Taltid 9h, ficklampa tips?

Permalänk
Medlem

Taltid 9h, ficklampa tips?

Hej,

jag är på jakt efter en ny mobil. Jag har testat Sony Ericsson G900. Som jag lämnade tillbaka till butiken efter 2 dagar. Var väldigt missnöjd med operativsystemshets hastighet, sen så hängde telefonen sig i ett. Och det är oacceptabelt för mig att det ska ta upp till 3 sekunder att kunna öppna "skicka nytt sms" rutan. Eftersom jag sms:ar mellan 1500-2300 sms per månad.

Så jag bytade telefonen till en Sony Ericsson C902, som jag fick i måndags (18:e). Allt var perfekt tills jag använde en hand och skrev ett sms. Knapparna är über obekvämma. Så min sambo fick testa den, om hon ville ha den. För hon har själv tittat på den i några veckor. Men hon fick t.o.m en blåsa på grund av tagenternas utseende.

Så nu undrar jag, vad rekommenderas? Idag har jag en Sony Ericsson W710i och en W810i.

Kraven är
- Ficklampa
- Minst 9 timmars taltid
- MP3-spelare
- Bekvämma tagenter (vet att det är en smaksak)

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk

Personligen tycker jag att w890i har underbara knappar men det är som sagt en smaksak, det du kan göra är väl att testa i butiker.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

9 riktiga timmars taltid, det blir nog svårt att finna, även om det står så på pappret. tyvärr. blir gärna överbevisad vet att philips gör telefoner me grym batteritid osv. men väldigt mediokra i övrigt o inte säljs de i sverige heller om jag inte misstagit mig helt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mösheröshen
Personligen tycker jag att w890i har underbara knappar men det är som sagt en smaksak, det du kan göra är väl att testa i butiker.

Jag är stammis på Elgiganten, Siba och Onoff här nere i Malmö :P. Har pillat på alla Sony Ericsson telefonerna, anledningen till att jag inte valde 890:an var för att den saknas lampa. Och jag använder ficklampan rätt ofta. Sen så har den en väldigt liten skärm, men den kanske inte är större än dom jag har idag (W810i, W710i). Knapparna på 890an är väl väldigt små? eller är det dessa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
9 riktiga timmars taltid, det blir nog svårt att finna, även om det står så på pappret. tyvärr. blir gärna överbevisad vet att philips gör telefoner me grym batteritid osv. men väldigt mediokra i övrigt o inte säljs de i sverige heller om jag inte misstagit mig helt.

~9 timmars taltid då Jag vet man kan ju dra av nästan halva den tiden. Betalar jag 4000 kr för en telefon då ska den inte ha en batteritid på 3 timmar som många Nokia telefoner har :(. Men jag förstår din poäng

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

k750 =P

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

E71 - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=315206

Från: http://www.nokia.se/A41159018
"Taltid:
- upp till 10 tim 30 min (GSM)
- upp till 4 tim 30 min (WCDMA)"

Finns nån "ficklampa" program som kör skärmen vit med full ljus till s60.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
k750 =P

Is the shit. Har ägt en sån, den är faktiskt skit bra. Ska köpa en sån till min mobilsamling Men jag bytade upp mig till en W800 när jag hade den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
E71 - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=315206

Från: http://www.nokia.se/A41159018
"Taltid:
- upp till 10 tim 30 min (GSM)
- upp till 4 tim 30 min (WCDMA)"

Finns nån "ficklampa" program som kör skärmen vit med full ljus till s60.

Tack för ditt svar. Jag har testat en Sony Ericsson G900 som har Symbian. Men det var oacceptabelt slött för min del, är rädd att Nokia också har de "problemet".

Sen denna modell du bifogade ser inte liten ut. Storleken har ingen jätte stor betydelse, men för stor telefon vill jag inte ha. Men då är frågan vad är stort, denna ser stor ut

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Nokia E71 kan som sagt vara den telefon du söker. Den har riktigt bra batteritid generellt sett, skulle inte bli förvånad om den är den klarar 9 timmar taltid i GSM läge. Knapparna på E71 är riktigt riktigt bra dessutom! Den är inte speciellt stor, inga problem alls att ha den i jeansfickan. Men kolla på den i affär för att avgöra om storleken är acceptabel. Sedan är symbian riktigt rappt på denna telefon, inget lagg alls. Snabbaste telefon jag testat.

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt DN är dock nokia inget att satsa på: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=819140

Permalänk
Medlem

Blir riktigt svårt om det är ett krav att telefonen ska ha 9 timmars taltid, blir som sagt nog Nokia E71 i GSM läge om du ens ska komma i närheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Enligt DN är dock nokia inget att satsa på: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=819140

LOL
"- Alla tycker att Nokia suger. En sådan kan man inte ha. "
"- Man måste kunna byta teman och ringsignaler via Bluetooth, förklarar Leo. Då är det gratis. Och byta spel. Jag spelar bland annat en konstig version av "Sims 2"." Leo, 9 år.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
LOL

Hehe, idag står artikeln i alla fall inte (som igår) högst upp på dn.se...

Permalänk
Medlem

Pinsam artikel Men sony-ericsson är ju genrellt sett mindre avancerade än nokias modeller i samma prisklass, så dem passar väl bättre till barn. Senn är ju "walkman" status bland högstadieungarna, när min lillasyster skulle skaffa ny telefon så var den tvungen å ha walkman annars var de inget å ha..

Iaf, Symbian på Nokia är inte långsamt, min 6120 är riktigt rapp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Nokia E71 kan som sagt vara den telefon du söker. Den har riktigt bra batteritid generellt sett, skulle inte bli förvånad om den är den klarar 9 timmar taltid i GSM läge. Knapparna på E71 är riktigt riktigt bra dessutom! Den är inte speciellt stor, inga problem alls att ha den i jeansfickan. Men kolla på den i affär för att avgöra om storleken är acceptabel. Sedan är symbian riktigt rappt på denna telefon, inget lagg alls. Snabbaste telefon jag testat.

Det ska jag göra om du nu rekommenderar den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Enligt DN är dock nokia inget att satsa på: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=819140

Förr så var jag en Nokia person, men sen testade jag Sony Ericsson och upptäckte att dom hade mycket bättre samtalstid (aka batteritid) i sina telefoner så jag har nu mera inget annat än SE.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Blir riktigt svårt om det är ett krav att telefonen ska ha 9 timmars taltid, blir som sagt nog Nokia E71 i GSM läge om du ens ska komma i närheten.

Det är inte så jätte svårt. Finns gott om telefoner med 9-10 timmars taltid http://www.pricerunner.se/cl/1/Mobiltelefoner?a_312=gte%3B6.0...

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Tänk på att 3G-telefoner anger taltid med 3G på, stäng av 3G och du dubblar taltiden (iaf på ericssontelefoner)

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tcip
Det ska jag göra om du nu rekommenderar den

Förr så var jag en Nokia person, men sen testade jag Sony Ericsson och upptäckte att dom hade mycket bättre samtalstid (aka batteritid) i sina telefoner så jag har nu mera inget annat än SE.

Det är inte så jätte svårt. Finns gott om telefoner med 9-10 timmars taltid http://www.pricerunner.se/cl/1/Mobiltelefoner?a_312=gte%3B6.0...

hehe, jajo, sen beror det ju på hur tillverkaren mätt och hur mycket sanning det ligger i sifforna. jag skulle inte bara stirra mig blind på batteritiden som tillverkaren anger, utan kolla vad folk fått ut i test. min erfarenhet är även om SE telefonerna har mycket bätrte siffror på pappret, är skillnaden i verkligheten mycket mindre än va de borde vara om man kolla på pappret.

jag hade t.ex. läst en hel del på http://www.mobile-review.com/review-en.shtml för att få veta lite mer om intressanta telefoner

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Har hittat en mobil som säkert skulle passa dig bra.
(30~50 hours Talking, 1 month stand-by Time) hahaha

Lite spec:

Specifications:
# Networks: GSM: 900/1800MHz
Unlocked that working with all sim cards in UK/Europe/Australia/New Zealand
# Screen: 2.2" 262,144-colour TFT Touch Screen
# Standby hours: 1000hrs
# Dimension: 47 X 150 X 47 mm (excluding antenna)
# Weight: 255g
# Ringtone: 64Poly / MP3 Ringtone
# WAP/GPRS/MMS/SMS Enable
# Computer Connection: Support Window XP, No driver is required
# Power: 3.7V 6800mAh (30~50 hours Talking, 1 month stand-by Time)
# Phone Langauge: English
# Phone Memory: 1024K
# External Memory: Support T-Flash upto 1GB

Functions:
# MP3/MP4Player
# Touch Screen
# Camera 2-megapixel
# Games
# MP3 Ringtone
# Memo, Calendar, Alarm, Clock, Calculator, Ebook
# LCD Torch

Color
# Camouflage Green

Package Contents
# 6800mHa Li-Polymer Battery X 1
# Stereo Handsfree X 1
# Stylus X 1
# USB Cable X 1
# Battery Charger X 1
# User Manual X 1 (in Chinese only)
# Pouch + Belt + Handy Strap X 1

http://mobile.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=02826&dep...

Visa signatur

p180|antec 480w|Asus p5Q-deluxe|8800gt 512
|raptor150gb|X-Fi Xtreme Gamer – Fatal1ty Professional|Samsung 940BF|E8400|Noctua NH-U12P|Corsair TWIN2x2048MB-6400C4DHX 4-4-4-12 |Logitech G15 v2|bärbar1:asus F3K-AP014C|4gb ram|bärbar2:asus A6book 1gb ram|bärbar3:Asus eee 701|1gb ram.广东省, 中國

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tcip
Is the shit. Har ägt en sån, den är faktiskt skit bra. Ska köpa en sån till min mobilsamling Men jag bytade upp mig till en W800 när jag hade den.

Tack för ditt svar. Jag har testat en Sony Ericsson G900 som har Symbian. Men det var oacceptabelt slött för min del, är rädd att Nokia också har de "problemet".

Nej, g900 använder samma processor som p990 (2005), nexperia på 206mhz. Nokias nyare använder processorer på nästan dubbla frekvensen, så dom är inte alls lika seg.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..