Bra eller ren skit ?? 500w aggregat

Permalänk
Medlem

Bra eller ren skit ?? 500w aggregat

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

kan nästan säga direkt att det är rent skit

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än tro något annat än att det är skit jag heller.

Har den ens en PCI-expresskontakt? Endast en satakontakt?

Riktigt riktigt kinesiskt billighetsagg, där produktutveckling troligen innebär en ny flashigare klisterlapp med högre värden på.

Skulle knappt ta i det med tång personligen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hahaha...made in China ska man akta sig för.

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att du skämtar fesen. Majoriteten av all datorhårdvara vi köper tillverkas och/eller monteras i Kina numera. Inklusive Corsair, Asus osv osv.

Just det agget som nickhe länkar till skulle jag också akta mig för, men inte pga tillverkningslandet. Kina påverkar redan världsekonomin i hög grad och mer kommer det bli.

Kina har lett till en prispress utan dess like utan påtaglig kvalitetsförsämring. När kineserna vill ha det lika bra som oss kommer vi i väst drabbas av en inflationschock som heter duga.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Antar att du skämtar fesen. Majoriteten av all datorhårdvara vi köper tillverkas och/eller monteras i Kina numera. Inklusive Corsair, Asus osv osv.

Just det agget som nickhe länkar till skulle jag också akta mig för, men inte pga tillverkningslandet. Kina påverkar redan världsekonomin i hög grad och mer kommer det bli.

Kina har lett till en prispress utan dess like utan påtaglig kvalitetsförsämring. När kineserna vill ha det lika bra som oss kommer vi i väst drabbas av en inflationschock som heter duga.

Jo klart jag var ironisk, men kinakondisar i dom billigare nätaggen brukar ju inte vara något att hurra för

Permalänk
Medlem

Jag har provat ett sånt nätagg och de fungerar, men har hög strömförbrukning och väsnas ganska mycket (flera fläktar som kör på högt varvtal). Man får som vanligt vad man betalar för - jag rekommenderar Corsair 750 W istället - speciellt om man vill köra fler än ett grafikkort.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Crap

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Jag vill se seriösa tester på dessa skitagg, bara så att alla kan se att dom brinner upp när man belastar dom över 300W. För tyvärr tror jag att denna skit säljer jäkligt bra. Tex i PC-City reklamen här på Sweclockers står det att Ace är "Ett utav Sveriges mest sålda nätagg".

Men vilken affärside sen. Tror jag ska köpa upp ett lager med gamla 400W Q-tec agg, sen byter jag ut klisterlappen mot en annan som det står 700W på. då har jag mitt på det torra

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

lol vad är det där... m 80mm fläkt ? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Jag vill se seriösa tester på dessa skitagg, bara så att alla kan se att dom brinner upp när man belastar dom över 300W.

Jo, det skulle vara väldigt intressant att se ett sånt test. Tyvärr så kostar väl testutrustningen som krävs för ett ordentligt test också en hel del.

Men HardOCP gjorde detta test av två nätagg från Best Buy för ett tag sen. Det är rent skrämmande vad nätaggstillverkarna kommer undan med.

Edit: Corsair har ju förresten gjort denna underhållande film

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag vill se seriösa tester på dessa skitagg, bara så att alla kan se att dom brinner upp när man belastar dom över 300W...
MVH laggarbacken

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

haha man fick sig ett och annat skratt

"Conclusion

We come at last to the end of our odyssey o'er the seas of mediocrity. It was hard to pick a winner among losers, but the clear leader of the pack would have to be the Delta DPS300-PB-1, if for no other reason than it actually still worked after we got done with it. A distant second place goes to the Yuelin built Powork unit, for making it the furthest in our competition before puking its guts out."

Min favorit var denna,
Real PC Power Silence Blue

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill se seriösa tester på dessa skitagg, bara så att alla kan se att dom brinner upp när man belastar dom över 300W.

MVH laggarbacken

Mmm din vilja är min lag Laggarbacken
Här har du ett annat exempel : Huntkey säljer ju rätt bra här i Sverige, såvitt jag vet.
http://www.hardwaresecrets.com/article/527/8

"Huntkey Green Star 450 W (LW-6450G) is in fact a 360 W power supply. This wouldn't be a problem if the power supply didn't explode if you try to pull 450 W from it (we tested two power supplies with two different 450 W load patterns)."

Jeeeezus o Amalia

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Min favorit var denna,
Real PC Power Silence Blue
http://img144.imageshack.us/img144/9168/1001956az7.th.jpg

HAHAHA! Något sånt man skulle kunna få se om man kolla efter nätagg på Biltema å dylikt. Flashigt värre var det iaf

Permalänk
Avstängd

Fan va mycket skit det finns inom Nätaggs branschen nu, själv kör jag med ett Corsair 450Watt. funkar klockrent och är knäpptyst.

Men kanske ska skaffa mig ett Huntkey Green Star 450 W (LW-6450G), för att vara på den säkra sidan, verkar ju vara OTROLIGT BRA! (Skoja)

Fyfan att dom kommer udan med så mycket skit!

MVH!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]