Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
asså det e helt sjukt va ni tjänar pengar, jag har ca 7000 unika besökare / dag och mellan 14-18k sidvisningar / dag och ligger på ca 10-15 dollar / dag från adsense. Vad gör ni för att få besökarna o klicka på reklamen

www.dailymobile.se

Du är lite snål med annonserna på sidan och det visas inte alls några vettiga annonser. Har du precis lagt upp AdSense? Kan ta ett tag innan den känner av innehållet på sidan.

Om man vill tjäna pengar via AdSense så bör man optimera sidan för detta. Det kan man göra på olika sätt. Googla lite så ska du finna

Läs på om Google Smart pricing också.

Enligt tailsweep har du i genomsnitt ca 5700 unika besökare/dag vilket borde ge mycket mer än 10-15 dollar/dag (du har ju ändå en hyffsat köpstark målgrupp).

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Har kört med adsense sedan 1 månad tillbaka, ligger på mellan 90 - 140 klicks / dag. Har du några tips på vart jag ska ha annonserna? genererar text annonser fler klick än bild annonser?

reggade mig på tailsweep för ca 2v sedan men sidan verkar rikta sig till svenska sidor och det är lite svårt för mig o få annonser då min sida är på engelska. men dom verkar betala bra

Permalänk

Är Tradedoubler verkligen seriösa?

Har reggat mig där och så men får aldrig något mail från dom om jag är godkänd eller inte, och jag fyllde i RÄTT mail!

Sen undrar jag en sak med det här med reklam från tradedoubler och double.net! Den reklam man har från dom måste den visas på ALLA sidor på hemsidan? Måste dom vara på förstasidan eller kan man lägga dom på vilken sida man vill?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Affiliator.com är bra? Dom samarbetar ju med prisjakt.nu

http://www.affiliator.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Jo, verkligen. De där andra alternativen är ju knappast värda irritationen, som blixa säger. 2000 spänn för 2,4 miljoner sidvisningar - jeez.

Det var nog det värsta jag hört talas om och är ett gravt missvisande exempel.

Kort sagt handlar det mycket om hur pass naturligt det är med annonser på sidan och vilka typer av besökare man har.

Permalänk

Ingen som vet?? Den reklam man har från dom måste den visas på ALLA sidor på hemsidan? Måste dom vara på förstasidan eller kan man lägga dom på vilken sida man vill?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ingen som vet?? Den reklam man har från dom måste den visas på ALLA sidor på hemsidan? Måste dom vara på förstasidan eller kan man lägga dom på vilken sida man vill?

Som standard får du lägga reklamen vart du vill, men för att vara på den säkra sidan så tar du och läser avtalet för den tjänst som du är intresserad av.

Ang. TD så har jag för mig att ett godkännande kan ta upp emot tre (3) veckor. Så avvakta lite till eller skicka ett mail och fråga vad det är som händer.

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ingen som vet?? Den reklam man har från dom måste den visas på ALLA sidor på hemsidan? Måste dom vara på förstasidan eller kan man lägga dom på vilken sida man vill?

Du kan väl lägga dom på vilken sida du vill .. du får ju inte betalt för hur mycket den visas, det är ju hur många som klickar på den som spelar roll

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »