Permalänk

menigen: Inte för att börja tjafsa nu men du skrev: "Lätt att köpa dyra grejer när mamma och pappa betalar"

och lite längre upp skrev the man swe 90 "Allt har jag köpt för egna pengar efter att ha sommar jobbat"

Men nu blir de väldigt mycket offtopic känns de som..

Man lär ju klara sig ett hyffsat bra tag med en sån dator iaf

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Jag har alltid haft svårt att stava sedans jag var liten så du behöver inte på peka att jag är dålig att stava vet mycket väl om det.

Nu missförstod du. Jag tog bara ett exempel på hur ett påhopp kan se ut. För ärligt talat skiter jag i hur folk stavar på internet, bara det går att läsa För det är egentligen bland de värsta av påhopp. Så stava fel, så mkt du vill!

SweSparky, längre ner skriver snubben själv att han får 10k av morsan och farsan + att jag satsar mina bästa strumpor på att farsan hans hooka upp han med jobben.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Ja vad ska man säga? ingen 10p iaf då det är en najs dumburk men mer än så är det igentligen inte, Inget modd etc.

Men du ska få en 8 iaf, alltid skoj att se folk införa lite eyecandy vill gärna se lite mer benches!

Och folk om din syrra.. ja? säger ni likadant irl med? >.<.

//

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk

Okej =P då förstår jag dig, åter kommer snart med bencmark på devil ma cry 4 och world in conlict bilder

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

När en person kommenterar hans syster är det bara osmakligt, när 5(!?) gör det är det respektlöst.

---------------------------------------

Fin dator du har, har en liknande på väg fast något nerskuren ('bara' ett HD4870x2, Q6600 och ett X38-DQ6). Även om jag hade haft tillräckligt med pengar för en sådan monsterdator känns det inte aktuellt med CFX i dagsläget, men det är ju bara min åsikt

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
När en person kommenterar hans syster är det bara osmakligt, när 5(!?) gör det är det respektlöst.

Så bilderna läggs inte upp för att kommenteras? OK...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Så bilderna läggs inte upp för att kommenteras? OK...

Bilderna läggs upp för att kommenteras

Bilderna läggs inte upp för att personer ska ge dom onödig feedback så att personen inte har nån lust att lägga upp nya bilder

Permalänk

riktigt nice setup. det tråkiga är att om ett par år så är det en budget dator.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Läder_Mannen
Bilderna läggs upp för att kommenteras

Bilderna läggs inte upp för att personer ska ge dom onödig feedback så att personen inte har nån lust att lägga upp nya bilder

Om någon tycker att hans syrra ser bra ut så varför skulle denne inte få säga det när det ligger en bild på henne just i detta galleri? Sen finns det ju olika sätt att uttrycka sej på, givetvis. Själv kommenterade jag den bilden (m.fl.) som onödiga i sej.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Tjenare!

menige: Fan vad du hackat upp dig på hur han fixat jobb/pengar till sin burk hehe

Är väl inte så speciellt svårt att köpa en bra dator. Har man jobb så är det relativt lätt iaf.

Ajja nu ska jag kolla lite TV.

/Mvh sedde.

*Nu förväntar jag mig att någon ska skriva något tillbaka*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Ok. Så du är 90a och har betalt allt själv? Farsan som hooka upp dej med ett sommarjobb då eller? Eller har du hoppat av skolan för att börja jobba? Vem har hoppat på dej föresten? Alla "WOW kolla snubbens e-penis, 2st 4870x2"? Om du menar det jag skrev så var det kritik och inte ett påhopp. Menar bara att vissa av bilderna var väldigt överflödiga.

Det är jävligt lätt att känna pengar och få tag på jobb lite här och var. Jag är själv en 90a. Första sommarjobbet hjälpte farsan mig med att fixa. Det var sommaren 04. Resten har jag fixat själv utan problem. (har jobbat varje sommar). Sen är det inte speciellt svårt att få jobb under helger eller kortare lov heller om man vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjenare!

menige: Fan vad du hackat upp dig på hur han fixat jobb/pengar till sin burk hehe

Är väl inte så speciellt svårt att köpa en bra dator. Har man jobb så är det relativt lätt iaf.

Ajja nu ska jag kolla lite TV.

/Mvh sedde.

*Nu förväntar jag mig att någon ska skriva något tillbaka*

Kan jag väl göra då, eftersom jag har tråkigt Idén med att en nybörjare ger sej på ett så pass dyrt system är felvänt enligt mej. Rika föräldrar med kontakter + en nybörjare till att sätta ihop det är som att sätta en nybliven 18-åring bakom ratten till en TVR Tuscan S. Men det gick ju bra iaf, så man kan väl inte vara annat än glad åt han

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Du har lika tunna armar som mig :), men man får väll stå sitt kast när man är en nörd. Vågar inte updatera nå mer eftersom jag har en rätt så bra dator redan gjorde också nåt riktigt dumt bokade wotlk.

Solklar 10p.

Permalänk
Medlem

Kan tycka att det är lite uppenbar avundsjuka att påstå att han inte har betalat för grejorna själv

Dock tycker jag att det är lite onödigt att skaffa 4 st 4870... Hade man inte kunnat göra roligare saker med pengarna? 1st 4870 räcker väl till att lira de bästa spelen med i princip de högsta inställningarna?

Permalänk

Riktigt grymt system du skaffat där!! Dock så uppskattas lite snyggare bilder å bättre ordning, men ändå najs!

kompanenter, hihi

8p - Mvh David

Permalänk

Ge mig syrran;)

Permalänk
Medlem

25k efter några veckor på en järnväg?! Fyfan! Jag har ett pissjobb i en glassbar där jag jobbat sen maj och har inte ens kommit över 10k sammanlagt.

Angående syrran: 1. alla får väl skriva att hon är snygg om man tycker det? 2. Har folk helt tappat sinne för humor? Jag skrev att hon fick 12p, men det var ju på skoj. Jag har flickvän själv, men man måste ju få skämta om sånt eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vardagsrum
Angående syrran: 1. alla får väl skriva att hon är snygg om man tycker det? 2. Har folk helt tappat sinne för humor? Jag skrev att hon fick 12p, men det var ju på skoj. Jag har flickvän själv, men man måste ju få skämta om sånt eller?

Det är en personlig åsikt antar jag, men det blir en aning repetivt när dom första 10 inlägg basunerar ut "gief msn hottie".

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
Det är en personlig åsikt antar jag, men det blir en aning repetivt när dom första 10 inlägg basunerar ut "gief msn hottie".

Jo, att fråga efter msn är lite väl mycket, det håller jag med om. Jag har iaf kommit över den åldern haha! Men att bara skriva att en tjej är snygg tycker jag inte är fel. Dessutom, om det är din syrra är det ju en indirekt komplimang, för det går kanske i släkten? haha jaja nog om det.

Sjysst dator! Personligen hade jag nöjt mig med bara ett x2 men smaken är som röven. Grattis!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
Kan tycka att det är lite uppenbar avundsjuka att påstå att han inte har betalat för grejorna själv

Dock tycker jag att det är lite onödigt att skaffa 4 st 4870... Hade man inte kunnat göra roligare saker med pengarna? 1st 4870 räcker väl till att lira de bästa spelen med i princip de högsta inställningarna?

Håller med dig... Jag har gått i samma klass som menigen i 2 år och han är sån men nu tycker jag du lägger av menigen blev ju bara sur och besviken på dig när jag läste denna tråd trodde inte du skulle kunna hänga upp dig på en sak som att han har köpt en bra/dyr dator. varför????

Permalänk

Snygg syrra.. Ojj. Menar Chassi

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Kan jag väl göra då, eftersom jag har tråkigt Idén med att en nybörjare ger sej på ett så pass dyrt system är felvänt enligt mej. Rika föräldrar med kontakter + en nybörjare till att sätta ihop det är som att sätta en nybliven 18-åring bakom ratten till en TVR Tuscan S. Men det gick ju bra iaf, så man kan väl inte vara annat än glad åt han

Vad vet du om att han är nybörjare eller ej? Han köpte ju en dator förra sommaren, och helt seriöst...hur svårt är det att bygga en dator???

