Problem med att ansluta till trådlöst nätverk.

Permalänk
Medlem

Problem med att ansluta till trådlöst nätverk.

Hej
Har ett problem med mitt rådlösa nätverk och min laptop. Jag kan ansluta till nätverket men vid de små ikonerna nere vid vänstra hörnet så står det oidentifierat nätverk och namnet på nätverket. Sedan åtkomst: endast lokalt. Trots detta så när jag inga utav datorerna på nätverket. De övriga datorerna är stationära och har internet anslutning och hittar varandra i nätverket.
Laptopen når alltså varken internet eller nätverket men de andra datorerna, som går trådat, funkar fint.
Routern som används är en netgear wnr3500 och laptopen är en xps m1530m från dell, som kör vista. Problemet uppstod imorse när jag startade datorn. Kvällen innan när jag stängde av datorn så uppdaterade även windows med några uppdateringar. Trodde detta kunde vara problemet men en systemåterställning hjälpte inte. Sedan har jag startat om routern men ingen lösning.

Hoppas att någon har lite mer kunskap än mig;)

P.S.
En annan sak som jag upptäckte nu är att det tar väldigt lång tid för firefox att starta upp, när internet funkar startar det som en blixt.

Permalänk

Kör du någon kryptering? Prova reseta routern

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Kör du någon kryptering? Prova reseta routern

jag har provat att reseta routern men det funkar inte heller.
Kryptering tror jag inte att jag har, har kollat igenom inställningar både på datorn och routern men hittade inget.

Edit: Jag hade visst kryptering. Provade att stänga av all kryptering och alla möjliga skydd men det blev ingen uppkoppling lik förbannat. Får nog fan ringa någon servicettekniker;(

Permalänk

Prova nya drivrutiner för det trådlösa kortet
mvh Gunvald

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, ska prova detta nu.

Har nu lyckats ansluta till det trådlösa nätverket med en annan laptop så nu vet jag definitivt att det är min laptop som är problemet.

EDIT:
Installerade de drivrutiner som fanns på dells hemsida och allt gick bra men i slutet så får jag drivrutin för trådlös lan-adapter saknas.

Men ska inte denna följa med om jag tar ner och installerar detta

EDIT2:
Provade de drivrutiner som följde med på skiva men inte heller dessa hjälpte.

EDIT3:
ÄNTLIGEN var det löst.
Kan även rekomendera Norton Internet Security då det ger ett 100 procentigt skydd mot virus. Den enkla lösningen som de använder är att blockera anslutningen till nätverket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excel
Tack för hjälpen, ska prova detta nu.

Har nu lyckats ansluta till det trådlösa nätverket med en annan laptop så nu vet jag definitivt att det är min laptop som är problemet.

EDIT:
Installerade de drivrutiner som fanns på dells hemsida och allt gick bra men i slutet så får jag drivrutin för trådlös lan-adapter saknas.
http://img225.imageshack.us/my.php?image=ntverksbildcf8.jpg
Men ska inte denna följa med om jag tar ner och installerar detta

EDIT2:
Provade de drivrutiner som följde med på skiva men inte heller dessa hjälpte.

EDIT3:
ÄNTLIGEN var det löst.
Kan även rekomendera Norton Internet Security då det ger ett 100 procentigt skydd mot virus. Den enkla lösningen som de använder är att blockera anslutningen till nätverket.

Haha ja där ser man ^^

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"