Hårddisk blev dynamisk och försvann

Permalänk
Medlem

Hårddisk blev dynamisk och försvann

Ok, så jag har ett problem som jag hoppas att ni kan hjälpa till att lösa. Jag vaknade upp en morgon förra veckan och satte på datorn. När den hade startat upp märkte jag att ena hårddisken var försvunnen. Jag gick in i diskhanteringen och där märkte jag att den blivit dynamisk och oläsbar, bara så där. Det går bara att konvertera den till standard och då försvinner alla filer, vilket jag inte vill. Även i Partition Magic går det inget att göra. Det finns ingen enhetsbeteckning längre. Har testat diskpart, men det går inte heller. Är en WD 200 GB SATA. Har Win XP Pro.

Kan jag på nåt sätt få den tillbaka till standard utan att förlora alla filer?? Om inte, går det på nåt sätt att flytta filerna till en annan disk

Jätte tacksam för svar

edit: Jag fixade problemet. Gjorde bara en recovery av mina filer i GetDataBack och konverterade sedan om den till standard. Konstigt att den blev dynamisk i från början

Permalänk
Medlem

de finns ju några program av GetDataBack. vilket av dem använde du?
jag har samma problem som du hade. hoppas på att du kan hjälpa mig ?! eller någon iaf.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Hedersmedlem

När den initieras första gången är defaultinställningen just dynamisk, så det får man ändra i diskhantering, vid just detta tillfälle

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jo men ändrar man där på "konventera till standard disk" så försvinner ju allt. jag. eller hur menar du?

edit : har troligtvis fixat de nu:D

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q