Intropris - oseriösa?

Permalänk

Intropris - oseriösa?

Beställde grafikkort, moderkort och processor av intropris.se. Brukar normalt alltid handla av komplett eller datorbutiken, men körde en rövare denna gången eftersom de skulle ha de i lager, eller rättare sagt, i deras centrallager. Det stod beräknade leveranstid 3-5 dagar. Beställde 6:e, och har fortfarande inte sett röken av grejerna. Mailade i förra veckan, fick svar om att de skulle skicka det så ja hade det i början av veckan, eftersom det fanns i deras centrallager.

Eftersom jag inte hört något idag så ringde jag och frågade om det var på gång. De tyckte det var märkligt och de tyckte det borde vara skickat. Så de skulle kolla upp det och ringa tillbaka till mig, men det gjorde de ju aldrig.

Jag mailade igår förresten också och frågade om de kunde få iväg det så ja hade det denna veckan, men fick inget svar.

Har förbetalt skiten så det är surt, men så lång tid ska det inte ta. Max 5 dagar om det nu fanns på deras centrallager. Riktigt uselt. De hade ändå "trygg e-handel" och bra omdömmen på prisjakt, så trodde det var någorlunda seriöst.

Någon mer som haft dåliga erfarenheter av denna butik?

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Avstängd

Varför förbetala överhuvudtaget?

Visst sparar en krona eller två, men när inget dyker upp är det nog inte lika billigt längre.

Tid är pengar för mig med så jag ger pengarna först när jag har varan.

Jag syftar inte på att butiken skulle vara oseriös utan att posten kan slarva en hel del nu när sommarjobbarna är där, eller någon kanske råkar slarva ner paketet i sin egen dator.

Mina varor blev stulna av någon sommarjobbare men tur var att jag förskottsbetalar aldrig, det var bra länge sen då när posten tog med sig packen till dörren, 5-6 år sen kanske.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Fått tag på dem idag (onsdag) och det ska tydligen ha strulat med leverantören. Nu har de lovat att det ska komma på fredag och att jag ska ha kollinr på mailen imorn, så återkommer och ser om de håller vad de lovar.

edit: idag fredag så ringde de upp efter att jag gett de en sista chans med att få iväg det under dagen. De lovade att de skulle skicka det under dagen då allt var klart och att jag skulle få 1000 kr tillbaka för att det strulat. Så det tog jag, så får hoppas de skickar det nu så jag får det. Trevlig gest att ge lite kompensation.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Ehh 1000:- tillbaka? Ok om du får varorna ska du vara glad men mina varningsklockor börjar då ringa för är det för bra för att vara sant så är det också så!

Sen har dom 30 dgr på sig att leverera och vid ev ångerrätt också 30dgr på sig.

Permalänk

De har skickat paketet så får se om det dyker upp några pengar också (fredag).

edit: Har fått mina 1000 kr också så nu är allt ordnat. Bara paketet jag väntar på som kommer på måndag.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Kommentar från mig skrivet på Prisjakt.nu

Citat:

Jag har väldigt dålig erfarenhet från denna butik och kommer med största säkerhet aldrig beställa därifrån igen.
Jag beställde sex stycken Mac-certifierade Corsair-minnen samt en Samsung 2,5" hårddisk i början av januari (2009). Alla artiklar angavs finnas i lager.
Två veckor senare kommer så äntligen paketet och jag hämtar ut det, men när jag öppnar paketet så är det bara hårddisken som är rätt. Minnena de har skickat är från A-data, inte från Corsair. Storlek och formfaktor stämmer, men ingen har informerat mig om att de vill byta ut minnena, det kändes snarare som att de chansade på att jag var en komplett idiot och inte skulle lägga märke till bytet.
Nu börjar det mailas fram och tillbaka för att lösa detta misstag. Först frågar man om det är helt fel minnen eller bara fel märke, vilket jag tycker är helt irrelevant, då jag har fått fel artikel punkt slut. Kundtjänst svarar att de skall kika på vad det är som har hänt.
En vecka senare har jag fortfarande inte fått nåt besked så jag frågar hur det går. Kundtjänst svarar först att det tyvärr får bli ett återköp då de inte kan få tag på de beställda minnena eftersom den ena av deras levrantörer har lagt ner.
Senare samma dag får jag ett mail igen där de undrar om jag kan tänka mig ett byte mot andra, icke-certifierade Corsair-minnen som de har hittat. Jag svarar att de förmodligen fungerar, men att jag vill ha de ursprungligen beställda minnena, annars får det vara. Detta går inte, varpå jag efterfrågar en fraktlapp så att jag kan skicka tillbaka minnena. Kundtjänst säger att det skall skickas en.
En vecka senare har det fortfarande inte dykt upp någon fraktlapp hos mig, varpå jag mailar om detta. Kundtjänst lovar då att de skall skicka en samma dag.
Nästan en vecka senare har det fortfarande inte kommit någon fraktlapp, då ringer jag och frågar vad de håller på med egentligen. Personen på kundtjänst ursäktar sig med att han inte har varit på jobbet den senaste tiden eller liknande och lovar att det skall komma en lapp i min låda nästa dag. Han påpekar även att eftersom det har gått så lång tid mellan köp och retur så kommer de inte att kunna sätta in pengarna via det VISA-kort som användes vid köpet. Därför vill han att jag mailar ett kontonummer som han kan sätta in pengarna på. Jag tycker det låter underligt men jag mailar ett kontonummer då jag inte orkar tjafsa om detta längre.
Mycket riktigt kommer det en lapp nästa dag, men döm om min förvåning när den är adresserad från Intropris till mig!
Ett samtal senare får jag tala med en annan person på kundtjänst som lovar att rätta till misstaget. Nästa dag kommer en lapp med rätt adress till mig och jag kan äntligen, drygt en månad efter den usprungliga beställningen skicka tillbaka minnena.
Ett antal dagar senare dyker även pengarna upp på mitt konto. Dessutom är de insatta via VISA-kortet, trots att kundtjänst hävdade att det inte skulle gå.
Under hela processen har jag haft kontakt med en och samma person på kundtjänst, både via mail och telefon utom vid det sista tillfället där jag fick tala med någon annan som äntligen skickade rätt fraktlapp.
Aldrig mera Intropris.

Visa signatur

"Penol, the makeup of mobbade makeup artists" - Ritarn, MNK, P3