Permalänk

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga , om jag har valt rätt mobil eller inte ? ibland är den skön , fungerar bra och så men nästa minut så segar den ihop och så blir ja arg och trycker på massa så tar det stopp i 10 sek så flyger det upp 100 program.Jag tycker inte touch med fingrarna fungerar så bra över allt som iPhone..då får man dra ut pennan men det är inte så jätte stort problem.

Inte heller går det smidigt att synka med datorn , ska jag lägga över min musik så finns 1 låt i 10 låtar i mobiler om ni förstår ... Någon sa att man kunde lägga till hur många program som hälst i den för att det var windows mobile ? vad äre för program ? för det är inte heller i närheten av min gamla iPhone och Installer.
Kört mobilen i 1 dag och det finns inte något kul att göra ?

Jag tror att jag inte fattar någonting om mobilen än ... funktionerna kanske är lite gömda ? för så värst mkt kan man inte göra på den...

Om man nu ska göra den snabbare , hur ska jag göra som är 3 användare ? för jag har läst en del om att det inte fungerar att göra så att den blir snabbare då.

När jag gör en account på HTC , och reggar min produkt så finns ingenting under My download , detta för att jag har 3.

Jag vill alltså ha hjälp med att kvicka upp den rejält.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Öka multipeln eller FSB:n!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga , om jag har valt rätt mobil eller inte ? ibland är den skön , fungerar bra och så men nästa minut så segar den ihop och så blir ja arg och trycker på massa så tar det stopp i 10 sek så flyger det upp 100 program.Jag tycker inte touch med fingrarna fungerar så bra över allt som iPhone..då får man dra ut pennan men det är inte så jätte stort problem.

.

välj alltid avsluta program genom att trycka på "X".

Om din HTC börja bli seg, gå in i "aktivitetshanteraren" och stäng av alla program som körs i bakgrunden. Räcker att man går in i albumet eller logga ut från internet för att sedan se att dom blir kvar och tuggar minne.

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk

Dinoman : Hur ? lägg gärna en guide eller skirv som jag ska göra , skulle vara tacksamt !

Jag trycker där längst upp till höger , och stänger av programen varje gång. Den laggar typ endå ?

ska no ringa till HTC och fråga vad jag ska göra , om dom rekomenderar någon uppdatering som fungerar till 3 ?

Permalänk
Medlem

tryck star>inställningar>system>aktivitetshanteraren>knapp sen väljer du "avsluta program genom att trycka på x"

Angående uppdateringen så ringde jag dom igår och frågade och som jag skrev förut som jobbar dom på att få den senaste som kom för ett par dagar sedan att fungera på tre mobiler...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
tryck star>inställningar>system>aktivitetshanteraren>knapp sen väljer du "avsluta program genom att trycka på x"

Angående uppdateringen så ringde jag dom igår och frågade och som jag skrev förut som jobbar dom på att få den senaste som kom för ett par dagar sedan att fungera på tre mobiler...

(Varning för jättenoobig fråga)

Vilken knapp är "X"?

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Alla är vi barn i början...

Den uppe till höger, som du alltid använt för att "avsluta" progammen med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Alla är vi barn i början...

Den uppe till höger, som du alltid använt för att "avsluta" progammen med.

Haha tackar!

Jag trodde det var en fysisk knapp därför jag inte fann den.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

Tja jag får väl joina klubben... ska hämta upp luren imorn.

Efter att hackat mobil/pda-appar ett par år inte längre dock samt 'är en lycklig ägare till en touch så tror jag att jag vet vad jag får. Undrar hur stor skillnad det är med diamond.

Lite mer av det goda uppblandat med ett par puckade saker.

Listan över puckade saker kan naturligvis göras lång men toplistan för touch /WM6Se är:

  • -varför inget ?', istället fick jag några helt värdelösa knappar på tangentbordet? -> man kommer inte åt det utan att byta tangentbord. två tummar upp för det designbeslutet.

    -varför i helafridens namn får jag inte en 3.5mm uttag utan tvingas använda sunk-headset, om det nu är tänkt att vara en media lur? (blåtand är en räddande ängel)

    -om du inte släcker ner skärmen när du tar ett samtal kommer du att starta 10-15 applikationer med örat. toppen, luren segar inte alls sen....