Förstår inte ditt penga-argument riktigt. Vi har redan konstaterat att han har jobbat ihop pengarna själv och betalat för datorn själv och ändå håller du på och gnäller om att det är hans rika föräldrar som har betalat. Det där om 10k för att hans syster fick en språkresa har ju ingenting med det här att göra då han la undan massa pengar ur lönen som inte behövdes till datorn. De 10k har ju inte ens använts till det här. Sedan måste jag fråga: har du aldrig fått någon gåva eller lite pengar av dina föräldrar?

Sist men inte minst. Vad fan spelar det för roll om han fick jobb genom farsan eller inte? Han har ju iaf jobbat. Tro fan att han inte hänger på arbetsförmedlingen bara för att fixa sommarjobb, speciellt inte när han fortfarande går i gymnasiet och har det att koncentrera på också. Är du så stolt att du nekar ett heltidsjobb som en kompis eller familjemedlem fixat åt dig?

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Kan jag väl göra då, eftersom jag har tråkigt Idén med att en nybörjare ger sej på ett så pass dyrt system är felvänt enligt mej. Rika föräldrar med kontakter + en nybörjare till att sätta ihop det är som att sätta en nybliven 18-åring bakom ratten till en TVR Tuscan S. Men det gick ju bra iaf, så man kan väl inte vara annat än glad åt han

Tjenare menigen!

Bra att du tog det på ett bra sätt. Men folk hakar upp sig för mycket på rika föräldrar. Låter lite som avundsjuka. Nu menar jag inget mot dig alltså

Killen har ju gått och slitit och jobbat, vilket är bra. OM det nu är hans föräldrar som ligger bakom det så har de kanske sagt "gå och jobba så hjälper vi dig". Vilket är bra.

Jag har köpt alla mina burkar själv t.ex. Dock har jag jobbat sen jag var 14

menigen: ha det bäst!!

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen tycker han sin syster är het och ville visa henne, på samma sätt som han visade sina spelsamlingar. Eller var huvudmotivet en påse? :S
Så det är bara att fortsätta kommentera hans syster, ifall han hade ogillat det hade han tagit ner bilden!

Permalänk

Jag la upp bild på min syster för att man skulle kunna se hur stort cassit år. Men efter så många har klagar så överväger jag på att stänga ner bygglogen

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Jag la upp bild på min syster för att man skulle kunna se hur stort cassit år. Men efter så många har klagar så överväger jag på att stänga ner bygglogen

Gör så, det räcker med att ha 1 galleri, och inte både och

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Kan jag väl göra då, eftersom jag har tråkigt Idén med att en nybörjare ger sej på ett så pass dyrt system är felvänt enligt mej. Rika föräldrar med kontakter + en nybörjare till att sätta ihop det är som att sätta en nybliven 18-åring bakom ratten till en TVR Tuscan S. Men det gick ju bra iaf, så man kan väl inte vara annat än glad åt han

Vart fan vill du komma? Alla dina argument verkar vara totalt baserade på dina antagelser, och trots att killen förklarar för dig att han jobbat/tjänat in pengarna så står du fast vid att han är en bortskämd unge med rika föräldrar. Dessutom klagar du på att "nybörjare" inte borde ha en dyr dator, och slänger in en värdelös liknelse där du jämför en nybliven bilförare som kör sportbil med en som är nybörjare på datorer.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

SommarjobbarN^ det måste vara du det, dator för ca 20.000 kr.
Och det var ungefär bara hälften av vad du tjänade ?
Erkänn att pappa betalar istället.. du tjänar inte 40.000 kr på ett sommarjobb, eller sommarjobbar du året om kanske ?

Permalänk

får väll tä kort på mot löne papper i fall ingen tror mig, bara så ni vet så fick jag 8k för den gamla datorn

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk