Permalänk
Medlem

C hårddisken

Hejsan

måste man ha windows på C: hårddisken eller kan man döpa om den?

för jag kör en 36GB raptor med windows på och många program kan man inte ställa in vart man vill installera programet(och i vissa fall får man inte äns flytta dom heller utan att dom slutar fungera) så jag undra om man kan ändra C: till någon annan bokstav ?

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Du måste formatera om den för att ge den en ny system bokstav vad jag vet. Du kan sätta en etikett på den men det öndrar inte att windows ser den som c. Jag är ganska övertygad om att du måste ha windows på C: var så för längre sen åtminstonde.

Visa signatur

Corsair HX520W | GA-P35-DS4 | Q6600 G0 2.40GHz @ 3440MHz | 4GB OCZ Gold PC6400 @ 860MHz | PowerColor HD3870 | WD Caviar XL 500GB | Scythe Infinity |

Permalänk
Hedersmedlem

Själva startfilerna skall ligga på den disk du startar med, men själva windows behöver inte finnas där, har jag för mig iaf

Vad är ditt problem egentligen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Själva startfilerna skall ligga på den disk du startar med, men själva windows behöver inte finnas där, har jag för mig iaf

Vad är ditt problem egentligen?

okeej

neh, jag vill ha mitt windows snabbt så jag har bara 36Gb(raptor hdd..) så det finns inte så mkt plats innan den hårddisken blir seg..
råka få in så mkt så det blev 10gig.. kändes som om jag var tillbaka till min andra dator, väldigt seg uppstart för datorn.. så vill få att alla standard program som behöver C: disken hamnar på någon annan hårddisk än där jag har just Windows

asså byta C: till typ D: eller någon annan bokstav

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk

Hahaha nu gör du dig själv förvirrad.

Den hårddisken du har som systemdisk kommer automatiskt alla program att installeras på.. OM du inte ändrar sökväg under installationen. Där kan du välja att lägga allting på D: om du så vill.

Angående dina startproblem

Start -> Kör -> Msconfig -> Sen fliken autostart. Där kan du bocka av de programmen du inte vill ha startandes i bakgrunden.
Nästa gång du startat datorn kommer det komma en popup där det står att du har ändrat detta blablabla. Bocka bara i rutan och tryck "Ok" så slipper du se den vid nästa uppstart..

Lycka till

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se