Permalänk
Medlem

Tack för svaren Udd3n och alban!

Udd3n, hur upplever du att ljudnivån är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Om du ändå tänkte lägga ut 1100 så skulle jag rekommendera att köpa en Corsair HX620W, också modulär.

Varför?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trixter
Varför?

Bättre agg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Bättre agg.

Med risk för att verka tjatig... Varför?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trixter
Med risk för att verka tjatig... Varför?

Ja, ur brukar agg kunna vara bättre?

HX620 är gjort av Seasonic och sedan bara sålt som Corsair så det är ett ordentligt kvalitetsagg.
Det presterar väldigt bra, och är väldigt tyst. Samt att du får 5 års garanti på det hela vilket inte alla tillverkare kommer att ge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Ja, ur brukar agg kunna vara bättre?

HX620 är gjort av Seasonic och sedan bara sålt som Corsair så det är ett ordentligt kvalitetsagg.
Det presterar väldigt bra, och är väldigt tyst. Samt att du får 5 års garanti på det hela vilket inte alla tillverkare kommer att ge.

Tack!

Ingen personlig kritik mot dig men folk har en förmåga att bara rekommendera det just de själva har köpt utan att egentligen ha fog för det. Hittade dock även denna:
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/9725...
som bekräftar det du sagt så... Stort tack för att du uppmärksammade mig på detta agg. Hade visserligen funderingar på att ta Zalmans 750W men det kändes lite overkill så det blir ett HX620W.

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

Jag fick en E4! Är den steppingen bra? Aldrig hört talas om den!

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

Finns ens E4? finns inte på intels hemsida iaf...
http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ParentRadio=All&Pr...

Permalänk
Medlem

Schyssat paket Ni som beställt senast fick ni också 4gb minne ? I så fall är det ju lätt värt att beställa när jag kommer hem från jobbet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ddi3
Schyssat paket Ni som beställt senast fick ni också 4gb minne ? I så fall är det ju lätt värt att beställa när jag kommer hem från jobbet

Hej!

Jag beställde igår och fick två minnen. Det som de har missat är att minnet det skickar med innehåller 2 x 1 GB och inte bara 1 gb som det står på sidan.

När man får orderbekräftelsen så står det tydligt att man får st 2 x 1 gb minnen!

Antal
2 CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) HEATZINK

Det kan vara en miss (trevlig miss för oss konsumenter) eller så är det som nån annan i en annan tråd/forum skrev, att det är en kompensation för att de tidigare haft leveveransproblem (inget jag upplevt, beställde igår, såg ut som om grafikkortet inte fanns i lager, men ordern lämnade trots detta dustin igår..)

Det är ett kanonpris, bara att beställa innan kampanjen tar slut (eller att de tar bort det extra minnet..) KÖP!!

Go Dustin!!

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Ang minnen så hade de ju kunnat skriva det lite tydligare men på orderbekräftelsen
så syns det ju tydligt (?) att det skickas med 2st paket med 2x1 Gb.
Så det är väl inte frågan om någon kompensation el dylikt.

Mitt nätagg och HD ligger fortfarande kvar som order, vill ju ha prylarna nuu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sludge
Ang minnen så hade de ju kunnat skriva det lite tydligare men på orderbekräftelsen
så syns det ju tydligt (?) att det skickas med 2st paket med 2x1 Gb.
Så det är väl inte frågan om någon kompensation el dylikt.

http://s44.radikal.ru/i103/0810/86/60aae856714e.jpg

Mitt nätagg och HD ligger fortfarande kvar som order, vill ju ha prylarna nuu!

Precis sådär ser det ut för mig med. Men fortfarande vet ingen om det är frågan om en kompensation eller ett misstag, men varför bry sig egentligen? Så länge vi vet att man får 4 GB så är allt frid och fröjd för mig iaf!!

/Hans

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Tror ni en passiv TRUE kylare kan kyla en stock klockad Q9550? Vill gärna ha den tyst, skulle gissa att stock kylaren lever om en del (?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mallow
Tack för svaren Udd3n och alban!

