Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Söker efter en serie, har bara vaga minnen om den men vill hitta den då jag kommer ihåg att intromusiken gav nån slags dejavu känsla för mig

Serien centrerade kring en kyrka och dom som jobbade där.
Lite likt 6 feet under fast ingen begravningbyrå dårå.

Kommer inte så mycket mer..

70- 80- 90- 00-tals serie?
Amerikansk?
Nån känd skådis med?
Flera säsonger?
Komedi / Drama?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
70- 80- 90- 00-tals serie?
Amerikansk?
Nån känd skådis med?
Flera säsonger?
Komedi / Drama?

90 tals skulle jag tro, drama, amerikansk (förmodligen).
Skådisar kommer jag inte ihåg.

Som sagt, lite som six feet under.

Permalänk
Medlem

Hej på er grabbar, det är så att jag letar efter en låt här nu.

Jag vet att låten heter "In the sun" Och det är Arthur Joseph som gjort den. Men jag såg den sista life episoden för några veckor sen och hörde den låten, men det va en tjej som sjöng då. Jag vill veta vem hon är:P

Det är alltså i Life S01E05 låten är med i. Och det är den sista där på slutet när han pratar med ryssen. Nån som har nån aning vem hon är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Hej på er grabbar, det är så att jag letar efter en låt här nu.

Jag vet att låten heter "In the sun" Och det är Arthur Joseph som gjort den. Men jag såg den sista life episoden för några veckor sen och hörde den låten, men det va en tjej som sjöng då. Jag vill veta vem hon är:P

Det är alltså i Life S01E11 låten är med i. Och det är den sista där på slutet när han pratar med ryssen. Nån som har nån aning vem hon är?

In The Sun - Donna De Lory ?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
In The Sun - Donna De Lory ?

Vet inte riktigt om det va den, va länge sen. Men hon va inte dålig heller:P

Permalänk
Medlem

Letar efter en film som gick på Canal+ för ~6 år sen. Ett drama om några surfare som letade efter den största vågen som fanns. Kommer inte ihåg så mycket förutom det, men har för mig att någon av huvudpersonerna dog.

Hoppas det räcker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Letar efter en film som gick på Canal+ för ~6 år sen. Ett drama om några surfare som letade efter den största vågen som fanns. Kommer inte ihåg så mycket förutom det, men har för mig att någon av huvudpersonerna dog.

Hoppas det räcker!

Inte Point Break antar jag?

Kanske The Forgotten Coast ?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Inte Point Break antar jag?

Kanske The Forgotten Coast ?

Ingen av dem, men lyckades hitta den nu. Tack ändå för hjälpen!

In God's Hands
http://www.imdb.com/title/tt0140282/

Var nog lite mer än 6 år sen

Permalänk

Hej, jag behöver hjälp och hitta en låt. Den är med i en reklam på tv, och gör reklam för "Energy in the park", jag tror det var kanal 6 jag tittade på.

Har har ni hemsidan till dem som gjorde reklamen.
http://www.energyinthepark.de/muenchen/

Permalänk

Lite udda request men... vill veta namnet på musikvideon ELLER vinjetten.

Den visar en rad olika klipp men mitt i smeten ser vi en halvgammal svartvit film på Kim Jong Il som är vänd bortåt från kameran med huvudet nersänkt och sedan vänder sig mot den med en oslagbar ond/ledsen/missförstådd-blick. Legendariskt klipp och måste veta var jag sett det!

Permalänk

Leter efter en techno låt som går på radio det ända jag hört/vet är att dom sjunger Let´s Dance

Permalänk
Medlem

jag såg en film på tv för ett par veckor sedan.
Den handlade om en tjej som skulle ta hand om en äldre man i södern som hade fått hjärnblödning. I själva verket skulle hennes kropp tas över av nån voodoo tant det var en besvärjelse som gick på en lp lite då.

Det var tjänstefolket som hade hoppat från kropp till kropp för att bli odödliga.

Är det någon som vet vad denna film heter

edit: The Skeleton Key

Visa signatur

i7 7700K, 64 GB RAM, 1TB SAMSUNG 960 PRO, EVGA GeForce GTX 1080 CLASSIFIED

Xbox Series X | PS5 | Nvidia Shield Pro 2019 | Panasonic DP UB820 |
Panasonic Viera 65GZ960E |Panasonic Viera TX-P50VT60Y | Sony VPL-HW55ES |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Letar efter en film som gick på Canal+ för ~6 år sen. Ett drama om några surfare som letade efter den största vågen som fanns. Kommer inte ihåg så mycket förutom det, men har för mig att någon av huvudpersonerna dog.

Hoppas det räcker!

Låter precis som ett gammalt Pokémon avsnitt jag har sett

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Letar efter en film som gick på Canal+ för ~6 år sen. Ett drama om några surfare som letade efter den största vågen som fanns. Kommer inte ihåg så mycket förutom det, men har för mig att någon av huvudpersonerna dog.

