Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=18&t=2300
Där finns det lite svar

Dök även upp det här strax efter att jag skrev inlägget. http://folding.typepad.com/news/2008/04/stats-instabili.html
+ att mina poäng nu dykt upp c;a 16 timmar efter att den senaste av de WUerna skickades.

----------------------------------------------

Och när allt ser ut att ordna upp sig så... när man inte vill köra med nya SMP-klienten så dog en WU på upploppet... utan att sända tillbaks nått:

[22:48:33] Completed 2400000 out of 2500000 steps (96 percent)
[23:03:33] Timered checkpoint triggered.
[23:06:27] Writing local files
[23:06:27] Completed 2425000 out of 2500000 steps (97 percent)
[23:21:27] Timered checkpoint triggered.
[23:24:21] Writing local files
[23:24:21] Completed 2450000 out of 2500000 steps (98 percent)
[23:29:12] - Autosending finished units...
[23:29:12] Trying to send all finished work units
[23:29:12] + No unsent completed units remaining.
[23:29:12] - Autosend completed
[23:31:03] Gromacs cannot continue further.
[23:31:03] Going to send back what have done.
[23:31:03] logfile size: 78440
[23:31:03] - Writing 78976 bytes of core data to disk...
[23:31:03] ... Done.
[23:31:03] - Failed to delete work/wudata_03.sas
[23:31:03] - Failed to delete work/wudata_03.goe
[23:31:03] Warning: check for stray files
[23:31:03]
[23:31:03] Folding@home Core Shutdown: EARLY_UNIT_END
[23:31:03]
[23:31:03] Folding@home Core Shutdown: EARLY_UNIT_END
[23:31:06] CoreStatus = 7B (123)
[23:31:06] Client-core communications error: ERROR 0x7b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
kan mna göra kylpasta hemma? eller måste man köpa eller kan man kyla utan kylpasta?? graffikortet är relatvit värdelöst i vilket fall som helst räcker med att den visar bild på skärmen och är tyst. får jju inte vara brinnande varmt direkt men men. vad använder man för att rengöra gpun??

Jag rekommenderar att du köper nån schysst kylpasta istället för att att göra en, kostar inte så mycket och brukar räcka länge. Kolla här.

För att rengöra, använd exempelvis rödsprit eller kemiskt ren bensin. Finns mycket annat som funkar också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Och när allt ser ut att ordna upp sig så... när man inte vill köra med nya SMP-klienten så dog en WU på upploppet... utan att sända tillbaks nått

Du har fått en EUE (early unit end). Om klienten arbetar på en annan WU just nu stäng ner den så länge och följ denna guiden. Då ska du iaf få 98% av poängen för WUn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Du har fått en EUE (early unit end). Om klienten arbetar på en annan WU just nu stäng ner den så länge och följ denna guiden. Då ska du iaf få 98% av poängen för WUn.

Jag vet om qfix. Men det hände när jag låg och sov, och inget finns kvar av WUn... Det är mest att det svider och tappa över 2100 poäng med mindre än 2% kvar... Eller går det att rädda poängen med enbart wuresults_03.dat kvar från den förra WUn?

Edit: Man lär sig nått nytt varje dag, du har rätt som vanligt. Det gick att skicka WUn. Vi får se hur mycket poäng det blir.
Jag trodde att man var tvungen att hinna skicka WUn innan nästa var hemladdad/startad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det hände när jag låg och sov, och inget finns kvar av WUn

Jodå, det finns det. Även om klienten säger att den har deletat WUn så ligger den oftast kvar.

Citat:

Eller går det att rädda poängen med enbart wuresults_03.dat kvar från den förra WUn?

Absolut. Jag körde en qfix under exakt samma situation för knappt en timme sedan och skickade in resultatet, så jag rekommenderar definitivt att du gör desamma.

Permalänk
Medlem

Tackar fick 462 poäng. Bättre än inget i.a.f.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg en del om poäng på sistone och tänkte därför passa på att fråga om dom PPDerna jag får ihop är rimliga med tanke på datorn.

