Tjänar swec pengar på sidan?

Permalänk
Medlem

Tjänar swec pengar på sidan?

Jag undrar om swec tjänar pengar genom sidan eller om det går jämnt ut?
Med tanke på all reklam så borde det bli stora intäkter

Visa signatur

p180|antec 480w|Asus p5Q-deluxe|8800gt 512
|raptor150gb|X-Fi Xtreme Gamer – Fatal1ty Professional|Samsung 940BF|E8400|Noctua NH-U12P|Corsair TWIN2x2048MB-6400C4DHX 4-4-4-12 |Logitech G15 v2|bärbar1:asus F3K-AP014C|4gb ram|bärbar2:asus A6book 1gb ram|bärbar3:Asus eee 701|1gb ram.广东省, 中國

Permalänk
Geeks
Grundare

Hej,

Vi går runt och lite plus just nu. Vi hoppas göra bättre resultat så att vi kan satsa mer framåt. Det finns goda tider och det finns sämre tider, får se vad som händer nästa är, ingen som vet ännu. Gör vi plus hoppas vi kunna investera för att förbättra sajten ytterligare och ta oss an nya spännande projekt förstås.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Det edin menar är att går swec plus så blir det mer gratisöl och finare flickor som dansar på borden på nästa firmafest.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

1p till Brallor!

Mjo. en sida brukar generelt inte plocka ut några direxta vinster utan det mesta brukar gå till kostnader för att hålla en sida rullandes. det är inte just en server de har och inte lite datatrafik som sagt. allt med sidan växer så måste de spara pengar för att kunna köpa in bättre servrar osv.

De enda som jag tror gått ordentligt med plus är väl TPB skaparna. dock stämms de på lite miljoner då o då ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
1p till Brallor!

Mjo. en sida brukar generelt inte plocka ut några direxta vinster utan det mesta brukar gå till kostnader för att hålla en sida rullandes. det är inte just en server de har och inte lite datatrafik som sagt. allt med sidan växer så måste de spara pengar för att kunna köpa in bättre servrar osv.

De enda som jag tror gått ordentligt med plus är väl TPB skaparna. dock stämms de på lite miljoner då o då ^^

Det var det dummaste jag läst på länge. Menar du att hemsidor i allmänhet inte går plus och att TPB är ett undantag från det? Det finns ju miljoner affärsidéer på nätet som gjort människorna bakom svinrika.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloysius
Det var det dummaste jag läst på länge. Menar du att hemsidor i allmänhet inte går plus och att TPB är ett undantag från det? Det finns ju miljoner affärsidéer på nätet som gjort människorna bakom svinrika.

Jo, men då måste man väl betala för en tjänst också?

EDIT: Upps, såg inte hur gammal den var

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jo, men då måste man väl betala för en tjänst också?

Finns miljoner reklamfinansierade hemsidor av olika slag. De vanliga svenska dagstidningarna går säkert plus på sina webbplatser numera för att ta ett enkelt exempel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloysius
Finns miljoner reklamfinansierade hemsidor av olika slag. De vanliga svenska dagstidningarna går säkert plus på sina webbplatser numera för att ta ett enkelt exempel.

Mja...vet inte det, så det säger jag inget om

Permalänk
Hedersmedlem

Finns väl bloggare som lever på reklam? Fast det kanske inte är samma sak om det inte är en egen bloggsida som de hostar själva.