Hoppas det räcker!

Låter exakt som något pockemon avsnitt eller liknande. eller kanske något annat manga avsnitt.. vet de fan.. men jag har för mig att detfinns irl filmer på detta med? btw var det en stor klippa de skulle sätta en flagga på?

EDIT: leter efetr en trackmania 'sunrise'? tror inte det var/är extreme varianten. iaf handlar om några 100bilar där skaparen har sammanfogat alla repriser i sina lopp och gjort en cool video om det. bilar överallt
sjungs en amerikans gammal låt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag undrar vad en av låtarna i the Departed heter. Den spelas i början när "THE DEPARTED" visas och även senare i filmen, sista halvtimmen - timmen eller så.

Jag kollade på imdb men jag vet inte vilken av alla låtar jag är ute efter.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

SÅg en film för någon vecka sedan tror det är en rätt ny film kanske 2 år gammal.

Iaf. i början av filmen så 'tror' jag det är en snubbe om står vid en bankomat . någon låt från Nine Inch Nails... mycket mer kommer jag faktist inte ihåg. sett lite för mycket filmer på sistone

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Råkade höra en låt med Scooter (jaja); Jumpng All over the World hette den. Jag kan svära på att jag har hört melodislingan i den låten i någon annan äldre låt. Någon soft-rock låt från kanske 80-90-talet (väldigt osäker). Det här när han sjunger "I've got the music, I've got the place..."

Någon som vet vilken låt jag tänker på?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Råkade höra en låt med Scooter (jaja); Jumpng All over the World hette den. Jag kan svära på att jag har hört melodislingan i den låten i någon annan äldre låt. Någon soft-rock låt från kanske 80-90-talet (väldigt osäker). Det här när han sjunger "I've got the music, I've got the place..."

Någon som vet vilken låt jag tänker på?

Jag har inget svar men hedrar inte scooter något äldre band? i alla sina låter med att ha med något citat eller låttex osv? i minst en låt vet jag att de har det iaf men om det finns fler det vet de fan?

Annars är det väl en omgjord låt av någon annan som sagt. dock vet jag inte vilken du menar.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Jag undrar vad en av låtarna i the Departed heter. Den spelas i början när "THE DEPARTED" visas och även senare i filmen, sista halvtimmen - timmen eller så.

Jag kollade på imdb men jag vet inte vilken av alla låtar jag är ute efter.

Tips! Kolla på Amazon.. dom brukar har OST som man kan lyssna på.....
http://www.amazon.com/Departed-Soundtrack/dp/B000J3FBVG

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
SÅg en film för någon vecka sedan tror det är en rätt ny film kanske 2 år gammal. Iaf. i början av filmen så 'tror' jag det är en snubbe om står vid en bankomat . någon låt från Nine Inch Nails... mycket mer kommer jag faktist inte ihåg. sett lite för mycket filmer på sistone

Denna kanske hjälper? Nine Inch Nails OST's (IMDb) men där har du troligen redan kollat.. The Hitcher (2007)?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Söker titeln på en hardcore, gabber eller kanske tillochmed var en D n B låt..
I låten iaf så är det en kvinnlig röst som sjunger något i stil med "The kingdom has fallen nanana" eller liknande.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Råkade höra en låt med Scooter (jaja); Jumpng All over the World hette den. Jag kan svära på att jag har hört melodislingan i den låten i någon annan äldre låt. Någon soft-rock låt från kanske 80-90-talet (väldigt osäker). Det här när han sjunger "I've got the music, I've got the place..."

Någon som vet vilken låt jag tänker på?

Sailor - A Glass Of Champagne, wikipedia ftw.

Permalänk

http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jspa?threadID=27069&tstar... någon som vet vilken låt det är? Jag skulle också hemskt gärna vilja veta vilken låt det är.

Permalänk

Vad heter Nickelbacks låt i slutet av filmen The Condemned någon som vet?

Permalänk
Permalänk

Det stämmer verkar det som
Tackar

Permalänk
Medlem

http://www.pown.it/905

Va heter den?
Blir helt tokig xD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Inte en sång men undrar vad artisten heter. Hörde bara namnet på radion, uttalades Vajja Kamidos. Kan vara Vaia, Vajja, Camidos etc. Nåt liknande. Låten hette Na na na.. googlat på allt möjligt men hittar inte henne.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Inte en sång men undrar vad artisten heter. Hörde bara namnet på radion, uttalades Vajja Kamidos. Kan vara Vaia, Vajja, Camidos etc. Nåt liknande. Låten hette Na na na.. googlat på allt möjligt men hittar inte henne.

Om det var en SR kanal så har dom listor på vilka låtar som har spelats.

Permalänk
Hedersmedlem

vad heter filmen där de har en apa med sig som har nån sorts ryggsäck på sig som tolkar vad apan säger med hjälp av teckenspråk och en datorröst "pratar" ut det? har får mig apan heter "amy" och de är nog i jungeln, snälla hoppan någon vet

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.