Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

gogo foks! Nu ska vi plocka placeringar!!!

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Inaktiv

Detta är lite pinsamt, men eftersom jag har crackat XP, så vågar jag inte tanka .Netframework 2.0. Men jag är nästan 100% på att jag har det.
Vart kan man kolla det?

Jag hittar inte heller något ställe där man tankar SMP-klienten.

Och eftersom jag är lite trög, så har jag en sista fråga:
Är det svårt att ställa in så den bara använder överbliven CPU-kraft?

Tack för hjälpen
//TrögarN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajlajf
Detta är lite pinsamt, men eftersom jag har crackat XP, så vågar jag inte tanka .Netframework 2.0. Men jag är nästan 100% på att jag har det.
Vart kan man kolla det?

Jag hittar inte heller något ställe där man tankar SMP-klienten.

Och eftersom jag är lite trög, så har jag en sista fråga:
Är det svårt att ställa in så den bara använder överbliven CPU-kraft?

Tack för hjälpen
//TrögarN

Du ser om du har .NET framework i lägg till/ta bort program. SMP-klienten hittar du här: http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther Läs gärna guiden i tråden för bästa prestanda, tror den finns länkad på förstasidan.

Och klienten använder bara överbliven CPU som standard. Jag kör den så och har inte märkt någon skillnad alls, dock så spelar jag inte så värst mycket. Men den ska vika sig direkt.

Lycka till, och välkommen!

Permalänk

Jag spelar mycket BF2 och den är alltid igång samtidigt utan att jag märker det!

Permalänk
Medlem

Då är jag med igen.
1st GPU-klient på mitt 9800GTX + SMP på 6400+ + en CPU på en 5000+

Edit:
+ GPU på 8800GTS + CPU på E6750

Utan resultat på den andra GPU + E6750 ligger jag på 6000ppd

Skulle kunna slänga upp en gpu på min burk med X1950XT... hum.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Då är jag med igen.
1st GPU-klient på mitt 9800GTX + SMP på 6400+ + en CPU på en 5000+

,

Kanon! Keep it up!

Visa signatur

SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Du ser om du har .NET framework i lägg till/ta bort program. SMP-klienten hittar du här: http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther Läs gärna guiden i tråden för bästa prestanda, tror den finns länkad på förstasidan.

Och klienten använder bara överbliven CPU som standard. Jag kör den så och har inte märkt någon skillnad alls, dock så spelar jag inte så värst mycket. Men den ska vika sig direkt.

Lycka till, och välkommen!

Tack! problemet ärjag nu märkte att jag inte har .Netframework 2.0. Någon som vet vart jag kan tanka det utan att få problem med mitt tyvärr crackade windows xp?

Tack för hjälpen, och självfallet kommer jag folda för SweClockers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack! problemet ärjag nu märkte att jag inte har .Netframework 2.0. Någon som vet vart jag kan tanka det utan att få problem med mitt tyvärr crackade windows xp?

Tack för hjälpen, och självfallet kommer jag folda för SweClockers!

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856...

Permalänk
Inaktiv

Hej igen!
Nu har jag fått in .net framework 2.0, och installerat. kör install.bat och det kommer upp.
Är det då jag ska skriva in mitt lösenord, som i detta fall är "a" i första spalten? för när jag skrivit det och tryckt enter kommer det fram:
password:
Och där går det inte att skriva.
Tacksam för hjälp!

//TrögarN_2

Permalänk
Medlem

Det du ska ange där är den user du loggar in i windows med samt dennes pass
så första raden som kommer upp brukar din user redan stå så bara att trycka enter, vid password: skriver du ditt login pass till windows, och nej det kommer inte synas nått men är bara att köra på sen får du skriva pass en gång till sen är den biten klar.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Min GPU klient krashar med ojämna mellanrum o säger nåt med max EUE sessions pausing for 24hrs , har kollat o ändrat min shortcut till o köra klienten , drygt att starta om den hela tiden.

Jag har rätt drivare 177.35 med moddad .INF så den kan köras på mitt Geforce8800 Ultra.

Verkar som det är lite buggigt just nu , märkte också att den vägrar starta om man försöker kicka fart på den via remote desktop (suck)

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=43&t=3460&st=0&sk=t&s...

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Finns en ny beta ute som kanske hjälper?
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=43&t=3500

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Sry z0rk, men jag fattade inte. någon annan som kan svara på mitt inlägg?
tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej igen!
Nu har jag fått in .net framework 2.0, och installerat. kör install.bat och det kommer upp.
Är det då jag ska skriva in mitt lösenord, som i detta fall är "a" i första spalten? för när jag skrivit det och tryckt enter kommer det fram:
password:
Och där går det inte att skriva.
Tacksam för hjälp!

//TrögarN_2

Hej!

På första raden ska du skriva in ditt användarnamn för ditt Windows konto, på de andra raderna ska du skriva ditt lösenord, du kommer inte att se vad du skriver, så skriv in lösenordet och tryck därefter enter. Detta ska upprepas två gånger! Sedan kommer du se en text i form av " MPI is working.. if you see this twice it works..."