Hårdvara:

Amd 5000+ Black Edition @ 3.2ghz
Gigabyte 780g moderkort + HD3470 Hybrid Crossfire
4gb 1066mhz Ram
Windows Vista
PPD: 780 enligt Fahmon med SMP klienten, ~250 med GPU klienten

Är detta vad jag kan förvänta mig av datorn när den är på 24/7, spelar inga spel eller dyl med kollar en del på film(ej HD), surfar och dyl. Eller finns det något lagom svårt jag kan göra för att boosta scooren lite?

Permalänk
Medlem

Jag fick ingen poäng för en 3065 WU i går. Är fler drabbade?.. Eller kan det vara nått som felade när jag tidigare körde qfix för föregående avbrutna WU? Kan det rentav vara så illa att jag lyckades sända pågånde WU istället för föregående, trotts att det var/såg ut som det var föregående WU som behandlades/raderades med qfix/-send all?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Såg en del om poäng på sistone och tänkte därför passa på att fråga om dom PPDerna jag får ihop är rimliga med tanke på datorn.

Hårdvara:

Amd 5000+ Black Edition @ 3.2ghz
Gigabyte 780g moderkort + HD3470 Hybrid Crossfire
4gb 1066mhz Ram
Windows Vista
PPD: 780 enligt Fahmon med SMP klienten, ~250 med GPU klienten

Är detta vad jag kan förvänta mig av datorn när den är på 24/7, spelar inga spel eller dyl med kollar en del på film(ej HD), surfar och dyl. Eller finns det något lagom svårt jag kan göra för att boosta scooren lite?

Tycker det låter lågt med 780ppd med den cpun. Låg runt 1200 med min 4000+ @ 2800mhz.
Har du provat skippa GPU klienten ?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger
Tycker det låter lågt med 780ppd med den cpun. Låg runt 1200 med min 4000+ @ 2800mhz.
Har du provat skippa GPU klienten ?

Okej. Jo, 780 resp 250PPD är vad jag har med endast en klient åt gången dvs SMP eller GPU. Om jag har på båda så blir SMP klienten ungefär 30% segare.

Men det är iofs min första SMP WU som Fahmon räknat ut det från, är olika WUs olika snabba? Den som jag arbetar på atm är Projekt 3065 som ger 2144 poäng. Det tar ungefär 45min för den att göra 1%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Okej. Jo, 780 resp 250PPD är vad jag har med endast en klient åt gången dvs SMP eller GPU. Om jag har på båda så blir SMP klienten ungefär 30% segare.

Men det är iofs min första SMP WU som Fahmon räknat ut det från, är olika WUs olika snabba? Den som jag arbetar på atm är Projekt 3065 som ger 2144 poäng. Det tar ungefär 45min för den att göra 1%

3065 är ingen WU man vill köra på en tvåkärnig processor (jo dina poäng är nog helt normala med den tunga WUn). Med den farten så kommer du att vara klar med den på 75 timmar. Vilket gör det svårt att hinna klart innom tidsgränsen om du inte foldar dygnet runt. Här kan du se tidsgränser för alla WU http://vspx27.stanford.edu/psummary.html Men du kanske redan håller koll med det här programmet http://fahmon.net/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

3065 är ingen WU man vill köra på en tvåkärnig processor (jo dina poäng är nog helt normala med den tunga WUn). Med den farten så kommer du att vara klar med den på 75 timmar. Vilket gör det svårt att hinna klart innom tidsgränsen om du inte foldar dygnet runt. Här kan du se tidsgränser för alla WU http://vspx27.stanford.edu/psummary.html Men du kanske redan håller koll med det här programmet http://fahmon.net/

Okej. Jo, den kändes lite tung. Dock fick jag nått felmeddelande och fick skicka tillbaka WUn@65%. Fick mina 1100poäng och nu sitter jag på 3062 som ger 1722 istället men det går iaf snabbare. Enligt Fahmon så ligger jag på strax över 1000PPD.

Permalänk
Medlem

Vart tog Toxic Crow vägen? Dina PPD saknas. Likaså några andra högpoängare... Är ni på väg att avsluta utbildningar, flytta mm, det är ju den tiden på året som närmar sig. Om jag minns rätt så dog PPDn rejält även i maj 2007.