Udd3n, hur upplever du att ljudnivån är?

Stänger jag av min äldre stationära dator som står som server och dundrar bredvid blir det typ knäpptyst i rummet. Alltså låter Antec Sonata III väldigt lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Precis sådär ser det ut för mig med. Men fortfarande vet ingen om det är frågan om en kompensation eller ett misstag, men varför bry sig egentligen? Så länge vi vet att man får 4 GB så är allt frid och fröjd för mig iaf!!

/Hans

Så det skulle inte bara kunna vara så att minnen är billigt och att de anser att paketet är bättre och attraktivare med 4 gb minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Udd3n
Stänger jag av min äldre stationära dator som står som server och dundrar bredvid blir det typ knäpptyst i rummet. Alltså låter Antec Sonata III väldigt lite.

Det lät bra, hur har du då isåfall tystat dina komponenter? Eller är dom rentav tystlåtna @ stock? (önsketänkande? )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blasken
Så det skulle inte bara kunna vara så att minnen är billigt och att de anser att paketet är bättre och attraktivare med 4 gb minne?

Då borde de väl marknadsföra paketet med det. Som det är nu så tror man ju att man får 2Gb när man egentligen får 4!

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trixter
Då borde de väl marknadsföra paketet med det. Som det är nu så tror man ju att man får 2Gb när man egentligen får 4!

isf borde de väl skylta med att det är en q9550-processor hellre än minnena?! Istället så marknadsför de det som ett paket för att göra hela datorn snabbare, utan att gå in på specifika delar över huvud taget.

Permalänk

Sådärja, äntligen är mina grejer up and running. C1 fick jag, men jag är bara glad att allt funkar. Kommer bara klocka lite ändå.

Nu är det dags att installera grejer, sen smäller det!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Ja, ur brukar agg kunna vara bättre?

HX620 är gjort av Seasonic och sedan bara sålt som Corsair så det är ett ordentligt kvalitetsagg.
Det presterar väldigt bra, och är väldigt tyst. Samt att du får 5 års garanti på det hela vilket inte alla tillverkare kommer att ge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trixter
Tack!

Ingen personlig kritik mot dig men folk har en förmåga att bara rekommendera det just de själva har köpt utan att egentligen ha fog för det. Hittade dock även denna:
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/9725...
som bekräftar det du sagt så... Stort tack för att du uppmärksammade mig på detta agg. Hade visserligen funderingar på att ta Zalmans 750W men det kändes lite overkill så det blir ett HX620W.

Corsair är en favorit och de gör bra nätagg. Men det hindrar inte andra bolag som Cooler Master, Zalman, etc. från att göra bra nätagg också. Visserligen är det väldigt sällan de som producerar slutprodukten som tillverkar själva agget men köper du Zalman får precis lika mycket kvalitetsagg som från Corsair och Zalmans är tystare. Corsairs är visserligen tysta men just Zalman är kända för att ha i princip de tystaste på marknaden. Å andra sidan så har 600 Wattaren LED i fläkten vilket kan vara störande...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sludge
Ang minnen så hade de ju kunnat skriva det lite tydligare men på orderbekräftelsen
så syns det ju tydligt (?) att det skickas med 2st paket med 2x1 Gb.
Så det är väl inte frågan om någon kompensation el dylikt.

http://s44.radikal.ru/i103/0810/86/60aae856714e.jpg

Mitt nätagg och HD ligger fortfarande kvar som order, vill ju ha prylarna nuu!

Står lika på min också. Beställde när jag kom hem från jobbet. jösses va dustin är snabba. Redan skickat iväg paketet. tog ca 4 h från beställningen.
Måste tacka tråd skaparen för det här fina erbjudandet.

Permalänk

Jag har just fått testa min rigg lite.