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Det verkar gå bra för mig att folda nu, dels tack vare alla ers hjälp. Ligger på runt 3000 PPD totalt nu.

Dock så undrar jag ju, när mitt grafikkort, GF 8800GTS 512 ger ca 2gg points mer än min processor Q6600@Standardklock, vad är det jag ska överklocka på grafikkortet om jag ska överklocka alls, som ger mest? Har sett en del snacka om shaderenheterna?

Permalänk
Medlem

Jag kör rivatuner och har klockat kärna och minne, har man kärnan länkat med shaders så klockas shaders relativt till kärnan.
Hur mycket är väl lite beroende på kortet i sig samt kylning.

Ett enklare sätt är att bara klocka i kontrollpanelen för nvidia kortet.
Att klocka minnet ska inte påverka gpu2 klienten såvitt jag förstått det dock skadar det inte i spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
Det verkar gå bra för mig att folda nu, dels tack vare alla ers hjälp. Ligger på runt 3000 PPD totalt nu.

Dock så undrar jag ju, när mitt grafikkort, GF 8800GTS 512 ger ca 2gg points mer än min processor Q6600@Standardklock, vad är det jag ska överklocka på grafikkortet om jag ska överklocka alls, som ger mest? Har sett en del snacka om shaderenheterna?

Låter kanon du;)

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Inaktiv

Nej, det vill sig inte. det står:
account <domain/user> [HAJLAJF/Administratör]:
(Ö:et har något konstigt tecken som jag inte kan skriva.)
Vad ska jag göra?

Åter tacksam för den hjälpen jag får, SweClockers FTW <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, det vill sig inte. det står:
account <domain/user> [HAJLAJF/Administratör]:
(Ö:et har något konstigt tecken som jag inte kan skriva.)
Vad ska jag göra?

Åter tacksam för den hjälpen jag får, SweClockers FTW <3

Tryck bara på enter där utan att skriva något:)

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Med den nya betan för GPU2 får jag ca 620 PPD med mitt Quadro FX570M 512 MB, inte illa pinkat för ett mobilt kort i en kontorsdator. Testade nu att sätta priority till "slightly higher", kanske ger lite mer. Jag kör 174.55-drivaren.

Igång på samma maskin är SMP-klienten med affinity changer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Med den nya betan för GPU2 får jag ca 620 PPD med mitt Quadro FX570M 512 MB, inte illa pinkat för ett mobilt kort i en kontorsdator. Testade nu att sätta priority till "slightly higher", kanske ger lite mer. Jag kör 174.55-drivaren.

Igång på samma maskin är SMP-klienten med affinity changer.

Oj

Hur är tempen i den burken med max last på allt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon här som är riktig duktig på att göra och designa websidor? Har en liten ide... Kontakta mig vid IRC (#foldingatsweclockers) eller via PM:)

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Skulle kunna slänga upp en gpu på min burk med X1950XT... hum.

X1xxx-serien går tyvärr inte att folda på längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
X1xxx-serien går tyvärr inte att folda på längre.

'

Skit också, gick innan...

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

Projekt 2665 med 1920p är dom speciella på nått vis?
Verkar suga musten ur datorn totalt eftersom ppd:n sjunker från 1100 - 720 på min AMD!
Quaden går oxo trögt på dom!

Permalänk
Medlem

Yes, ökänd ppd-dödare. Min PPD sjunker från ca 1200 till strav under 1000. Tydligen var det värre förr när man fick mindra poäng för den.

Btw, efter höjningen av prioritet på min GPU2-klient kammar den in ca 1100 PPD. CPU-klienten verkar inte ha tappat något nämnvärt. En procent på project 5004 tog innan ca 11 minuter, nu tar det 7.

Permalänk
Inaktiv

hej igen!
Åter tack, nu är jag på god väg!
http://data.fuskbugg.se/skalman01/folding.JPG
titta på den, och säg hur jag ska göra för att skriva in mitt användarnamn som är hajlajf och SweClockers teamnumber.
Tack!

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

titta på den, och säg hur jag ska göra för att skriva in mitt användarnamn som är hajlajf och SweClockers teamnumber.

Det ser ut som att du har missat första konfigurationen. Stäng klienten och kör med -configonly-flaggan. Om du är osäker på hur man gör, kolla in min guide. Sektionen om flaggor finner du en bit ner. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

hej igen!
Åter tack, nu är jag på god väg!
http://data.fuskbugg.se/skalman01/folding.JPG
Tack!

Mvh

Skapa en genväg till fah.exe
Högerklicka på genvägen och välj egenskaper.
I första rutan som pekar på filen som ska startas (Kallas target på mitt engelska windows) så lägger du till -configonly efter sista " tecknet.
Starta sen med den genvägen så får du gå igenom konfen för klienten där skriver du in namn, team mm.

Edit
Missade att él Mero redan hade svarat

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Tack för hjälpen, nu är jag igång med foldandet!

Bara en fråga, kan jag trycka ctrl+c när den håller på, och sen starta igen för att fortsätta med samma WU??