Permalänk
Avstängd

Lägger ner folding i väntan på senhösten kommer igen då jag behöver värmen i mitt hobby rum, sen är det lite väl höga räkningar nu på elen! på återseende!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Ja, vad har hänt med Toxic? Grafen umgås med botten sedan 28 april.

Egna lägenheten är för varm hur jag än gör, så det kan lika gärna stå och gå om dagarna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka

Egna lägenheten är för varm hur jag än gör, så det kan lika gärna stå och gå om dagarna.

du får testa o dra ner persiennerna!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kommer också lägga foldandet på is om ett par veckor men har tänkt återkomma i höst....

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka

Toxic har tydligen problem med sin internetuppkoppling.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Toxic Crow har flyttat.

Vad säger ni laget, ska vi vara med i Chimp Challenge nästa år? ^^

Jag vill passa på att hälsa till alla folding-maskiner som ska på semester snart (eller redan börjat). Väl mött igen i höst!

Permalänk
Medlem

Ok, trevligt att folk har koll. Vet man att han inte råkat ut för något (värre)

Angående persienner: De brukar vara nere om dagarna när jag inte är hemma, men det är lite strunt samma. Studentlägenhet...

Permalänk

Jag använder den grafiska klienten men hur hittar man rätt textbaserad klient hörde at tden är snababre och kan man ställa in så att man kan ta mindre WU har inte så stark dator. har fått en stor wu som tar ruskigt tid även om min folding rigg är nere nu p.g.a värmen utanför. måste hitta nåt sätt till hösten som gör att jag kan få mkt poäng. kanske ska köpa ny dator också som kan ge lite vettiga poäng. har skrivit lite högre upp vad ja ghar för specifikiationer ifrån cpu-z. blir ganska varm. kanske underklocka? så jag kan köra den 24/7 ist för en kort stund. låter en del får ha lite många fläktar i chassiet.
kan hända att jag foldar lite i sommar ändå. måste ju få ordning på riggen. största problemet är nätaggregatet ge mig nåt tips på ett nätaggregat runt 300 watt som är TYST eller relativt tyst. blir varmt nu! Obs har redan ett 300 wattare som är ca 1-2 år gammalt.

obs systemet.

ok jag gör en wu ungefär per dygn kanske mer.
typ: DDR
size 512

Timnings:
Dram Frekvens 101.0 MHZ
FSB: DRAM 1:1
CAS#Latency (CL) 2,5 clocks
RAS#to CAS# Delay (tRCD) 2 clocks
RAS# Precharge 2 clocks.

tar cpu ändå när jag håller på.
namn: AMD athlon XP
kodnamn:Barton.
Package: Socket A (462)
technologi:0,13 Um
core voltage: 1,680 V

specifikation: AMD Athlon(TM) XP1800+
A7A266... REV 1.xx
Chips: ALI AliMagiK1
Sydbrygga: ALI M1533
Bios.
Brand Award Software, inc.
Version: ASUS A7A266 ACPI BIOS Revision 1012
Datum: 04/30/2003

obs är ny på detta här vill inte heller spamma för mkt i denna tråden men jag får inte riktigt svar så ha överseende.
Tacksam för svar. ses i höst folding laget, (inte någon mer än jag som tycker vi har många inaktiva folding medlemmar? har sett listan den är lång dags för omstart av laget?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag använder den grafiska klienten men hur hittar man rätt textbaserad klient hörde at tden är snababre och kan man ställa in så att man kan ta mindre WU har inte så stark dator.

Den det finns två textbaserade. Den ena (5.04) är som den grafiska (5.03) fast lite snabbare eftersom du skippar alla visuella delar med den (de snor processor-cykler från foldingen). Den andra är smp-klienten som också är textbaserad, men är en multi-processor klient (alltså för 2 kärnor eller fler, hyper-threading funkar också, hehe). Med denna brukar man få WUs med lite större poängmängd. Skulle rekommendera klient 5.04 för din socket A CPU och testa SMP-klienten på din XP1800+, med lägsta möjliga inställningar (advmethods av, mindre än 5mb WUs och visa liten mängd minne för servern).

