Jag har väldigt dålig erfarenhet från denna butik och kommer med största säkerhet aldrig beställa därifrån igen.
Jag beställde sex stycken Mac-certifierade Corsair-minnen samt en Samsung 2,5" hårddisk i början av januari (2009). Alla artiklar angavs finnas i lager.
Två veckor senare kommer så äntligen paketet och jag hämtar ut det, men när jag öppnar paketet så är det bara hårddisken som är rätt. Minnena de har skickat är från A-data, inte från Corsair. Storlek och formfaktor stämmer, men ingen har informerat mig om att de vill byta ut minnena, det kändes snarare som att de chansade på att jag var en komplett idiot och inte skulle lägga märke till bytet.
Nu börjar det mailas fram och tillbaka för att lösa detta misstag. Först frågar man om det är helt fel minnen eller bara fel märke, vilket jag tycker är helt irrelevant, då jag har fått fel artikel punkt slut. Kundtjänst svarar att de skall kika på vad det är som har hänt.
En vecka senare har jag fortfarande inte fått nåt besked så jag frågar hur det går. Kundtjänst svarar först att det tyvärr får bli ett återköp då de inte kan få tag på de beställda minnena eftersom den ena av deras levrantörer har lagt ner.
Senare samma dag får jag ett mail igen där de undrar om jag kan tänka mig ett byte mot andra, icke-certifierade Corsair-minnen som de har hittat. Jag svarar att de förmodligen fungerar, men att jag vill ha de ursprungligen beställda minnena, annars får det vara. Detta går inte, varpå jag efterfrågar en fraktlapp så att jag kan skicka tillbaka minnena. Kundtjänst säger att det skall skickas en.
En vecka senare har det fortfarande inte dykt upp någon fraktlapp hos mig, varpå jag mailar om detta. Kundtjänst lovar då att de skall skicka en samma dag.
Nästan en vecka senare har det fortfarande inte kommit någon fraktlapp, då ringer jag och frågar vad de håller på med egentligen. Personen på kundtjänst ursäktar sig med att han inte har varit på jobbet den senaste tiden eller liknande och lovar att det skall komma en lapp i min låda nästa dag. Han påpekar även att eftersom det har gått så lång tid mellan köp och retur så kommer de inte att kunna sätta in pengarna via det VISA-kort som användes vid köpet. Därför vill han att jag mailar ett kontonummer som han kan sätta in pengarna på. Jag tycker det låter underligt men jag mailar ett kontonummer då jag inte orkar tjafsa om detta längre.
Mycket riktigt kommer det en lapp nästa dag, men döm om min förvåning när den är adresserad från Intropris till mig!
Ett samtal senare får jag tala med en annan person på kundtjänst som lovar att rätta till misstaget. Nästa dag kommer en lapp med rätt adress till mig och jag kan äntligen, drygt en månad efter den usprungliga beställningen skicka tillbaka minnena.
Ett antal dagar senare dyker även pengarna upp på mitt konto. Dessutom är de insatta via VISA-kortet, trots att kundtjänst hävdade att det inte skulle gå.
Under hela processen har jag haft kontakt med en och samma person på kundtjänst, både via mail och telefon utom vid det sista tillfället där jag fick tala med någon annan som äntligen skickade rätt fraktlapp.
Aldrig mera Intropris.