Permalänk

Marie

Hej!

Jag har under en period utvecklat en låt med visionen att lyckas få den att slå som sommarplåga. Nu när den har toppat listan på Allears.se, blivit producerad av Mickey Huskic från melodifestivalen 2008 och fått bra respons på YouTube så kändes det som att det är dags att dela med sig av den ;P

Gå gärna in och titta på YouTube och skriv en kommentar om ni gillar det, ens lite.

http://www.youtube.com/watch?v=RPeiYav2gWQ

Tack för visat intresse, på förhand!

Mvh. Robin

Permalänk
Avstängd

Äckligt värdelös musik enligt mig.
En plåga hade det varit om den började spelas på radio antar jag... jag är glad att jag bara lyssnar på radio i bilen.

Nåja, jag antar att det väll var rätt bra producerat och så åtminståne.

Permalänk
Medlem

Oj vad dålig.

Skönt att du varierar dig från den andra typen av liknande musik som basshunter, fågel roger, fjortisgirl, rosa helikopter mm. Nje just fan.. Du låter exakt lika.

Permalänk
Medlem

Du har medvetet försökt skapa en sommarplåga? Lite vågat av dig att erkänna rakt av att ditt mål är att plåga andra människor. Jag kommer av någon anledning att tänka på Lars Vilks och hans konstnärskap. Kan man inte skapa riktig konst, kan man alltid göra fula rondellhundar föreställande profeten Mohammed. På så sätt lyckas man provocera en hel massa människor och blir känd över en natt. Samma sak gäller sommarplågor. Kan man inte göra bra musik, kan man åtminstone få lite uppmärksamhet genom en sommarplåga.

Nej, nu har jag raljerat klart och det är dags att lyssna på själva låten. Jag tycker faktiskt att den är alldeles hyfsad, men inte tillräckligt provokativ för att riktigt nå upp till sommarplågestatus. Det känns som att jag har lyssnat på låten för första och sista gången; inte för att den skulle vara dålig, men helt enkelt för att jag har fått nog av den nu.

Lycka till med ditt fortsatta låtskapande!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får vibbar av Aha - Take On Me i refrängen, ungefär det som hade kunnat vara skönt.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Texten suger björnpung. Men melodin är ändå okej, det känns som om denna låten hade passat bättre som en lugnare låt (alltså inte som techno/trance/whatever ) och med bättre text... min åsikt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Inte mycket till sommarplåga nej... den har inte en irriterande catchig refräng är jag rädd... fan vad vi dissar din skapelse nu känner jag

Permalänk
Medlem

Absolut sämsta jävla skiten jag hört på länge.

Permalänk
Medlem

Herregud ... jag vill gärna inte behöva lyssna på det här igen >.<

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Absolut sämsta jävla skiten jag hört på länge.

Word, verkligen inget inget jag vill höra igen. :S

Permalänk

Okej, kul att så många verkar tycka om den!

Tack för er feedback!

Mvh. Robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinJacobsson
Okej, kul att så många verkar tycka om den!

Tack för er feedback!

Mvh. Robin

Det var ingen som tyckte om den?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

omfg.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Åh! Du har använt A-basen i eJay Dance 2 och sedan tunat den upp och ned, hör jag ^^
Det var tider det, somrar med eJay.

Du bör nog inrikta dig på att gå ut och spela lite, på typ ungdomsgårdar och såna ställen och sen upp i ranking, innan du ger dig på att göra en sommarplåga.
Testa även lite analoga instrument, kanske t.o.m. akustiska, det piggar upp.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Herrejesus, vilken smörja!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Basen är från min Motif ES8, program som eJay använder man oftast då man är nybörjare och/eller inte har möjlighet att sampla egna ljud...

Jag blev inriktad på detta efter att vi lirat i melodifestivalen 2008 och tv4 nyhetsmorgon som gav mig bra kontakter med både producenter, skivbolag och artister, då jag även samarbetar med större artister som kompmusiker då jag mest är inriktad på Jazz som pianist, och pop/rock som producent.

Ungdomsgårdar? Nej tack, det är några år sedan jag var på det stadiet nu, men det är klart, för att marknadsföra denna låten så skulle nog en ungdomsgård vara guld värd.

P.S För de som inte förstod så vart jag ironisk när jag uttryckte min tacksamhet för att ni tyckte om låten ;P märk att jag inte skapat den för att folk på swec ska tycka om den, min målgrupp för just denna låten är långt under medelåldern på swec...

Tack för era kommentarer, /Robin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Åh! Du har använt A-basen i eJay Dance 2 och sedan tunat den upp och ned, hör jag ^^
Det var tider det, somrar med eJay.

Du bör nog inrikta dig på att gå ut och spela lite, på typ ungdomsgårdar och såna ställen och sen upp i ranking, innan du ger dig på att göra en sommarplåga.
Testa även lite analoga instrument, kanske t.o.m. akustiska, det piggar upp.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte faktiskt den vart rätt ok, inget jag normalt lyssnar på, gillade dock inte introt.
Se & häpna! Din första positiva feedback

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen direkt kvalité. Det släpps flera såna här svenska låtar varje månad av personer som försöker härma Basshunter, det blir aldrig bra.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
personer som försöker härma Basshunter, det blir aldrig bra.

så med andra ord gör de ett utmärkt jobb, härmningsmässigt sett det vill säga.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinJacobsson
Okej, kul att så många verkar tycka om den!