Citat:

måste hitta nåt sätt till hösten som gör att jag kan få mkt poäng. kanske ska köpa ny dator också som kan ge lite vettiga poäng.

Köp en rigg med q6600, ~5000kr för en schysst rigg. Lägg till 2-3 tusen kronor för att få ett bra grafikkort också. Kanske ett ATI?

Citat:

blir ganska varm. kanske underklocka? så jag kan köra den 24/7 ist för en kort stund. låter en del får ha lite många fläktar i chassiet.

Eller sätta ner processoranvändningen på folding-klienten?

Citat:

största problemet är nätaggregatet ge mig nåt tips på ett nätaggregat runt 300 watt som är TYST eller relativt tyst. blir varmt nu! Obs har redan ett 300 wattare som är ca 1-2 år gammalt.

Jag gillar Corsair 450W, som är en tyst, stabil och högkvalitativ produkt. Har den i två av mina foldingriggar, dock är den inte på 300W som du ville ha.

Citat:

inte någon mer än jag som tycker vi har många inaktiva folding medlemmar? har sett listan den är lång dags för omstart av laget?

Jag ser inte foldinglaget som halvtomt utan som halvfullt ^^

Permalänk
Medlem

Jag kämpar på med foldingen. två datorer och en ps3 ligger på plats 124 just nu.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Jag kämpar på med foldingen. två datorer och en ps3 ligger på plats 124 just nu.

ok den som har kraft den har kraft! du har inte en elräkning därefter också?

Permalänk
Avstängd
Citat:

ok den som har kraft den har kraft! du har inte en elräkning därefter också?

det lär han ha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klart jag har en fin elräkning... men det går ju till något bra.

Antingen så donnerar man via elräkningen eller så donnerar man till dem direkt...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Klart jag har en fin elräkning... men det går ju till något bra.

Antingen så donnerar man via elräkningen eller så donnerar man till dem direkt...

det e ju sant!

Permalänk
Avstängd

Kan vi inte koppla lite folding produkter till tråden. Inte mycket och någon borde "övervaka" hårdvaran kopplad.
3870 och 3850 samt en Quad och en dual CPU?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Nu ansluter jag mig till gänget också, bättre sent än aldrig! Än så länge bara jobbdatorn med C2D på 2.0 GHz och 2 GB RAM dock.

Har spanat in Intel Celeron E1200 som är en dubbelkärning propp på 1,6 GHz och 512 KB cache med helt okej klockpotential verkar det som. Läste ett test där de skrämde upp den i 3,4 GHz. Men hur mycket påverkar cachens storlek hastigheten? Är smått sugen på att bygga mig ett kluster med 4-8 noder av E1200or. Blir ju bara ca 1000 kr/nod då med 1 GB RAM.

él Mero: Såg att du letade efter bilder på foldningfarmar. Här finns det rätt många SETI-stackar/farmar: http://bhs.broo.k12.wv.us/homepage/staff/seti/farms.htm Av det äldre snittet kanske.

Permalänk
Medlem

Hmm orkar inte läsa alla miljoner sidor..
Vad är normal ppd på en e6600 stock speed i linux?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Nu ansluter jag mig till gänget också, bättre sent än aldrig!

Välkommen! Lite sent välkomnande kanske, men bättre sent än aldrig

Citat:

Men hur mycket påverkar cachens storlek hastigheten?

Det är ju alltid bättre med mer cache, men vissa WUs gynnas mer än andra. Men ska du bygga nytt så råder jag dig absolut att satsa på en processor med mycket cache och sen givetvis klocka upp den också ^^

Citat:

él Mero: Såg att du letade efter bilder på foldningfarmar. Här finns det rätt många SETI-stackar/farmar: http://bhs.broo.k12.wv.us/homepage/staff/seti/farms.htm Av det äldre snittet kanske.

Är alltid på jakt efter fina farms De du länkade till var ju riktigt cleana och najsiga, vill också bygga nåt liknande en vacker dag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Hmm orkar inte läsa alla miljoner sidor..
Vad är normal ppd på en e6600 stock speed i linux?

~1700-1800ppd (med smp och p2605)