Permalänk
Medlem

Trevligt bygge förutom asus moderkortet....usch. Liknar min burk fast jag tog P182, Gigabyte X48-DS5 och ett 4870 istället, samma sorts processor modell och kylare.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

undrar hur fungera den Nexus 92 PVM fläkt; ljud och performance?

Har du en prisslapp för hela bygget?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag blev att få betala 15k för dator och skärmen efter att ja sålt min gamla dator och skärm .

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Blev att att kostat totalt 24-26 k för mig med skärmen, men sen så fick jag 10.5k för gamla datorn med skärm så då får man räkna bort det jag fick för skärmen och datorn. Då får ni ut vad jag fick betala själv i egna pengar

"för de kunde du inte skriva medans du själv kom fram till hur mycket du har betalat..."

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Finfina grejor, man blir själv sugen på lite nytt i lådan, men det är inte riktigt försvarbart än, eftersom alla spel flyter på bra änsålänge..

9p. för riggen, 10p för att Du har lyckats få TAG på 2st X2´or.

Visa signatur

Håll isär spel o datorvärlden från Verkligheten!

Permalänk

Säger som några andra, varför 2 4870X2? Bättre att köpa en dator i mellansegmentet och sen uppgraderade när den behövs. Bättre dator i längden, IMO.. Tråkigt att slänga ut onödigt mycket pengar för lite extra FPS när dator inte är värd så mycket om några år..

Permalänk
Medlem

är. Och kommer vara nöjd i några år, nu ska jag sova

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,

Permalänk
Medlem

typ värsta rikemannen eller? Overkill-dator och overkill med alla spelen till ditt 360

Permalänk
Medlem

Det kostar att samla på spel, den som spår han har

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Väntar på att nån ska lägga upp bilder på sin 4*4870 x2 rigg! vilket gnyende det ska bli då!

Kommer inte hända då HD4870X2 bara har plats för en Crossfire brygga. Troligtvis länkade AMD specialkort eller något men det kommer troligtvis inte funka för konsumenter. Fett folding med 4 stycken dock...9.6 Teraflops om de är oklockade

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Savage92
Najs rigg! Däremot är de lite overkill med 1000w nätagg, särskilt då du bara har 1 hårddisk Ett 650w hade räckt MER än väl!

Sen skulle det vara kul att se 3dmark scores :] men du får 8p ändå

1000W är det som rekommenderas för 2 stycken HD4870X2. Hans system Loadar i ungefär 750-850 Watt och man vill verkligen inte att nätagget skall belastas till 100% hela tiden. 650W hade nog räckt rätt bra till ett HD4870X2 men had fullständigt storknat med 2.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Så rätt.

Och till alla som säger att vi "whinare" är avundsjuka. Vem vill INTE få ett jobb genom farsan + 10k ? Vafan liksom.. Småpengar för en del, men 10k räcker rätt långt ändå..

Nu får du ju fan ge dig. Du har gnällt i hela tråden om att han inte är värd detta för att han bara fått jobb genom farsan och det är föräldrarna som har betalat osv osv osv. Nu säger du dock att du mer än gärna vill få jobb genom farsan och pengar från honom också. Snacka om dubbelmoral. Va inte så jävla stolt för att sedan säga det motsatta 2 dagar senare...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Det var ej genom min får eller mor jag fick sommar jobb. Ja
Förra sommaren så ringde min morbror och undra om jag ville jobb på järnvägen efter som arbetscheften ville ha dit en till arbetare så fick jag åka dit och jobba. Arbetschefen på området var nojdmed min insatts. Så han berättade för han som äger företaget att jag var duktig att jobb, så då ringde dom mig förra hösten och fråga om jag ville hoppa in och jobba en helg efter som jag här i skolan. Då fick jag jobba 18 timmar från 03.00 till 23.00 nästa dag, ar era chefen där blev också imponerad över att jag jobbade bra och meddelade chefen det. Så nu i sommras så fick jag för frågan om jag ville åka ner till Danmark och jobba i 4veckor. Men det strulade där så jag fick åka hem efter 1 vecka och gå hemma med betalning.men då ringde chefen och frågade om jag ville åka ner till Stockholm och jobba, jag tackade ja. Så jag fick både betalt for att Arbetet i Danmark blev inställt 3 veckor och så fick jag betalt för dom veckorna i Stockholm . Men nu ringde chefen i veckan om jag vi
Jag kunnde sjukskriva mig en vecka från skolan efter som det saknas arbetare på ett område men jag kunnde ha tackat ja men jag så nej. Så vårt vill jag komma med det här jo, jag kanske här föräldrar som lämnar bra men mina pengar jag tjänar får jag in på grund av att jag jobbar hårt och visar att jag vill jobba .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
pengar jag tjänar får jag in på grund av att jag jobbar hårt och visar att jag vill jobba . [/QUOTE

off:med de pinnar till armar?
on:avis

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
pengar jag tjänar får jag in på grund av att jag jobbar hårt och visar att jag vill jobba . [/QUOTE

off:med de pinnar till armar?
on:avis

[/QUOTE]
Är väll inte hans armar på bilden om jag fattat det rätt. Står ju Andreas hand och han heter Jacob om man ska lita på hans profil

Permalänk
Medlem

Jag är inte med på någon av bilderna, får väll lov att lägga upp en bild på mig antar jag. För att folk ska sluta tvivla

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hahaha, herregud vilken kommentarstråd! Menigen, du är verkligen heeelt otrolig. Det finns verkligen INGET omöjligt i att en 18-åring har såpass mycket pengar att röra sig med, det är fruktansvärt normalt för dom som har vett att anstränga sig lite. Men du vet väl inte, eftersom du inte är så gammal än.

Btw, vad tjaffsar alla om för syrra? Någon bild som du tagit bort senare eller? Känner mig skitkorkad ^^

Fint system i övrigt. Lär synas på elräkningen, hoppas prestandan är värd det för dig! Måste tillägga lite smått på sista raden här att jag gärna hade sett Linux i den också Haj haj

Permalänk
Moderator
Testpilot

De mest intressanta bilderna var de på alla dina X360-spel och dina PC-spel. Jävligt intressant och framförallt sjukt imponerande.

Not.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Härlig racer burk!!! en 8 av mig..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Ibland händer det, dock sällan, att man stannar till och tittar lite på galleriet. Det som är imponerande är burken.

Det som är helt klart löjliga är allas påhopp om att trådskaparen inte har tjänat pengarna själv, farsan fixat arbetet etc. Det är helt klart patetiskt att medelsvensson inte kan förmå andra människor att få njuta av frukten av sitt eget arbete.

Sitt inte här hela dagarna i ända, jobba efter studierna på dagar och helger. Ge sedan fan i WoW-ikonen och den förbannade avundsjukan! Låt människor som faktiskt kämpar för sina mål också få uppnå dem!

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Hahaha, herregud vilken kommentarstråd! Menigen, du är verkligen heeelt otrolig. Det finns verkligen INGET omöjligt i att en 18-åring har såpass mycket pengar att röra sig med, det är fruktansvärt normalt för dom som har vett att anstränga sig lite. Men du vet väl inte, eftersom du inte är så gammal än.

Som sagt började han genom sin morbror. Och har du någon aning om hur jävla svårt det är att hitta ett jobb när man är 17? Över 18 går det, men vid 17 är det helt jävla omöjligt om man inte har kontakter.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Som sagt började han genom sin morbror. Och har du någon aning om hur jävla svårt det är att hitta ett jobb när man är 17? Över 18 går det, men vid 17 är det helt jävla omöjligt om man inte har kontakter.

Men sluta vara så j*vla dryg. Har du inte ett jobb eller en skola att lägga ner din tid på? Skärp dig.

Tycker personligen att trådskaparen sagt tillräckligt om hur han fått sina pengar. Det är hans ensak, så länge han inte stulit dom eller liknande så är det okej för min del. Annars kanske samtliga ska berätta hur ni fått era pengar till era datorer och jag gissar på att de som gnäller mest förmodligen inte har betalat en enda krona på sina.

Permalänk
Citat:

När jag var 17 jobbade jag ihop till en gitarr för 21k på ett jobb som jag hade fixat alldeles helt själv. Inte en enda familjemedlem hjälpte mig. Jag måste vara en sann hjälte i dina ögon

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd

Nice bygga spec grafikkorten! 10p för att du kör med 2st ! men några benchmark poäng skulle sitta fint:P

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Sjukt med så mycket negativa avundsjuka kommentarer. Väldigt fult att ha pengar i Sverige tydligen.
Till skillnad från många andra med bra ställt som får pengar av föräldrar så har ju the man 90 jobbat själv ändå. Kommentarer om att någon är bortskämd eller hur dom fått sina pengar hör inte hemma i tråden ändå.

Grym dator. Fanns det en syrra-bild eller? Larvar sig folk eller är hon sjukt het?

Har själv en Cosmos S låda med ett GTX280 mm i. Fick alla pengarna av farsan och jobbade inte ett skit för dom, ger mig en viss njutning att vissa retar sig på sånt. Riktigt simpla människor som retar sig, pinsamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crackho
Sjukt med så mycket negativa avundsjuka kommentarer. Väldigt fult att ha pengar i Sverige tydligen.
Till skillnad från många andra med bra ställt som får pengar av föräldrar så har ju the man 90 jobbat själv ändå. Kommentarer om att någon är bortskämd eller hur dom fått sina pengar hör inte hemma i tråden ändå.

Grym dator. Fanns det en syrra-bild eller? Larvar sig folk eller är hon sjukt het?

Har själv en Cosmos S låda med ett GTX280 mm i. Fick alla pengarna av farsan och jobbade inte ett skit för dom, ger mig en viss njutning att vissa retar sig på sånt. Riktigt simpla människor som retar sig, pinsamt.

Hahaha, det var det bästa jag läst i hela tråden! Din farsa är en riktig prins!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Han kanske inte har lika lata föräldrar som dig? Du verkar ju inte riktigt ha koll på den där biten med moral och uppförande...

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

vad har spinpointen för rpm?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var ett jävla gnäll om vart han får pengarna ifrån. Om ens föräldrar har tillgångar och han jobbat så är det väl inte fel att han skämmer bort sig.

Ska man skänka pengarna till avundssjuka sweclockare då eller? Skäms på er!

OnT: Vad ska jag säga, ge mig GTA IV som ligger i hyllan.

Jag tycker det börjar bli snålt på "riktiga" byggloggar, vad hände med Elitemodd och alla andra, det känns som om det bara är "lägga upp några bilder på min fula dåliga dator"-gallerier kvar.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Avundsjuk ja
miss unsam nej

Skit i alla jävla gnällspikar!
Hade dom haft samma möjlighet så hade dom säkerligen haft bra grejer själva.
Patetiska missunsamma människor kommer alltid att finnas!
Grattis till ett grymt system!!

// Xrean

Visa signatur

Intel i9 7900x @ 5ghz / Asus x299 prime deluxe / 2080ti / 16gb G skill trident neo 3800mhz / Samsung 980 500gb nvm2 4 OS / / 6Tb samsung storage unit / ekwater radiator 420 / Ekwater system on Gpu + Cpu in a Themaltake core p5

Permalänk
Medlem

Nätagget är ett corsair 100w

Sött typo:)

Permalänk
Medlem

WTF! @ Xbox spelen

48st á ~550kr = ~27,000kr

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME