Permalänk
Medlem

Ny router?

Hej

Jag har precis fått mitt 100/100 lina men får endast ut 45 Mmbit utav detta både upp och ner.

Eftersom min Router har några år på sig tänkte jag om det var throughtputen som inte räckte till. Modellen heter Linksys 54wrt-gs(with speedbooster)
en sån --> http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&child...

Om det nu kanske är routern, någon som har en rekomendation på en hyffsad router med drygt 100 Mbit throughtput?

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Vila i frid

Först av allt, kör TCPOPTIMIZER och prova igen utan att byta din hårdvara.

Prova sen att koppla förbi din router och kör direkt mot väggens uttag.

Prova även att uppgradera ditt wrt54gs med t.ex. tomato firmware. Jag får drygt 70 upp och 90 ned med mitt wl500g (som i princip har samma hw som ett wrt54).

Permalänk
Medlem

Hej hasenfrasen

Tack för dina tips ska testa så fort jag har möjlighet, återkommer med svar.
En annan fråga, det där med att mata in en ny firmware går väl endast på vissa versioner utav Linksys 54xx aparaterna? för mig att de låste dem på nåt sätt.
Vet att jag har en version 4 och att det inte gick men jag kanske har fel?

Permalänk
Medlem

Jag vet att Dir-855 har bra throughput men efter jag testat den här routern så har den andra fel som gör den oanvändlig för mig, tex att den tappar portforwardingen helt random och man måste gå in och trycka på "save" för att den ska enable igen. Detta kan bero på att jag forwardar väldigt mycket olika grejer, men jag tycker fortfarande det är uselt.

Throughput var den bra på iaf, 100mbit ska inte vara några problem.