Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Need for Speed Undercover

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tacka vet jag att GRiD finns, bra grafik, härlig arkadkänsla och faktiskt roligt. NFS UC är en besvikelse, fick igång det och kan inte säga anant än att jag är missnöjd. Värdelös styrning, bilarna ska inte väga 10 ton... Grafiken är någorlunda, men alldeles för mycket blur och grafikmotorn är extremt helt jävla värdelös =/.
jaja, Hoppas nästa NFS blir bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Jag märkte inte att spelt var krävande som många säger?

Men det va grymt dåligt gjort.. EA ligger nog minst 5 år efter i utväklingen mot Codemasters med Dirt och Grid.

Som någon tidigare i tråden beskrev att det är som att köra en tegelsten utan hjul.. Den känslan fick jag också..

prova 200zx:em i början lite sen avinstallerade jag spelet..

SKITSPEL

Ni två bör prova att köra NFS:Uc med en G25:a.. Att jämföra GRID eller vilket annat som helst tidigare NFS med Uc är som natt och dag.. EA Har upptäckt force feedbacken! Dessutom är Uc, tragiskt nog, bra mycket närmare verkligheten med sin körkänsla än vad GRID är. Och om du nu är ute efter verklig körkänsla är det ingen som bett dig prova nfs, då heter spelet för dig GTR Evolution, prova DET med G25 och pma mig sedan om hur många sekunder i rad du klarade att hålla dig på banan

Permalänk

Jobbade på en rätt fin jakt precis. De 3-4 första polisbilarna är vanliga cruisers, typ 15st är de där blåvita superdelstatsbilarna, resten är de federalas som åker Porsche 911 Turbo .. det var lite kämpigt ett tag Passerade nog en 25 vägspärrar, konstigt nog var ingen av dem utrustade med spikmatta? Eller jo en var nog det förresten.. men ändå.

http://s287.photobucket.com/albums/ll139/NickePicke93/annat/?...

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kolla själv?

Hittar inte, varför skulle jag annars fråga???

Sen hittar jag inte var man kan stänga av vissa låtar vilket man kan i alla nfs från och med underground.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Hittar inte, varför skulle jag annars fråga???

Då finns det ju inte?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Då finns det ju inte?

Dåligt, väldigt dåligt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

1. Most Wanted
2. Underground 2
3. Carbon (rolig orealistisk drifting)
..
..
..
..
..
9. Pro Street
10. UC

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
1. Most Wanted
2. Underground 2
3. Carbon (rolig orealistisk drifting)
..
..
..
..
..
9. Pro Street
10. UC

Så du tycker UC är sämre än t ex NFS 1?

Permalänk

Körde igång spelet och testade att stänga av ena kärnan på processorn och gick in o spelade ca 30 sek och gick ut igen och satte på båda kärnorna igen och då försvann det enorma lagget jag fick när poliserna dök upp tidigare.

Nu har jag spelat ca 2 timmar och det flyter på hur bra som helst. Jag har till och med satt all grafik på fullt förutom AA som jag har på 4. Spelet funkar till 100% nu än innan på 50%.

Helt klart har det med kärnorna att göra, iallafall för mej.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Nej fy fan alltså.. Längtat efter detta spel så länge nu. Älskar Carbon t.ex och hatade Pro Street. Det här är visserligen bättre än Pro Street men fan vilket dåligt spel!

Grafiken är omodern och på tok för mycket blur. Hade alla inställningar på max och det såg väldigt 2004 ut.
Spelkänslan är NOLL! Fysikmotorn är sämst, likaså skadorna. Jag vill fanimej kunna krasha bilen totalt ifall jag råkade frontalkrocka med någon i 250 km/h, inte studsta lite och sedan kunna åka lika snabbt därifrån.

Nej fy.. De bakom GRiD vet hur man gör bilspel, inte EA!

Det enda som är bra med spelet är polisradion, en eloge för det!

Permalänk
Medlem

Jag installerade igår kväll, så jag har ju inte hunnit spela så mycket. Men grafiken var ju inte jättebra, spelat känns lite hackigt trots ca 60 fps och styrningen känns lite skum.

Men det största problemet är att ibland (rätt ofta) börjar spelet utan anledning gå i 3 fps så det blir helt ospelbart. Det brukar bli bra om man ändrar grafikinställningar, antal tilldelade CPU-kärnor eller om man kör vidare så kan det lösa sig själv ibland. Tror att det blev bättre av att ändra frekvenser på grafikkortet en gång också. Men det känns som att det krävs mer för varje gång det börjar hacka. Nån som har samma problem?

Tror att det har hänt 5-10 gånger på den tiden jag hunnit spela, totalt ca 1 timme tror jag.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Jag hade lite småryck då o då men när poliserna satte igång så laggade det hejdlöst. Provade med att ändra grafikinställningar till höger o vänster men inget hjälpte.
Då läste jag att en kille hade gjort så här: starta spelet, spela lite tabba ut och öppna aktivitetshanteraren och stäng av ena kärnan och fortsätt spela en liten stund typ 30 sek 1 min och tabba ut igen och öppna aktivitesh.. och sätt på kärnan igen och fortsätt spela.