Fick 20-30FPS i Crysis Warhead 1680x1050 8AA och allt på max i Vista Ultimate. Låter det vettigt? Trodde jag skulle få lite mer faktiskt... Processorn är iofs inte klockad, men är det verkligen den som tar stopp? Ska pröva klocka sedan och se hur det går då.

Använde r_DisplayInfo = 1 för att se FPS, och då fick jag se att det stod "32bit" vid något tillfälle, minns inte exakt vad det var nu... Ska det stå så? Kör ju 64bit.

Är nöjd ändå, jävlar vad snyggt Crysis är! Återstår bara att köpa en ordentlig 24".

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Vilket Os ska man köra med för att få ut det mesta av paketet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ddi3
Vilket Os ska man köra med för att få ut det mesta av paketet?

Du ska ha ett 64bitars i alla fall, annars kommer du inte kunna använda 4GB RAM. Annars så beror det väl lite på vilka spel du ska spela; jag vet inte hur bra Crysis t e x presterar med ett 4850, men det finns säkert ett par spel som du kommer kunna maxa med DX10 om du vill det... Så du får väga det emot varandar, gillar du Vista så kör på det, gillar du XP får du fundera på hur viktigt DX10 är för dig. Jag har länge haft mycket emot Vista och det här är första gången jag har det på min dator... Men det är helt ok faktiskt. Känns ovant, men det kommer man väl in i. Många av de hemska buggar man hörde i början är ju borta i alla fall

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ddi3
Vilket Os ska man köra med för att få ut det mesta av paketet?

Det finns det en hel del blandade meningar om. Men vista 64-bit om du vill utnyttja allt RAM och XP 32-bit för max prestanda skulle jag säga. Sen så ska ju ett 64-bit OS ge bättre prestanda på en 64-bit prolle(på pappret ivf) men att dömma utav de benchmarks jag har sett är det inte mycket skillnad.

Jag kör vista 32-bit atm på samma paket och det är väl egentligen det sämsta valet sett utifrån prestanda perspektivet.

Permalänk
Medlem

Jo, det där med 64 bitars har jag förstått i alla fall. Har Vista på min laptop mest för att jag är tvungen då Hp inte vill lämna drivrutiner till xp. Men Xp på min gammla stationära. Får Kanske prova mig fram om jag orkar Tack för super snabbt svar. Lycka till med din dator

Jo, det va en grej till Skulle det va värt att köra Crossfire? Läste någonstans i tråden att moderkortet inte är optimalt för just crossfire. Men tror ni det ger boost nog så det är värt ca1600 kr extra.

Permalänk
Medlem

Jodå nog är det värt allt. Moderkortet funkar hur bra som helst med CF. PCI-E bussarna går ner till 8X när man kör crossfire men det bör kompenseras rätt bra med 2.0 stödet. Skillnaden mellan 8/16X är inte speciellt stor endå. Men du kan ju alltid vänta och se hur prestandan med ett kort är innan du bestämmer dig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
sonata med vattenkylning det tycker jag är värt ett galleri bygg pls .)

Hehe,jag har ju ingen vettig kamera,men jag kanske skulle kunna låna en av nån polare och slänga upp lite bilder,snacka om att mitt 4870X2 gick in i chassit på gränsen:))Man fick sätta i det på tvären och sen montera det,det var för långt för att montera rakt ner i chassit:))
Ja ja kanske kommer lite bilder senare i veckan då om ni skulle gilla det?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

16 067p i 3dmark06 helt oklockat känns inte fy skam ändå kan lätt dra upp prollen iaf 0,5gHz till, speciellt när jag byter cpukylare. Lite synd på C1 men egentligen kvittar det.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
16 067p i 3dmark06 helt oklockat känns inte fy skam ändå kan lätt dra upp prollen iaf 0,5gHz till, speciellt när jag byter cpukylare. Lite synd på C1 men egentligen kvittar det.

Jag tänkte precis fråga om någon kunde köra en runda 3dmark06, misstänker nämligen att mitt system underpresterar. Jag får 10 047p, hmm. Vad fick du för enskild score i SM2.0, CPU och SM3.0?