Permalänk
Medlem

Z-5500 i lägenhet?

Nu är det så här att jag precis skaffat mej en lägenhet! Och snart ska inflyttningsfasen ske. Och jag har ett litet problem.

Jag hade tänkt fortsätta använda mig av mitt ljudsystem Z-5500 som faktiskt fungerat jättebra för mej tidigare. Iallafall till en början och sen kan man se ifall man ger sig på ett vanligt system senare istället.

Okej, till ämnet. Problemet är att jag kommer få ha datorn och TV:n en bit ifrån varandra i vardagsrummet. Och jag vill ju ha både Xboxen, Dvd:n och datorn kopplade till systemet. Det mest rimliga känns ju att jag har själva Decodern vid TV:n.
Men då är min fråga vad den sladden heter som jag ska köpa för att det ska nå mellan datorn och Decodern? Har kollat lite på Logitechs sida men jag tycker inet jag får nåt vettigt svar?

Det borde väl gå att köpa sån i affärer? För den som följer med kommer nog inte att räcka så långt nämligen. Är tre kontakter i olika färger som går ut från ljudkortet i datorn som man sedan kopplar in i Decoder, också där tre färger (Grön, svart och gul).

Någon som har koll på vad det är som behöver inhandlas eller något annat sätt jag ska sätta det för det ska bli smartare?
Jag tyckte det kändes vettigast att ha det så iochmed jag ska ha Optiskt och Coaxial från Tv-delen och bara analog från datorn?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att du tar med dig din kabel, staplar in i en butik och säger "jag behöver en sån här som är si och så lång"

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Ville mest kolla så att det faktiskt finns att köpa och inte är något eget påfund av Logitech? Därför jag undrar.

Permalänk
Medlem

Det är ju i princip bara en vanlig 3,5 mm hörlurskabel som är ihop buntad. Så om du behöver +10 m får du la köpra separata eller nått.

Visa signatur

// E8500@3.18 E0 | Thermaltake DH101 | Corsair 450W | LG GGC-H2L | Corsair XMS2 6400 4Gb | Gigabyte P45-DS3 | Radeon Gigabyte 5550 | 3.7 Tb //

Permalänk
Medlem

Det är inga problem så länge jag bara vet att det funkar. Vill bara få det bekräftat?

Permalänk
Avstängd

köp en rca kabel med mini tele3,5mm sen kopplar du in telepluggen i den gröna ingången på z5500 har du åxå en optisk utgång på dvdn så kan du koppla in en annan signal källa där lika så med digital utgång eftersom det är dom 3 alternativ som finn på denna underbara skapelse

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

Kör antingen optisk coax eller toslink om du har de utgångarna på ditt ljudkort. Kör själv toslink från PS3 och coax från datorn.

Permalänk
Medlem

Så här är det. Kör Optisk mellan mitt Xbox 360 och z-5500, Coaxial mellan DVD:n och z-5500. Och därför kommer jag ju fortsätta köra på 6-channel mellan datorn och z-5500. Det är därför jag undrar om hur man då gör för att få mer längd i sladdarna så jag kan forsätta ha alla tre källorna kopplade.

Men då är det alltså som så att jag kommer få köpa 3st sladdar med 3,5mm kontakter på båda sidorna och koppla dem mellan datorn och z-5500?

Permalänk
Medlem

exakt!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

hörlurs förlängning x3 och några kattstrypor eller eltejp

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIffOPS
exakt!

Tack! Då vet jag det

Permalänk
Medlem

Tänk på att varje skarv försämrar signalen något. Vet inte hur känsligt det är på ljud t.ex men när det gäller en tv-signal så dämpas signalen några dB per skarv, därför man kan få dålig bild med två skarvade kablar som funkar finfint var för sig

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Men jag behöver väl inte skarva eller? Anledningen till att det är 3 stycken sladdar jag ska använda är ju för att det är 3 ingångar och 3 utgångar så att säga.
Jag ska ha tre olika sladdar men alla 3 har ju en egen början i datorn och ett eget slut i Decodern. Så det bör ju inte va nåt problem?