Permalänk
Medlem

Är det bara jag här som har sympati för tyskarna?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Tyskland är ett riktigt bra fotbollsland, jag gillar deras fotboll helt klart. Turkiet däremot .... fan vad glad jag är att de åkte ut. Hoppade och skrek av glädje.

EDIT: Hade velat se Ryssland i final men Spanien är ju också lite av en favorit, ska bli en nice final.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Tyskland är ett riktigt bra fotbollsland, jag gillar deras fotboll helt klart. Turkiet däremot .... fan vad glad jag är att de åkte ut. Hoppade och skrek av glädje.

EDIT: Hade velat se Ryssland i final men Spanien är ju också lite av en favorit, ska bli en nice final.

Varför om man får fråga? Tycker då inte att tyskland ska skryta om deras fotboll, de spelar inte tråkigast men definitivt inte roligaste. Holland är en favorit, sen många år tillbaka. Frankrike också..tidigare iallafall. Förstår bara inte varför frankrike behöll Domenesc så länge. Konstigaste tränaren jag sett.

Ser fram emot ett krossat Tyskland. Gillar spanien.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Varför om man får fråga? Tycker då inte att tyskland ska skryta om deras fotboll, de spelar inte tråkigast men definitivt inte roligaste. Holland är en favorit, sen många år tillbaka. Frankrike också..tidigare iallafall. Förstår bara inte varför frankrike behöll Domenesc så länge. Konstigaste tränaren jag sett.

Ser fram emot ett krossat Tyskland. Gillar spanien.

Tyskarna ha titlar därför räknas dom till stornationer sen är dom i princip alltid i semi pga Tyska maskinen ~~ sen har dom aldrig torskat ett straffavgörande EVER

Såg inte (radio u know) Turkiet - Tyskland men Turkiet var nästan värda segern, jävla Rustu ~~

Spanien tar det här med 3-2 eller 4-3 men tajt blire.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Tyskarna ha titlar därför räknas dom till stornationer sen är dom i princip alltid i semi pga Tyska maskinen ~~ sen har dom aldrig torskat ett straffavgörande EVER

Såg inte (radio u know) Turkiet - Tyskland men Turkiet var nästan värda segern, jävla Rustu ~~

Spanien tar det här med 3-2 eller 4-3 men tajt blire.

Att tyskarna är en stor nation inom fotbollsvärlden vet jag. Mitt "varför om man får fråga" var varför han ville att Turkiet tvunget skulle åka ut. Nej jag vet, dom har aldrig förlorat ett straffavgörande. Rätt sjukt. Men... jag skulle inte sätta livet på att tyskarna hade vunnit om det hade blivit straffavgörande.. Med samma moral som när de kvitterade Kroaterna så tror jag att turkarna hade haft en hyffsat bra chans.

Mmh. Asså jag gillar Rüstü mer än Volkan. Rüstü var verkligen bäst i sina år. Turkiet kom trea i VM med honom, Barcelona köpte honom året efter osv. Men ur form, gammal och rostig borde han inte stått i mål. Blir så sur, vi kunde vunnit matchen såå lätt om idiot-Volkan inte knuffat Koller. Sen tycker jag det är fult av den 202cm långe mannen hoppar som om ett tåg kört över hans fot eller något.
Men utespelarna; Otroligt! 9 man antingen avstängda eller skadade och dominera ett friskt(nästan..) gigantiskt lag var otroligt bra.

Hoppas att Spanien tar dom. Hårt också! Bara jag som tycker att Ramos beter sig som en renodlad anfallare? Haha, älskar honom och Real <3

Mutlu Türkum diyene

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Blir så sur, vi kunde vunnit matchen såå lätt om idiot-Volkan inte knuffat Koller.

Mutlu Türkum diyene

Har det kommit fram varför han knuffade honom eller missade jag nåt i matchen?

Mvh
Silverwulf

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Har det kommit fram varför han knuffade honom eller missade jag nåt i matchen?