    -jag vill kunna ställa ljudvolymen separat för larm, sms och övriga ljud. inte en slide to rule them all.
    Kombinera detta med nästa punkt så blir jag än mer sur.

    -En inställning på larmet där den inte ger upp efter 5min....jag ska inte kunna skita i väckaklockan....

Det är mest småsaker som man lär sig leva med, precis som med vilken lur som helst.

Främsta anledningen till att jag byter är annars att jag måste ha 3g samt att jag vill ha lite 6.1 godis.

Ska bli kul å se gpsen. De lurar som jag sätt tidigare med gps var ju så långsamma att man nästan var framme när den äntligen hittade sateliterna.
Eftersom mitt behov utgår ifrån att jag vet var jag är och vart jag ska men kanske inte hur, var det i praktiken snabbare att plocka upp google maps.
Ni är väl inte förvånade om jag underkände konceptet med gps i luren då va

En notering om batteritiden, som gör mig lite fundersam. Det är ett gäng som klagat på batteritiden.
När jag skaffade min Touch var jag svingrinig på batteritiden, men efter typ två månader hade batteriet konditionerat upp sig så att den räckte ca lika lång tid som min jobblur = SE, och hållit sig där sedan dess.
Jag har aldrig varit med om att ett batteri tagit så lång tid på sig att nå sin fulla kapacitet.
Så det finns ialla fall en möjlighet att samma sak gäller för diamond.

Permalänk
Medlem

Nån som kan tipsa om ett bra gps program som man kan ha när man e ute och går ;);)

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Avstängd

Hej någon som kan berätta hur man använder mobilen som 3G-modem till datorn?

Tack på förhand!

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Hej någon som kan berätta hur man använder mobilen som 3G-modem till datorn?

Tack på förhand!

http://member.america.htc.com/download/web_materials/Manual/H...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Tomtom tillsammans med nordenkartor finns på en mindre laglig torrentsida

Men är inte det enbart en bilgps egentligen man laddar ner då?

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiggerkp
Men är inte det enbart en bilgps egentligen man laddar ner då?

Jag har blivit varnad för just en liknande diskussion, kan säga så mycket som att det finns möjligheter både legala som illegala men det är inget vi kan hjälpa dig här.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Jag har blivit varnad för just en liknande diskussion, kan säga så mycket som att det finns möjligheter både legala som illegala men det är inget vi kan hjälpa dig här.

Nu va det så att jag inte menade var man kan ladda ner det.. Jag undrade om tillverkare och så.. Jag har ingen etmot att betala om jag hittar nåt intressant

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiggerkp
Nu va det så att jag inte menade var man kan ladda ner det.. Jag undrade om tillverkare och så.. Jag har ingen etmot att betala om jag hittar nåt intressant

Tomtom fungerar iaf bra. Dels så fungerar den utmärkt som bilnavigator med svensk röst och allt. Sedan så kan man gå in i menyn och få fram hela kartan uppifrån och man kan skrolla runt och kolla, ungefär som eniros karta. Är värkligen användbar pluss att det inte kostar pengar att använda som google maps gör om man inte har fri datatrafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hennaboy
Tänkte fråga ungefär samma sak fast gällande Tele2.
Någon som köpt den med Tele2-abbonemang samt testat med senaste ROMen? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=414652)

funkar utmärkt med tele2 och nyaste romen:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dykarn
En notering om batteritiden, som gör mig lite fundersam. Det är ett gäng som klagat på batteritiden.
När jag skaffade min Touch var jag svingrinig på batteritiden, men efter typ två månader hade batteriet konditionerat upp sig så att den räckte ca lika lång tid som min jobblur = SE, och hållit sig där sedan dess.
Jag har aldrig varit med om att ett batteri tagit så lång tid på sig att nå sin fulla kapacitet.
Så det finns ialla fall en möjlighet att samma sak gäller för diamond. [/B]

Om inte annat är ju WM6.1 så pass flexibelt att man optimera det (har sett många nya roms), kan nog suga ut batteriet betydligt bättre än touchflo3D som default.

Ja, jag valde precis en HTC Diamond själv från Telenor. Egentligen tittade jag på SE G900 pga av dess notes (kasst minne) och det faktum att jag ville ha en smartphone, men va fan... SE G900 kosta 3400:- med 12mån@99:- och HTC Diamond kosta OCKSÅ 3400:- med 12mån@99:-, inte fan kunde jag välja en G900 över en Diamond för samma pris!!! Kanske ångrar det i slutändan, skulle köpt nån skittelefon för 200 spänn istället

Med tanke på batteriet, så hoppas jag verkligen på 3rd party möjligheter. Lägg till 2mm på ett skal (då matchar den en G900, vill inte ha en fetare telefon), ett 1200mAh+ batteri (ju mer desto bättre, heh) och helst en Iphone typ design med bättre yta på skalet istället för de löjliga facetterna. HTC ger ut en officiel version på 1340mAh eller vad det nu var, men skalet va typ 5mm tjockare och likadant ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dykarn
[B]....Ska bli kul å se gpsen. De lurar som jag sätt tidigare med gps var ju så långsamma att man nästan var framme när den äntligen hittade sateliterna.
Eftersom mitt behov utgår ifrån att jag vet var jag är och vart jag ska men kanske inte hur, var det i praktiken snabbare att plocka upp google maps.
Ni är väl inte förvånade om jag underkände konceptet med gps i luren då va ;)...

Jag har en Diamond och har testat _massor_ av gånger att starta GPSen, varje gång får jag fix under 10 sekunder, stillastående eller körandes. Idag så var fixen mellan 2-4 sekunder. Har aldrig vart med om nåt liknande.
Har haft några andra GPSer med varierande hastighet, t.ex. en FujitsuSiemens PDA(den kunde ta upp till 20 minuter på sig ibland) samt Nokia N95 som var ganska ok.
Så GPSen är nog det jag gillar absolut mest med den här telefonen.

Permalänk
Medlem

Funkar GPS och mail bra med 3G avstängt? Undrar eftersom jag tänkt välja ett abb med gratis GPRS trafik.

Permalänk
Medlem

Går väl inte att stänga av just 3g (man stänger av datatrafik i huvetaget)? men jag har testat när jag inte haft 3g-täckning och det har funkat bra:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIffOPS
Går väl inte att stänga av just 3g (man stänger av datatrafik i huvetaget)? men jag har testat när jag inte haft 3g-täckning och det har funkat bra:)

På min nuvarande telefon (SE K800) kan man i inställningarna för mobilnät välja "GSM och 3G" eller "Endast GSM". Kan man göra detta på Touch Diamond? (GPRS/EDGE använder ju GSM-nätet om jag fattat det rätt)

Permalänk
Medlem

har då inte ens fått igång gps:en, har dock inte provat med nyaste romen men...

måste man ställa in något spec? com port? baud rate?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

hennaboy: det går att slå av HSDPA upptäckte jag nu, med andra ord borde 3g vara helt avstängt då:)

Aeqvist: man behöver inte ställa in något särskilt, inte för google maps iaf, och eftersom den är inbyggd tror jag det ska fungera rätt smärtfritt i de flesta fall !

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
har då inte ens fått igång gps:en, har dock inte provat med nyaste romen men...

måste man ställa in något spec? com port? baud rate?

http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-km-gps-autodetec...

Det körde jag till min iPAQ 614c och det fungerade smidigt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Bluetooth

Hej!

Jag vill att min diamant ska ansluta atomatiskt till min bilstereo med stöd för A2dp. Nu måste jag göra detta manuelt och skulle helst vilja slippa detta. Är det någon som har något bra tips.

Mvh

Permalänk
Medlem

nån som har igo8 och fått det att fungera?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Finns det nån inställning i Diamond som gör att den räknar med sommartid när det gäller tidszoner?-- För som det är nu så e alla tidszonerna fel så va e det för mening....

OBS!!
Ignorera detta meddelande.. telefonen e smartare än jag märkte jag
Därför det kallas smartphone

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk

När jag inte har igång ett enda program så används typ 70 %+ ?

inte kånstigt att den segare ibland , några ideer ?

Hur höjjer man FBS , någon nämde det här att man skulle göra det ?

EDIT: Vart ställer man in hur känslig skärmen ska vara för tryck ?