Microsoft delar ut pengar

Permalänk
Medlem

Microsoft delar ut pengar

En polare sände detta på msn:
Till varje person, som skickar detta mail, betalar
Microsoft 245 EURO.

För varje person, som tar emot detta mail och sänder det
vidare till andra, betalar Microsoft 243 EURO.

För varje tredje person, som tar emot mailet, betalar
Microsoft 241 EURO.

Varför gör dem sådär? Är detta lögn?
Någon som vet förklaring?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

självklart är det en scam.. den som inte ser det är... nånting..

är det ett meddelande med länkar eller annat skit är den datorn troligen infekterad av virus/spyware..

kommer ingen av er ihåg när fejkmail som berättade att MS skulle börja ta pröjs för att vi skulle använda msn ??

Permalänk

Om något låter för bra för att vara sant är det förmodligen det.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem

En bra regel är "verkar det för bra för att vara..." äh... alla sådana erbjudanden är alltid fejk, det är bara att lära sig.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=hoax&meta=

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jo kunde nästan gissa det med. min kompis var dock så övertygad. Så gjorde lite research o allt jag hittade var scam!

Permalänk
Medlem

Du kan berätta för din kompis att erbjudandet gick ut redan 1999 så han är lite sent ute
http://www.breakthechain.org/exclusives/msaol.html

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Hur fan kan man gå på såna saker? ^^

Permalänk

då hade nog inte MS funnit i dagsläget:p bankrutt för ett tag sen;)

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

Min flickvän fick det där och det var tydligen en advokat som hade skrivet en del i mailet , med mycket stavfel så fatta direkt att det va skitsnack . och tror inte snik gates delar ut fett med cash heller är det mailet från 1999 ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick nyss det där mailet från min morsa. Det värsta är ju att det blivit vidarebefodrat av en hel del personer, så mailet innehöll hundratals mail-addresser. Jag får nog ta och utbilda morsan lite

Permalänk
Medlem

Kände jag DAoG skulle jag skriva ut detta och visa om han blev uppkäftig

Permalänk

Tragiskt att folk går på sånt där..
Man vill ju gärna tro att det är sant, men är det för bra för att vara sant: då är det troligtvis inte sant.

Permalänk
Medlem

Den som går på något sådant är antigen:

mentalt efterbliven (elakt svar)
eller
har ingen livserfarenhet (snällt svar)

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Den som går på något sådant är antigen:

mentalt efterbliven (elakt svar)
eller
har ingen livserfarenhet (snällt svar)

Förstnämnda.

Folk som skickar vidare kedjebrev i någon form ska arkebuseras med omedelbar verkan, på plats!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har kollat på Hardware Guy's länk?
Det VAR ingen scam!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Det VAR ingen scam!

Ja och det var väl första och sista gången i världshistorien. Dessutom var det 1999, snart tio år sedan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

"This one could very well be the granddaddy of all "free money" e-mail tracking hoaxes. Examples of it date back as far as 1999, and while it continues to circulate and morph, it is no more true now than it was then."

orkade inte läsa mer än första stycket..kanske står ngt mer längre ner på sidan men i detta stycket står ju att de var en hoax och att det inte är mer sant nu än det var då.
var det ändå ingen scam?
i vilket fall som helst så tycker jag att hela tråden är ganska onödig..

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk

Herregud. Hur kan folk gå på nåt sånthär?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Det VAR ingen scam!

Har du kollat på den länken? Det står ju klart och tydligt på den sidan: "it is no more true now than it was then". Det står ingenstans att det någonsin varit sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spottkopp
Herregud. Hur kan folk gå på nåt sånthär?

Ingen aning, men visst är det fascinerande att det finns så dumma människor!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Jag är iaf ingen av dem. Skulle kanske gå på detta om jag vartf. gick i lågstadiet. Men de var ju ca 11 år se -.-

Permalänk
Medlem

Gör som jag!

Varje gång jag får ett kedjebrev av någonslag, oftast där dom får en ny Nokia, pengar eller bara någon jävla skit om att dom får lycka mm så lägge jag ner en hel del tid.

Jag letar upp ALLA mailadresser jag kan hitta.
Tar och skickar till ALLA dessa människor.
Skriver då helt rakt upp och ner att dom måste fan tänka lite.
Här är ett exempel som jag skickade för något år sedan när det var som värst:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt 29 Juni 2007
Hej alla.

