Permalänk
Medlem

Speldator inkl. skärm 13 000:-

Har plockat ihop en speldator inkl. skärm för strax under 13 000:- och tänkte skriva ett inlägg här på forumet för att se om det är något jag kan ha missat eller om kombinationen komponenter är helt galen. Ska främst använda datorn för spel. Klockning är inget jag kommer att ägna mig åt i någon större utsträckning, åtminstonde inte till en början.

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=492-50437

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut och du lär säkert bli väldigt nöjd med prestandan, även om det kommer att låta en del..

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret Vad är det som är den främsta boven till den höga ljudnivån? Är det grafikkortet eller chassifläktarna? Eller en kombination? Inte för att jag är kräsen på något sätt utan mest nyfiken.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är det som kommer att låta en del, finns inga bra eftermarknadskylare till 4870x2 i Sverige ännu.
Kortet är ganska varmt så det behöver en del luftflödet, behöver du köra chassifläktarna på högsta läget så låter de ganska rejält.

Permalänk
Medlem

ok, tack för svaren. Blir att skicka iväg en beställning på prylarna och sedan är det bara att vänta.