Permalänk
Medlem

Någon attackerar min dator ? :(

Bytte precis firewall till comodo och ser att jag får många blocked connection till mitt ip och port 42789 via UDP.

Någon som vet vad det är för nått ? Hittar inget vettigt på google...

Edit: lyckas hitta att det porten ligger som ett port jag valde att utorrent ska använda.. Frågan är varför folk försöker connecta till mig även om jag inte har använt klienten på typ en hel vecka.

Permalänk
Vila i frid

..det funkar på det sättet. Starta upp din klient ett tag som då meddelar "jag har inget för dig". Å andra sidan, spela roll... det kommer så mycket skräp ändå så att enstaka torrent requests dränks i "nätbruset".

Permalänk

Jag använde mycket torrents förr och fick enormt mycket tcp treason uncloaked fel som spammade min kernel log, detta oavsett vilken tracker jag använde. Hårdvarubrandväggen visade även väldigt mycket skit. Så det blev bye bye torrents och hello Usenet. Jag ångrar inte det en sekund.

Detta är dock bara en av anledningarna jag slutade med torrents.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Jag använde mycket torrents förr och fick enormt mycket tcp treason uncloaked fel som spammade min kernel log, detta oavsett vilken tracker jag använde. Hårdvarubrandväggen visade även väldigt mycket skit. Så det blev bye bye torrents och hello Usenet. Jag ångrar inte det en sekund.

Detta är dock bara en av anledningarna jag slutade med torrents.

Hah, betala för warez.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Har du inget vettigt att säga så knip igen. Speciellt när du skriver dryga one-liners.

Du betalar inte för filerna utan tillgången till servrarna. Dessutom finns mycket där du inte hittar någon annanstans.

Torrentsidor och liknande är även beroende av donationer och liknande.

Seså, schas.

Istället för att vara så negativ kanske du kan hjälpa istället.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Har du inget vettigt att säga så knip igen. Speciellt när du skriver dryga one-liners.

Du betalar inte för filerna utan tillgången till servrarna. Dessutom finns mycket där du inte hittar någon annanstans.

Torrentsidor och liknande är även beroende av donationer och liknande.

Seså, schas.

Istället för att vara så negativ kanske du kan hjälpa istället.

I slutändan betalar du ju för "warez". Såvida du inte uteslutande laddar ner material som får kopieras.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Proffsmoddare

Det är klart han gör, eftersom att allt annat vore både olagligt och moraliskt fel. (A)

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
I slutändan betalar du ju för "warez". Såvida du inte uteslutande laddar ner material som får kopieras.

Äger man en iPhone ska man inte uttala sig om andra.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Urspårat så det både räcker och blir över.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||