Tack för er feedback!

Mvh. Robin

Hahahaha, tack för dagens skratt.

Permalänk
Medlem

Fantasifullt värre. Skänk pengarna till riktiga musiker istället.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinJacobsson
Basen är från min Motif ES8, program som eJay använder man oftast då man är nybörjare och/eller inte har möjlighet att sampla egna ljud...

Jag blev inriktad på detta efter att vi lirat i melodifestivalen 2008 och tv4 nyhetsmorgon som gav mig bra kontakter med både producenter, skivbolag och artister, då jag även samarbetar med större artister som kompmusiker då jag mest är inriktad på Jazz som pianist, och pop/rock som producent.

Ungdomsgårdar? Nej tack, det är några år sedan jag var på det stadiet nu, men det är klart, för att marknadsföra denna låten så skulle nog en ungdomsgård vara guld värd.

P.S För de som inte förstod så vart jag ironisk när jag uttryckte min tacksamhet för att ni tyckte om låten ;P märk att jag inte skapat den för att folk på swec ska tycka om den, min målgrupp för just denna låten är långt under medelåldern på swec...

Tack för era kommentarer, /Robin


Jag driver delvist med dig. Jag kollade in dina övriga låtar på AllEars och kan säga att det håller klass. Du har ju hållt på mycket och möjligtvis är du perfektionist, det låter åtminstone åt det hållet, på dina (två) övriga låtar.

Sen vet jag inte om det beror på att du är osäker i genren eller om du vill ha det så, men den är väldigt platt för en sommarplåga.
Nuförtiden hör man inte en låt utan någon som helst feed, vitt brus, reverb, pålagd underoktav, resonans och delay.
Du har visserligen några djupande effekter, men jag efterlyser toner som ska fylla ut, hela spektret. "Ljudväggen" du vet. Testa enkla tekniken att bara lägga på en underoktav till basen och "stråket" (keyboarden, leaden?).
Låt också.. umm.. vad heter de?.. i refrängen.. polysynthljuden..
Aja, DE! Låt dem variera någonstans i låten, typ följa sången eller något.

Sen låter det som att du lagt på din egen röst i stämma. Det är aldrig att reka, så jag säger det nu, låt bli! Det låter förvirrande och konstigt.
Om det nu är någon annans röst som tar överstämman så bör du byta, ni låter alldeles för lika.
Jag har en kompis som sjunger mycket likt mig i normalläge, och det låter aldrig bra när vi tar stämmor, låter mer som att det är en person som har något fel på stämbanden, eller som spökspår på ett gammalt tape.
Bra artikulation. Lite hårt, men precis som med Revolvermens sångare så vänjer man sig med tiden, gör bara lite ont första gången det skär i ens tuggummimjuka sockervaddshjärna, som 17:årig nyskuld.

Vette fasen om det är bra att den fadear in och ut.. Hittades inget bra intro, outro? Skulle funka bättre med längre fade in / fade out, kanske.. testat?

Det är kanske meningen att instrumenten ska vara varma? Då ska du lägga på lite varm tape-effekt, under 20% som loopas tillbaka till output, utan feed, innan sång. Det kan förstöra, och jag vet inte vad du använder för program, men instrumenten låter alldeles för kalla med tanke på valet.
Lite för mycket fyrkanter kanske.. dista ljuden redan från start nästan ohörbart med lite sinusvågor så kan du kanske få till något varmare, kanske, kan inte testa själv nu :/

Umm.. kommer inte på något mer nu. Svårt att veta om det är mitt ljud eller låten, ty hur mycket jag än krämar på så verkar ljudväggen inte infinna sig, och så van jag är vid dessa ljud så blir jag lite frustrerad >: /

Ljudvägg hit och dit, jag hör ju att det finns åtminstone en ljudgipsskiva genom det ständiga plingandet från keyboarden, ihärdiga sågande basen och monoton stämma. Men det krävs mer än så! Utnyttja hela spektrat, mina lurar lever fortfarande, jag vill att de ska dö.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
så med andra ord gör de ett utmärkt jobb, härmningsmässigt sett det vill säga.

hahahaha sant

(du menade att Basshunter var kass va? så jag inte förstod det fel)

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
du menade att Basshunter var kass va?

ja.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai

Lite hårt, men precis som med Revolvermens sångare så vänjer man sig med tiden, gör bara lite ont första gången det skär i ens tuggummimjuka sockervaddshjärna, som 17:årig nyskuld.

Är inte det Ilja?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Är inte det Ilja?

Hade för mig att det var någon annan som sjöng :S

EDIT: Lyckades posta "tomt" genom att trycka vänster shift O_o Ska nog se över datorn nu..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Hade för mig att det var någon annan som sjöng :S

EDIT: Lyckades posta "tomt" genom att trycka vänster shift O_o Ska nog se över datorn nu..

Det är jag som sjunger i Revolvermen.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

hmm, kan man inte göra en sånhär "spy-smiley" här? eller är det bara i msn? fan med :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är ledsen men jag gillade inte denna.

Den är inte bra och den är inte heller tillräckligt dålig för att bli bra.