Folding@Home nu på Geforce

Permalänk

Ska ladda hem det direkt. Hoppas det fungerar!
Med tanke på hur många i tråden som säger sig ha fått problem...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Åh vad ni alla är goda och fina människor som foldar.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Fina fisken , tyckte det var lite surt att det finns en klient som utnyttjar PS3an men ingen som härjar med ens fina grafkkort.

Testar senare idag på mitt Geforce

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Hmm kanske vore något för FRA att knåpa ihop... Spying@home där din datorkraft kan användas till att sätta dit dina grannar eller fildelande fjortisar

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Alla som nu börjar folda på sina grafikkort glöm inte att ange 37451 (sweclockers) som lag så ni visar var skåpet ska stå

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hybris6
Hmm kanske vore något för FRA att knåpa ihop... Spying@home där din datorkraft kan användas till att sätta dit dina grannar eller fildelande fjortisar

Hahaha!

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem

Hmm... försökte ladda hem vista 64bit drivers här:
http://www.nvidia.com/object/cuda_get.html
men sen vid installation sa den att ingen kompatibel hårdvara kunde hittas även fast jag har ett 8800gt(?). Nån mer som fått liknande problem?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Ja för mig fungerade det mycket bra, kör på ett 9800GTX, räknar ju lite snabbare än vad den vanliga CPUn gör.

DOCK... så verkar programmet ha kraschat min dator, satte på det över natten och när jag gick upp imorse så stod datorn och försöka ladda in windows (boot screen) den hade fastnat där, när jag sedan startade om fick kom jag vidare, dock blev det BSOD hela tiden precis när man skulle in i win, skumt.

Tänkte att det kanske var någon minnes modul som kraschade så körde memtest, fick 10000 errors på någon sec, inte bra. Startade om och körde det igen, nu blev det inga error (konstigt???) drog ner klocken samt volten lite o provade igen, inga errors.

Men hade fortfarande BSOD vid start av win så jag vettefasiken, har dragit en format nu iallfall så vet inte om jag vågar installera klienten innan det kommer en riktig release, om det nu var det som hände, vilket jag inte kan vara säker på.. :S

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Hmm... försökte ladda hem vista 64bit drivers här:
http://www.nvidia.com/object/cuda_get.html
men sen vid installation sa den att ingen kompatibel hårdvara kunde hittas även fast jag har ett 8800gt(?). Nån mer som fått liknande problem?

Som nämts tidigare måste man "tweaka" lite för att få dem att fungera.
Guide: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=43&t=3224

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Eller så laddar man bara ner programmet här så man slipper allt workaround.

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snurrah
Men hade fortfarande BSOD vid start av win så jag vettefasiken, har dragit en format nu iallfall så vet inte om jag vågar installera klienten innan det kommer en riktig release, om det nu var det som hände, vilket jag inte kan vara säker på.. :S

Vilken drivrutin körde du med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Vilken drivrutin körde du med?

175.16 tror jag bestämt det var.. Dragit in den nyare nu och installerat det mesta på datorn, men jag funderar på om jag vågar dra igång klienten :S

Har även bara en minnes sticka i at the moment, ska sätta i den andra vid en reboot sedan blir det att köra ett till memtest. Gjorde även default settings vid bios så datorn är inte klockad eller liknande nu.

Blir att göra om alla inställningar sedan när man kan se att det inte är något annat som stör.. Köra lite uteslutnings metod

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

Hur mycket iter per sekund får ni i Nvidias folder?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snurrah
175.16 tror jag bestämt det var.. Dragit in den nyare nu och installerat det mesta på datorn, men jag funderar på om jag vågar dra igång klienten :S

Ok, inte så konstigt då 175.16 är inte en CUDA-drivrutin. Fler foldare har rapporterat BSOD med just den drivrutinen, när de istället skulle ha använt den officiella 174.55 (eller performance-boostern 177.35).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Hur mycket iter per sekund får ni i Nvidias folder?

Det är egentligen mer intressant att jämföra ppd än iter/sek (mest eftersom det nästan är standard ^^), men också för man i dagsläget inte kan lite till 100% på iter/sek siffrorna som viewern visar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klos_
Eller så laddar man bara ner programmet här så man slipper allt workaround.

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Att bara dra ned programmet hjälper föga om du inte har rätt drivrutin installerad.
Försöker man köra med fel så i bästa fall funkar klienten bara inte i värsta fall är det BSOD som gäller.

http://foldingforum.org/viewtopic.php?t=3186

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja testa folding @ home, och för den delen gärna hjälpa sweclockers att klättra till toppen på foldinglistan

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
Jag skulle vilja testa folding @ home, och för den delen gärna hjälpa sweclockers att klättra till toppen på foldinglistan

Bara att dra hem smp klienten och sparka igång
http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

funkade galant
startade cuda drivers installationen>la till den specialgjorda ini filen>startade installationen igen och sedan vara det bara installera gpu klienten och sedan var det klart=)
perfekt:D tar ca 40min nu endast:D

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog då istället tills en ordentlig version finns, vill inte råka ut för bluescreens. Min cpu är ju ändå med och kör så länge.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Lite update om Gpu2 klienten.
http://folding.typepad.com/

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Att bara dra ned programmet hjälper föga om du inte har rätt drivrutin installerad.
Försöker man köra med fel så i bästa fall funkar klienten bara inte i värsta fall är det BSOD som gäller.

http://foldingforum.org/viewtopic.php?t=3186

Jag har laddat ner den nyaste driversen för 8800GT X32. Vad mer behöver ajg göra? Det blir väl inte bättre iaf jag har en GTX260-driver? Eller? Skulle det gå snabbare om jag drog ner GTX260?

Ligger på ca. 1700Iter/s Det är väl ganska ok?

/Mvh Klos

Permalänk
Medlem

Min klient slutar arbeta så fort jag inte har musen över programmet. Konstig bugg eller har det något med prioritering att göra?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klos_
Jag har laddat ner den nyaste driversen för 8800GT X32. Vad mer behöver ajg göra? Det blir väl inte bättre iaf jag har en GTX260-driver? Eller? Skulle det gå snabbare om jag drog ner GTX260?

Du kan ju testa med 177.35-drivern om du vill, folk har rapporterat en ökning av 2ggr ppd med den så den kan vara värt. Men är du bara glad att den äntligen foldar och inte orkar pyssla med det mer så strunta i det.

Förresten, när du talar om "nyaste driversen för 8800GT X32", vilken menar du då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Min klient slutar arbeta så fort jag inte har musen över programmet. Konstig bugg eller har det något med prioritering att göra?

Är du säker på att den inte kör? Vad säger aktivitetshanteraren och FahMon?