Mvh
Silverwulf

Jag har sökt, sökt och sökt men ingen skriver anledningen till att han knuffar honom. Jag skulle tippa på att Koller sparkat till honom när de båda två låg ner(efter bollen var räddad) eller något sånt, och av glädjekicken så var Volkan så exalterad att han knuffade till Koller. Av glädje alltså.. men det är bara min gissning.

Citat:

Innan man hade hunnit uppfatta något så visade Fröjdfeldt ett rött kort till Volkan. Man förstod inget förrän man fick se reprisen. Visst kan man tycka att det Volkan gör är oproffessionelt och orutinerat, men denne jättemänniska på 2.02 m och 105 kg släpper sig på marken som att han hade blivit träffad av blixten. Volkans knuff är inte det minsta hårdare än de knuffar vissa spelare ger sina motståndare när de håller i bollen för länge vid t.ex. inkastsituationer. Detta medför sällan ett kort och om Koller hade varit lite sportsligare hade han stått på benen. Men Koller överdramatiserar och Fröjdfeldt som redan hade vanan inne visar rött till Volkan. Koller som provocerar Volkan kommer dock undan...pecis som incidenten mellan Zidane och Materazzi. Dock så hann Tjeckien aldrig få till ett skott mot Tuncay som fick ta över målvaktsrolle då Turkiet redan hade förbrukat sina tre byten. Turkiet var i kvartsfinal!!!!l

Men troligen så sa Koller något in the run...

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Text...

Ok tackar så mycket!

Aja synd att vi turkar åkte ut btw, hade varit roligt ifall vi hade tagit oss vidare :/

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Det roliga är ändå att Volkan blev avstängd i två matcher, medan Schweinstiger, som gjorde precis samma sak mot Kroatien, blev avstängd en match bara...

Känns lite som om de går efter hur populära spelarna är...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Ok tackar så mycket!

Aja synd att vi turkar åkte ut btw, hade varit roligt ifall vi hade tagit oss vidare :/

Lugnt. Ja riktigt synd, men jag är ändå mer än nöjd. Det är bara det, Volkan incidenten som jag stör mig på. Kommer nog aldrig komma över det.

http://www.svenskafans.com/europa/artikel.asp?id=243278

Citat:

Totalt antal skott

Tyskland: 7
Turkiet: 17

Skott på mål

Tyskland: 3
Turkiet: 11

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Ok tackar så mycket!

Aja synd att vi turkar åkte ut btw, hade varit roligt ifall vi hade tagit oss vidare :/

Lugnt. Ja riktigt synd, men jag är ändå mer än nöjd. Det är bara det, Volkan incidenten som jag stör mig på. Kommer nog aldrig komma över det.

http://www.svenskafans.com/europa/artikel.asp?id=243278

Citat:

Totalt antal skott

Tyskland: 7
Turkiet: 17

Skott på mål

Tyskland: 3
Turkiet: 11

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Det roliga är ändå att Volkan blev avstängd i två matcher, medan Schweinstiger, som gjorde precis samma sak mot Kroatien, blev avstängd en match bara...

Känns lite som om de går efter hur populära spelarna är...

Sjukt, det visste jag inte! Tack för infon..

Terim(eller någon annan) överklagade beslutet om den långa avstängningen blev avvisade btw.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Ja då börjar det snart. Om Tyskland vinner idag och jag inte svarar direkt efter så har jag förmodligen tagit självmord, tack o hej.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag tror tyskland tar hem detta, men jag hoppas givetvis på spanien...

Jag tycker detta EM är sämsta spel någonsin, riktigt kärringspel. Antingen filmar de för mycket eller så håller de på att spela för mycket def passar hem osv.

Tråkspel..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

fler nationer spelar med 1 anfallare, vilket ofta resulterar i långbollar och sömnpiller för oss tittare.

--edit--

sicket platt em, en bortslösad månad...

Enda positiva är att Fröjdfeldt inte kan förstöra några fler mästerskap då han "går i pension".

Permalänk
Medlem

YES YES YES!!!!! YEEEES!!!!!!!

Älskar Spanien just nu... älskar.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

=( ...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Yes : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Fy fan säger jag bara