8800GTS trasigt må tro :(

Permalänk
Medlem

8800GTS trasigt må tro :(

Hej hej, kan mitt kort ha gett upp nu? Sitter och kör vista safe mode och det rullar. Men kör jag XP normal mode så funkar det några sekunder sen blir skärmen svart.

Allt började tidigare med att jag fick artifakter på photoshop och hela skärmen, sen skulle jag lira lite CS och spelet hängde sig. Varken CS eller annat 3D spel fungerar nu. Det hänger sig efter några sekunder.

Några ideer? Har aldrig hänt mig förut

Permalänk
Medlem

1. Drivrutiner
2. Kylning
3. RAM
4. Defekt RAM på kortet
5. Defekt GPU

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

EDIT: Nevermind hittade memtest

Drivrutiner har jag faktiskt testat installera om. Men det hjälpte inte. Kortet låg på 82 grader när den krashade men det ska juh den klara av tycker man.

hur testar jag ram minnen?

Permalänk
Medlem

Funkar kortet i safe mode men inte i windows så är det troligen drivrutiner som är problemet. DirectX, grafikdrivrutiner eller moderkortsdrivrutiner.

82 är rätt högt, men de flesta kort ska klarar 100 grader eller mer utan att paja p.g.a värmen. Krascha kan de ju göra däremot. Kolla så inte kylningen lossnat från själva coren. Du kan annars prova att ställa en vanlig bordsfläkt framför grafikkortet med sidan borta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Men det verkar märkligt då jag har samma problem i Vista som i XP. Kör de på olika diskar nämligen.

Men ska testa köra in på brorsans dator i helgen så får jag ett säkert svar på om kortet gett upp.

Tack för hjälpen!