CoD 4 - störande popup

Permalänk
Inaktiv

CoD 4 - störande popup

Ibland när jag startar CoD 4 så kommer en ruta upp och säger att "din dator har ändrats i hårdvaran, vill du ändra till optimala inställningar.. bla bla..." och ibland av misstag trycker man på "Ja" vilket gör att jag måste göra om alla mina inställningar.

Varför kommer denna rutan upp? Jag har inte ens öppnat datorn så vadå ändrats i hårdvaran?

Permalänk
Medlem

Har samma problem, tror inte man kan göra något åt det

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

jag hade det här problemet förut , kommer inte ihåg hur jag åtgärdade det.

men, är eran config fil skrivskyddad? pröva att avaktivera det.

brukar ni stänga av spelet genom quit i console? tror det kan vara en bra ide att pröva stänga av spelet på det officiella sättet i så fall.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Det kommer upp innan spelet skall startas? Det är pga att gången innan du spelade så stängde du inte ner spelet korrekt så att den vill starta i felsäkert läge...

Permalänk
Medlem

/quit i konsollen är lika mycket "rätt" sätt som att stänga av via huvudmenyn.

Failsafe läget kommer bara fram om spelet avslutats av något "externt" program eller händelse. Tex aktivitetshanteraren -> avsluta process, eller omstart av datorn utan att spelet stängts av innan.

Men som devildoll skrev, kolla ifall config filen är skrivskyddad, kan tänka mig att spelet gärna vill läsa/skriva lite i den när det startas. Alternativt uppdatera punkbuster (kan lösa allt eller inget, punkbuster är djävulens påfynd)

Permalänk
Medlem

Samma problem här med. Det löste det inte för mig. Min var inte skrivskyddad från början. Får ändå upp den här popupen.

Jag har ett annat problem, kan inte starta spelet om mitt headset är urkopplat.
Om jag kör med högtalarna kommer det bara upp;
"iw3mp.exe har slutat fungera"

Sen sätter jag i headsetet så är allt som vanligt igen

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!