Datorbutiken i finansiell kris

Permalänk
Inaktiv

köp inte på datorbutiken. Om du inte vill vänta tills helvetet fryser till is.

Permalänk
Medlem

Imorgon har det gått exakt 3 veckor sedan jag beställde en solidstate-disk från dem.

De första 2 veckorna skyllde de på att de håller på att byta system och att "leverans-status" kan hamna på "eftersläp".

Eftersom jag betalade i samband med beställningen har jag väntat med att avbeställa ordern tills idag, och nu misstänker jag att jag istället får vänta 3 veckor minst på att få pengarna i retur.

Dessutom beställde jag samtidigt i separat order 8gb minne, varav 4gb var defekt vid leverans, dessa är inskickade för utbyte, finns på lager, men inget händer.

Jag hoppas digerdöden tar dem!

Visa signatur

Mjuka Kex

Permalänk
Medlem

Handlade av datorbutiken för ganska länge sen, låt oss säga att det vart första och sista gången.

Det var minst sagt en hel del strul och p.g.a bemötandet av deras kundtjänst så la jag och mina vänner ner alla köp hos datorbutiken.

Konkurenter har servat oss väl sen dess.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
hej,
med tanke på priserna som datorbutiken sätter så har dem väldigt dålig vinstmarginal - så är det, bara att acceptera...

Jag reagerar starkt på två saker angående detta, din kommentar och min order hos dom:

1) Det är inte "bara att acceptera" att dom ljuger om leveranstider, ifall dom påstår sig ha samma leveranstid som konkurenter och billigare pris och på så sätt lurar till sig kunder som sen inte orkar avbeställa så är det långt ifrån ok.

2) Sedan sakerna jag beställde fick status : under "behandling, reserverad" så kan jag inte längre avbeställa ifrån deras hemsida, det har stått så i 3-4 dagar nu, jag vill avbeställa min order som aldrig kommer men kan inte.

Permalänk
Medlem

Har fått mail om att min order gått till packning, hur lång tid kan det ta innan man får hem grejerna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osborn
Jag reagerar starkt på två saker angående detta, din kommentar och min order hos dom:

1) Det är inte "bara att acceptera" att dom ljuger om leveranstider, ifall dom påstår sig ha samma leveranstid som konkurenter och billigare pris och på så sätt lurar till sig kunder som sen inte orkar avbeställa så är det långt ifrån ok.

2) Sedan sakerna jag beställde fick status : under "behandling, reserverad" så kan jag inte längre avbeställa ifrån deras hemsida, det har stått så i 3-4 dagar nu, jag vill avbeställa min order som aldrig kommer men kan inte.

Råkade ut för samma sak. Tog flera dagar innan de skickade. Mina varor blev under behandling redan morgonen efter min beställning. Men blev inte levererade förrän veckan efter.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejjan
Jag har också beställt två separata leveranser därifrån nyligen.
Första leveransen tog över en vecka innan den levererades, de var otrevliga i telefon och de svarade inte på sin webbkundtjänst.
(dessutom var 4 av 8gig minne korrupta)

Andra leveransen inväntar FORTFARANDE leveransdatum.

Hade jag inte betalt direkt med kreditkort hade jag avbeställt per omgående.
(misstänker att det tar lika lång tid för dem att betala tillbaka som att faktiskt skicka varan).

KÖP INTE PÅ DATORBUTIKEN!

Är i exakt samma sits. Beställde en vara där i måndags förra veckan. Det står varan finns i laget, men inget skickas ut. Fått exakt samma svar från kundtjänst 2 ggr om samma ärende då jag undrat vad de egentligen sysslar med, och har då fått svaret (de sitter och kopierar/klistrar in text):

"Tack för ditt mail! Det är fortfarande en del förseningar på lagret varför ordern ej lämnat lagret än. Det ser dock ljusare och ljusare ut för varje dag främst pga att lagerpersonalen jobbat på hårt och börjar komma ikapp. Vi har senaste tiden gjort stora omställningar vilket för framtiden är nödvändigt men under en period skapar det också problem med försenade leveranser. Det vi gjort är att flytta lagret och byta logistiklösning, allt detta har också inneburit att vårt gamla IT-system behövde göras om. Det som hänt rent praktiskt är att leveranser under en tid ej gått i tidsordning som tidigare. Vi har dock fullt fokus på detta och lagerpersonalen jobbar nu på att skicka ut de äldsta beställningarna först och främst. Som det ser ut nu tar det någon vecka till innan logistiken är i fas, tidigare låg lagret ca 2 veckor back så det har blivit bättre om än inte bra. Ge det någon vecka till så skall leveranserna vara i fas. Ber om överseende."

Som sagt, överge detta sjunkande skepp. Detta var mitt sista köp från dem, även fast jag fortsatt att handla där efter det började strula till sig för dem.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag gillade DB fram till det att jag beställde saker där och de gick sönder, beställde ett uppgraderingspaket och moderkortet gick sönder.
De sa att jag skulle skicka tillbaka alla sakerna så att de skulle felsöka, MEN, det skulle kosta en viss summa för varje sak de felsökte på som det inte var fel på.
Varför i helvete ska kunden betala för det?
Jag hotade med Allmäna Reklamationsbyråm, då gav de med sig.
Och jag är inte ensam om att få hota med dem.