Åter, sluta med sådana här spam. Det är ni själva som gör att spam
är en sådan plåga.

TÄNK lite. ANVÄND eran hjärna.
Om ett företag bestämmer sig för att börja ta ut debitering för en
tjänst, varför i hela världen skulle dom skippa att debitera dig om
du skickar ett mail till 18 personer????
På vilket sätt har du tänkt att dom ska få reda att du har skickat
ett mail till 18 personer? Förmodar du har kollat upp detta INNAN du
skickar massa spam.
Och det ABSOLUT det viktigaste, har någon som skickat detta mail
vidare ens KOLLAT på msn.com???? För där står det ju som sagt inget
om detta skit... TÄNK!!!!!!

Detta är som vanligt en påhitt för personer som inte klarar av att
tänka lite. Ja, visst är jag elak, men det är ju sant. Man måste
tänka längre än vad näsan räcker.

Sedan har detta mail skeppas runt och folk tar "Viderbefrodra" och
har kvar all info från det förra mail. På detta sätt blir det mer
och mer folks mailadresser som kommer med i mailet.
Sedan snappar någon person upp mailet med 100:tals adresser
och lägger in det i en robot som skeppar massa automaspam till er.

Så. Varför lär sig inte folk? För några år sedan var det att folk
skulle skicka 10 mail till folk och så skulle man få en gratis
Nokia-telefon... Låter ju troligt, hur många miljoner kr skulle
detta inte kosta Nokia?
Folk går på skiten som drabbar Nordea gång på gång. Varför? Hela
tiden så informerar banken om att dom ALDRIG ber om lösen mm via
mail. Och som sagt, varför TÄNKER inte folk. Om någon knackar på din
dörr och ber dig om dina lösen till ditt bank-kort, skulle du då ge
det??? Så klart inte, varför skulle det då vara annorlunda om du får
ett mail. Tror folk ärligt att dom inte har koder mm i deras
datasystem, hur skulle du annars kunna ta ut pengar.

Nu var det dax med det här om MSN, var förra året om jag inte minns
fel exakt samma skit gick runt. Fick skeppa ut mail till alla då
med, men ändå lär sig inte folk vanligt sunt bondförnuft. Folk går
på massa skit...

Så, SLUTA SKAPA SPAM!!!!!!

Dessa mail kan jag få ut av att folk inte lär sig använda "hemlig
kopia" när dom ska skicka till många personer:

(här har jag i mailet raddat upp 74 stycken mailadresser)

Jag skickar detta mail till alla (men hemlig kopia så klart så att
det inte blir så lätt att få med alla mail om man ska skicka
vidare).
Hoppas ni lär er och framföralt använder eran hjärna. Nu menar jag
inte att alla på listan skickar spam då det faktiskt är bara 3
personer som har skickat detta vad jag kan se, men ni kanske
skickar vidare...
Jag låter kanske elak men jag blir så trött
när folk inte lägger ner 2 sekunder av sin liv att tänka lite. Det
står ju klart och tydligt att det ska stå på msn.com, då kollar man
väl ändå upp om det stämmer INNAN man skickar massa spam?

Ha en bra sommar och läs lite böcker eller något, det gör hjärnan
lite smartare. ;-P

PS. Det roliga är att jag inte har en blekaste vem som har
"------@hotmail.com", ändå har han skickat detta mail till
mig... Märkligt va...????!!!!

Faktiskt, det har blivit mycket mindre av skiten nu. Tror att en del tänker till.
TVÅ av dom som skickade mest sådana här använder numera alltid hemlig kopia när dom skickar någor ROLIGT så som en historia eller så.

Så kan vi inte alla här komma överens att göra så här?
Om fler och fler fattar hur det fungerar kan vi tillslut döda kedjebreven.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Dessa idioter som går på spam det är samma idioter som några timmar senare får sina bankkonton kapade för att de har gett ut sin adress, mobilnr, hemmanr, visakortsnr, pinkod till visakortet, personnummer osv osv...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Knashatt, visst tycker man att ens tid är värdelöst så kan man göra som du gör.

Man kommer aldrig kunna utbilda folk då de flesta är idioter. No offence majoriteten

Permalänk
Medlem

Vad kallade du mig HasseAro?
Jag godtar inte din lama ursäkt >:[

well, åter från lama skämt.

Jag höll ett tag på liknande som Knashatt, läxade upp mina @-kontakter.
Men det är tråkigt att babbla vidare, låt mig istället snurra om när jag utförde ett tämligen omoget experiment när jag började gymnasiet.

Vi använde oss då av First Class för allt som man använder det för (förutom vår korridor, då vi sällan jobbade med datorer). Det enda roliga vi hade FC till var chatten. Jag satt gärna timmar ut och timmar in och flirta med mellanstadietjejer och var spydig mot sista-års-eleverna. En dag fick jag mail. I det stod det något liknande som "Hej, vill du chatta?", kort och koncist. Istället för att bara fråga mig om inbjudan hade personen skickat mail, samt till tiotal andra, förmodligen slumpmässigt utvalda. När jag bjöd in personen för chatt så visade det sig att den bara hade skickat vidare mailet, för att se om den kunde få många kompisar på det sättet.
Jag blev intresserad, inte av personen, utan hur långt man kunde gå med detta trix.
Jag skrev i ett nytt mail "Hej", inget mer. La till alla adresser (namn, ev orgnr) och datorn stod still anågra sekunder.. sen skickade jag ^^

Nästa dag var min inkorg fylld. Många många många hade svarat. Vissa sa bara hej tillbaka, andra drog upp sin livshistoria, en och annan svor och spottade svavel, någon ville ha kontakt med mig för ett allvarligt snack, någon ville ha samma snack, på baksidan av skolan..
Mest fantastiskt var att nästan alla hade såklart bara autosvarat, dvs, man svarar avsändaren _och alla dresser på listan_ (vilka var _alla_). Snöbollseffekten visade sig blivit en lavin innan snöbollen hunnit rulla ett varv. Fjärilens vingslag orsakade orkaner i samma luftrum. Droppen knäckte kamelens rygg innan kamelen hörde knäcket.

Jag fick bl.a. ett långt och sansat mail från rektorn som förklarade att detta inte var acceptabelt och att jag på bestämd tid får min möjlighet att skicka mail upphävd. Rektorn svarade såklart med autosvar.
Nästa dag hade jag inkorgen full med oroligt innehåll, bl.a. "varför ska ja inte kunna skika mejl?!??!?".
Rektorn svarade de oroliga eleverna, och en lärare, med autosvar, att det gällde endest mig, för att jag var källan till detta masskedjebrev på det interna (kommunens skolor) nätverket och att det inte kommer att påverka någon annan _så länge de slutar upp att svara på mitt kedjemassbrev_.

Senare fick jag ännu ett mail ifrån rektorn som ville ha förklaring till mitt onda dåd, då hade rektorn skickat till mig alena så man kan väl säga att kaoset började lägga sig där. Lavinen hade landat. Kamelen var döendes. Fjärilen hade blåst iväg.
Men till sista dagen jag använde FC (vem vet om jag får se det igen?) så kunde jag fortfarande få mail från nyvakna studerande som aldrig haft en dator hemma.

Umm.. ville jag säga något?
Nej, inte alls. Bara berätta om hur kul jag kunde ha det i mina oskyldiga dagar.
Eller, kan man kanske säga att summan kardemumman och kontentan på det är att de enda som roas av kedjebrev är sadistiskt lagda fjotizzwr och författaren själv?

Vem/vad är du, författaren eller sadist-fjortizzwn?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Knashatt, visst tycker man att ens tid är värdelöst så kan man göra som du gör.

Man kommer aldrig kunna utbilda folk då de flesta är idioter. No offence majoriteten

Ändå så har 2 pers tagit tills dig detta... Så visst fan har det gjort nytta.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Alakai lär dig läsa jag svarade "Ursprungligen inskrivet av Knashatt 29 Juni 2007 " inte ditt inlägg.

Knashatt,
2 per har tagit till sig det? De lär bli lurade av nästa "nya" kedjebrev imorgon så okunniga som de är. Kanske din kallelse, varna folk om kedjebrev. Skicka ut din avhandlingar till alla mailadresser du får tag på.

Permalänk
Medlem

Rolig historia där

Permalänk
Avstängd

Folk är rätt roliga xD

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Moderator
Testpilot

Som sagt, giljotinera bunten så kanske vi får en smartare befolkning.

Visa signatur