Permalänk

Söker någorlunda bra speldator.

Jag har funderat på en sak. Hur mycket skulle jag egentligen behöva spendera på en dator som endast är avsedd för att klara av World of Warcraft? Tanken är dock att spelet skall kunnas spela flytande med maxade inställningar.

Minimumkrav:
Windows® System 2000/XP OS
Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz
512 MB or more of RAM
32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ 2 class card or above

Rekommenderat:
Windows® System 2000/XP OS:
Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz
1024 MB RAM
64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ FX 5700 class card or above

Permalänk
Medlem

haha, kort stubin?

Permalänk
Avstängd

rolig läsning

Permalänk

Några tankar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dcxs
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=957-33715
Lite overkill kanske men ändå bra pris.

denna kommer funka alldeles förträffligt bra.

grejjen med wow är att det är väldigt snällt mot ditt system när man är ensam ute i vildmarken, men när man går in i stan med mycket folk då blir det väldigt systemkrävande, och ska man vara med i "end game" och raida det riktigt tuffa innehållet i spelet tillsammans med 24 andra, då kan minsta lilla lagg betyda döden för alla... så dom där systemkraven ger jag inte mycket för.

vilken maskin du behöver kommer bero på hur du spelar spelet, lallarunt lite och spela pvp eller ska du hard core raida ? är svaret det senare så bör du faktiskt ta i lite extra, iaf med tanke på att det är en expantion på G, den förra expantionen krävde mera av systemet än "original" wow gjorde....

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk

dcxs: Tack så mycket.

Jymden: Ja, det har du alldeles rätt i. Men låt oss säga en dator för end game, hur mycket måste jag punga ut med?

Permalänk
Medlem

KsLMxc!245_1: Min bror har en dator som klarar wow helt laggfritt på max inställningarna!

Då till datorn: 1gb ram, 256mb grafik, AMD ATHLON 3500+

Så din data borde väll ha:

Ram: 1-2gb
Grafik: 256-512mb
Processor: AMD Athlon 3500+ (Eller bättre) / Intel Dual Core, dem är inte så noga med till wow

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |