Permalänk
Medlem

Vilken design ser bäst ut?

Jag och några kompisar håller på med en musikssida. Vi är dock lite oense vilken design vi ska använda. Vi har två stycken att välja emellan, och vi eftersträvar en enkel och överskådlig design.

Design 1: http://i33.tinypic.com/2nunn7.png
Design 2: http://i38.tinypic.com/30vkhoy.png

Vilken gillar ni bäst?

Permalänk
Medlem

Det beror ju på syftet med sidan. Design 2 är överlägsen i informationssyfte då den innehåller text.

Permalänk
Medlem

Design 2 imo. Såg mer strukturerad ut och "fylligare". 1an var tråkig och plan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En musik sida våre väldigt användbar att bygga i flash, kanske bygga ett sådant system som iphone har för album bilderna.

Men annars röstar jag för design2.

Permalänk
Medlem

ush nej till flash. onödigt och drar en jävla massa resurser på klientdatorn.

Visa signatur
Permalänk

Design 2 helt klart. Mycket snyggare, strukturerat, innehåller text och loggan var mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

design 2 gets my vote.

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

Design 2 var mycket fin!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Inget snack om saken. Design 2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Design 2 helt klart. Mycket snyggare, strukturerat, innehåller text och loggan var mycket snyggare.

Håller med

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Får jag gå mot strömmen och säga Design 1.

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem

Jag tycker design 1 var mer unik. Dock kändes den lite "platt" om det är rätt ord så lite labbande med färger eller former skulle nog göra gott.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

2

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

Tyckte nog också 1, trots att 2an var mer strukturerad. Men för en musiksida känns det som det finns mer acceptans för lite mer artsy-fartsy-design

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Design 2: http://i38.tinypic.com/30vkhoy.png

Utan tvekan. Den andra ser bara rörig ut i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tvåan, speciellt som ni eftersträvar överskådlighet.
På ettan verkar det som att man måste klicka sig vidare för att ta del av någon information.

Permalänk
Medlem

...

lätt.. design 2

Permalänk
Medlem

Jag förstår varför folk säger 2 och säger detsamma om man ska ge ett snabbt svar. Däremot är ettan mer unik, luftigare och ger inte en massa klaustrofobiska upplevelser som 2an nästan ger.

Det som i min värld gör att ettan inte är överlägsen är att man inte har en aning om vad saker och ting är för något. De där 8 coversarna (eller vad det är) på högersidan blir man ju bara att känna sig bortkommen av. Sätt en tydlig rubrik ovanför och separera dem från det övriga så slipper man bli psykiskt blåslagen av din design.

Ettan lider alltså främst av att den är opedagogisk, tvåan ser ju ut som alla andra siter (men har också en massa okänd grafik, efter vänsterkanten).

Skål.

Permalänk
Medlem

d2, ur både design- samt användarbarhets-vinkel