan det vara bra att meddela detta till SweC. Vill du göra den äran?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Tror vi kan förvänta oss en nyhet inom 24 timmar (eller en artikel om vi har tur). Vi tågar trots allt in på plats 60 i världen om 13 timmar cirkus. Dock kan det vara bra att meddela detta till SweC. Vill du göra den äran?

Självklart! Har nu skickat en blänkare till redaktionen.

Visa signatur

Roadhouse

Permalänk
Medlem

Själv ligger man på plats 298, det går uppåt men inte så snabbt. Inte helt optimalt att köra på en laptop man flyttar runt i viloläge då och då.

Förhoppningsvis ska min stationära Duron 1600 komma igång snart, inte för att den lär dra in så mycket men ändå! Måste ju kämpa på. :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Själv ligger man på plats 298, det går uppåt men inte så snabbt. Inte helt optimalt att köra på en laptop man flyttar runt i viloläge då och då.

Förhoppningsvis ska min stationära Duron 1600 komma igång snart, inte för att den lär dra in så mycket men ändå! Måste ju kämpa på. :>

Precis =). Körde igång morsans gamla skräpburk för några dagar sedan. Trodde den skulle vara instabil och krascha direkt, men den rullar på kanon.

Ingen som har ett lite äldre nätagg över så man kan kicka igång R.I.P-burken i signen?

Permalänk
Medlem

Jag anslöt mig för en tid sedan och låter en burk få nyttja ca 40% av sin cpu för detta och den kör dygnt runt. Vill tyvärr inte ge mer cpu-kraft till det för märkte att fläkten då gick upp ett snäpp i varvtal och det är viktigt att datorn inte blir irriterande ljudmässigt där den står.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Jag anslöt mig för en tid sedan och låter en burk få nyttja ca 40% av sin cpu för detta och den kör dygnt runt. Vill tyvärr inte ge mer cpu-kraft till det för märkte att fläkten då gick upp ett snäpp i varvtal och det är viktigt att datorn inte blir irriterande ljudmässigt där den står.

Det viktigaste tycker jag, är att man är aktiv och bidrar... alla har ju inte samma förutsättningar.

Många bäckar små... som man brukar säga

Visa signatur

Roadhouse

Permalänk
Medlem

Yeeah! Plats 60 nu:) Bra jobbat foks! Keep the good work up!

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Nu blir det hårda tag gott folk!

Jag har dragit igång en till maskin som ska göra mig till mästare! Eller inte... Min shellserver har fått börja jobba, och när jag väl fick igång FahMon mot den såg jag att den kommer ge mig ruggiga 10,04 PPD! Fick en WU med 15 i credit.

Med advmethods fick jag en WU med drygt 80 i credit, men den hade nog inte lönat sig direkt... Ca 15 gånger fler steps.

Vad gör man inte för vetenskapen, säg?

edit: Nu har jag dragit igång min gamla workstation igen, körandes knoppix. Den monterar en sambashare på min shellserver som innehåller F@H-klienten och kör allt i den katalogen. Smidigt om man ska ha disklöst. Guiden finns här: http://linuxminded.xs4all.nl/?target=writings.plc&writing=fah...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Bäst poäng får du genom att använda Linux och SMP-klienten. Men för att få de bästa ppd-WUarna (p2605, p2653) så behöver du dual-cores och dessa får du genom att köra VMware i valfritt OS och tilldela två kärnor per virtuella OS (där du kör dina Linux-distar med SMP).

Detta ger absolut mest poäng, men är också det mest omständliga. Fråga gärna om det känns oklart.

Blir det någon skillnad om man kör 64-bit OS? (om det inte spelar nån roll så kör jag helst 32-bit)

OM man skall köra 64-bit gäst os i vmware så måste väl även värd os:et köra 64-bit?

Finns det färdiga archlinux vmware burkar att ladda ner?

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadhouse
Det viktigaste tycker jag, är att man är aktiv och bidrar... alla har ju inte samma förutsättningar.

Många bäckar små... som man brukar säga

Word!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pita
Yeeah! Plats 60 nu:) Bra jobbat foks! Keep the good work up!

Woho!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Vad gör man inte för vetenskapen, säg?

Haha ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberknutte
Blir det någon skillnad om man kör 64-bit OS? (om det inte spelar nån roll så kör jag helst 32-bit)

På din host kvittar det, men på dina guests måste du köra 64-bitars.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberknutte
OM man skall köra 64-bit gäst os i vmware så måste väl även värd os:et köra 64-bit?

Nej. Det blir som en separat installation, oberoende av hosten, "typ dual-boot".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberknutte
Finns det färdiga archlinux vmware burkar att ladda ner?

Har aldrig hört talas om, men har aldrig letat heller. Brukar alltid installera från en .iso (archlinux), tar knappt en halvtimme per OS.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

sjuka siffror, kolla detta teamet då som nvidia skapat som foldar.. sjukt mycket poäng på kort tid.

http://www.xcpus.com/forums/folding-home-xcpus/12534-fah-nv-c...

Permalänk
Medlem

Finns det någon 'flag' för att minimera console-fönstret? Så det är minimerat när man startar burken..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

gott, testar direkt

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB