Gainward tycker om Radeon HD 4000

Permalänk
Medlem

ah, NICE! Gainwards kylare spöar ju stock i både kyla och utseende med hästlängder varje dag, iallafall enligt min erfarenhet. Hoppas dom kör på i samma stil som på 7900GS (http://img523.imageshack.us/img523/1574/img0589mediumfw4.jpg), den kylaren var jag Extremt nöjd med

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av srdanv
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra... har fått hem alla grejer för mitt datorsystem förutom grafikkortet som jag inte ville beställa än. Ska man satsa på HD 4870 eller nvidia gtx260??? Man vet aldrig om nvidia sänker priset på GTX 260 när de inser att HD4870 presterar lite bättre i vissa fall.

WHAT TO DO? What to do???

4870 kår gtx260 rakt av.. enkelt val

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Nvidia

Haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ygglur
Vet inte om ni andra har tänkt på det men det är förvånandsvärt tyst från den gröna sidan sen 4000 serien kom. Annars brukar dessa trådar vara maxat med fanboys på båda sidor som härjar.

Japp håller med... Dom kan väl åtminstonde skriva en kommentar om hur kassa phenom är.. så dom har nåt o gnälla på..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En custom heatpipe typ Artctic Accelero och en fläkt kostar väl tot en 300-400:- åsså får man ju mecka ännu mer vicket är skitkul.. Det är helt klart värt det!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
seriöst, orka köpa ett fabriksöverklockad. Tom en noob kan överklocka. Slöseri med pengar. Dock bättre garanti på fabriksöverklockade om något skulle gå fel

Vem är Tom ?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Vem är Tom ?

"Tom" står för till och med

hehe ja kul att Gainward ochså börjar tillverka kort från ATi

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem

Beställde ett Sapphire HD4870 i första vågen, skickas 28:e från Komplett.
Tycker Sapphire gjorde ett bra jobb med 2900XT som jag införskaffade för över ett år sedan, ingen krimskrams.

Permalänk
Medlem

Nu kanske man skulle göra sig av med sitt Gainward 8800gts.
Skaffa sig en Crossfire bräda och köra på Gainward 4870, skulle vara spännande.

Btw, bara jag som börjar drömma iväg och funderar om vi får se 4870x2 och 4850x2 inom några månader när dom sugit i sig lite pengar?

Permalänk
Medlem

nVidias fanboys ligger lågt och deras tidigare trogna bolag vänder kappan efter vinden. Kul med förändringar.
Hoppas fortfarande på ett fläktlöst Sapphire Ultimate i 48xx serien.

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
orka lägga in Rivatuner och fibbla med klockning varje gång man installerar om skulle jag vilja säga.....

Jag förstår definitivt dem som köper fabriksklockat (även om de kan klocka själv).

Installerar om vad? o_O

Dom fabriksklockade är ju så lite klockade att man ändå inte märker nått.

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
"Blev"? finns dom ute nu?

Gainward brukar göra kvalitetskort av erfarenhet då jag hade ett Geforce. Var nåt spel som inte funkade som det skulle. Men jag skulle nog välja ASUS jag med, mina 3870 har funkat skitbra,men dessa får sätta dom i nån annan dator nån gång i framtiden i min nästa stora uppgradering

Jodå, det finns ute

Permalänk
Medlem

Är väl bara bra. Har aldrig förståt varför någon tredjepartstillverkare i denna branchen har valt att vara exklusiv till någon av tillverkarna.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt, Gainward brukar göra bra och tysta kylare. Nu vill jag se lite hemma-test med 4870!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klAAs
Installerar om vad? o_O

Dom fabriksklockade är ju så lite klockade att man ändå inte märker nått.

Installerar om allt :P, dvs, formaterar. Men jag köper de grafikkort som faller mig i smaken, oftast blir det Gainwards Golden Sample kort som är överklockade, för då klockar jag dem ännu mer.

Permalänk
Medlem

Gainward är skit, lämnade inga garantier på mitt brända 7800GT kort, 3800 kr (som det kostade då) åt helvete!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
nVidias fanboys ligger lågt och deras tidigare trogna bolag vänder kappan efter vinden. Kul med förändringar.
Hoppas fortfarande på ett fläktlöst Sapphire Ultimate i 48xx serien.

Inte så konstigt om ett vinstdrivande företag inser att det finns pengar att göra om man saluför den bästa produkten vid tillfället.

När det gäller det där med Nvidia fanboys, så måste jag nog säga att på det här forumet är det övervägande ATI-fanboys. Det finns ett par die hard Nvidia fans, men de flesta har köpt Nvidia kort helt enkelt för att de givit mest prestanda.
De flesta ser inte ett grafikkortsköp som en fotbollsmatch, där man måste hålla på ena laget i vått och torrt.
Just nu har ATI bra kort ute ur pris/prestanda perspektiv, tidigare hade Nvidia bra kort ur pris/prestanda perspektiv. 2xxx-serierna var ju inga höjdare och HD38XX var bra kort, men hade inte riktigt lika bra prestanda som konkurrentens kort i samma prisintervall. Nya 4xxx-serien ligger däremot helt rätt i pris/prestanda.
Förhoppningsvis fortsätter ATI att få ut bra kort och därmed säkra en hälsosam konkurrenssituation som gynnar oss kunder. (naturligtvis bör även Nvidia få fram nya bra kort, men de har ju lite bättre finansiella resurser, så det är bättre om ATI har de "bästa" korten ett tag)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

GJ AMD, ser bra ut det här

Permalänk
Medlem

Min enda förhoppning är att 1gb varianten av 4870 inte dröjer så länge till. Lider av reserven dessa dagar.
Som nämnt ovan är Saphire väldigt bra, Gecube var riktig stabila, nostalgin över x1800xt existerar än, vet inte om de tillverkar ännu. Däremot Powercolor, omfg, troligen sämsta tillverkaren som existerar. Jag minns mina & bekantas gamla x850xt, hd 2900xt, hd2600pro följdes av hd2600xt, hd 3850 där alla blev utbytta.

Permalänk
Medlem

Asus och Gigabyte har de snyggaste klistermärkena på sina 4870....

Lite synd då Sapphire är min favorit...
http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?st=2&p=319353

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Fy fan va gutt! Alla mina Gainward har fungerat perfekt funderar på att köpa ett

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

nVidias VD Huang bokar nu tid hos vuxenpsykiatrin.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Vad har Bliss 9600GT med nyheten att göra egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
orka lägga in Rivatuner och fibbla med klockning varje gång man installerar om skulle jag vilja säga.....

Jag förstår definitivt dem som köper fabriksklockat (även om de kan klocka själv).

Funderat på att uppdatera bios med de hastigheterna du vill ha?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Trevligt då jag tycker de Gainward kort jag haft att göra med varit förbannat bra. Ska det bli 4870 så ska det bli Gainward hos mig.

Permalänk
Inaktiv

Fett nice med Gainward ATI 4000 !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOMBAHEHE
"Tom" står för till och med

hehe ja kul att Gainward ochså börjar tillverka kort från ATi

Jag vet, ville bara göra mig rolig på hans bekostnad

Detta är väll bara bra antar jag, mer företag = konkurrens = priskrig = bättre för konsumenter.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Jag vet, ville bara göra mig rolig på hans bekostnad

Detta är väll bara bra antar jag, mer företag = konkurrens = priskrig = bättre för konsumenter.

Pffff, men du fick mig iaf att garva lite

Permalänk

Om ändå XFX kunde göra samma sak.

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|