När jag gjorde detta så funkade spelet helt felfritt + att jag kunde ha all grafik på fullt föutom AA som jag har på 4. Knepigt.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Arcadracing....inget annat.

Vad JAG stör mig mest på är att bilarna är mer eller mindre okontrollbara tills man får tag i Proffs-utrustningarna....
Men även efter det......hur i hela friden får man upp en Lotus Elise i 360Km/H IRL? Jag bara undrar........

Permalänk

Allt är möjligt i fantasins värld, det är ju trots allt bara ett arcadespel;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Så du tycker UC är sämre än t ex NFS 1?

det skulle man nog vilja påstå .

NFS 1 får 8.5 av användarna , 8.3 av gamespot.
NFS UC får 7.0 gamespot , 5,6 i snitt av andra recensenter och 6,3 av användare

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Jag hade lite småryck då o då men när poliserna satte igång så laggade det hejdlöst. Provade med att ändra grafikinställningar till höger o vänster men inget hjälpte.
Då läste jag att en kille hade gjort så här: starta spelet, spela lite tabba ut och öppna aktivitetshanteraren och stäng av ena kärnan och fortsätt spela en liten stund typ 30 sek 1 min och tabba ut igen och öppna aktivitesh.. och sätt på kärnan igen och fortsätt spela.

När jag gjorde detta så funkade spelet helt felfritt + att jag kunde ha all grafik på fullt föutom AA som jag har på 4. Knepigt.

M.V.H Peter

Det var ju just det jag skrev längre upp, att spelet är dåligt optimerad och det hjälper om man stänger av den kärna en stund. >.<

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Inte för att stänga av kärnan för en stund. Du skrev:

på grund av detta har man ingen val än att stänga av en (eller flera om man har quadcore) processorkärnor för att spelet inte ska verka "ryckigt". Men gör man detta så förlorar man avsevärt mycket FPS.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
det skulle man nog vilja påstå .

NFS 1 får 8.5 av användarna , 8.3 av gamespot.
NFS UC får 7.0 gamespot , 5,6 i snitt av andra recensenter och 6,3 av användare

Jag skiter iofs i andras betyg utan går efter mig själv, behöver inte andra för att ha min åsikt

Permalänk
Medlem

Har upptäckt att spelet inte börjar hacka lika ofta om det kör på kärna 1. När jag kör det på kärna 0 eller båda hackar det mycket oftare. Det verkar inte gilla kärna 0

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Jobbade på en rätt fin jakt precis. De 3-4 första polisbilarna är vanliga cruisers, typ 15st är de där blåvita superdelstatsbilarna, resten är de federalas som åker Porsche 911 Turbo .. det var lite kämpigt ett tag Passerade nog en 25 vägspärrar, konstigt nog var ingen av dem utrustade med spikmatta? Eller jo en var nog det förresten.. men ändå.

http://i287.photobucket.com/albums/ll139/NickePicke93/annat/j...
http://s287.photobucket.com/albums/ll139/NickePicke93/annat/?...

Spikmattorna tror jag inte dyker upp förrän level 10 eller 11 så de va nog ingen spikmatta med i din "lilla" jakt, bra jobbat

Btw, spelet va för lätt, borde funnits så man fick välja svårighetsgrad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
Spikmattorna tror jag inte dyker upp förrän level 10 eller 11 så de va nog ingen spikmatta med i din "lilla" jakt, bra jobbat

Btw, spelet va för lätt, borde funnits så man fick välja svårighetsgrad.

Du, jag kör i början av Wheelman 9 och har precis blivit fångad av jäkla massor poliser. Fyfan säger jag bara, deras porshe och SUVs bara kvaddade sönder min bil! Kunde fan inte köra ifrån dem. Man blev puttad i baken hela tiden eller ihop tryckt mot väggen. Jag fick väg spärr varje sväng och det var hela tiden spikmattor. Jag undrar hur jag klarade det egentligen. Körde en Evo IX.

Och förresten, jag har nu kommit försent 2ggr på checkpoint och jag ser fortfarande INGEN skillnad! Skit spel.

AIn är helt off också, man kör normalt och så kommer en bil bakom i hög hastighet och bara krockar så att man tappar kontrollen över bilen, suck.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vilket j...a slut på spelet! Man har klarat storyn. Då fortsätter det med några tävlingar, lagom för att få ihop till Zondan. Men sen då? Bara j...a snutjakter tills bilarna tar slut. Fan jag ville ju tävla med zondan. Eller e re nått jag missat. Är slutet så här konstigt?
Edit: Jag är på nivå 18. är det den sista?

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Spikmattor kom redan på förarivå 8 för mig.
Men bilen var uppe på 4-5 i snutstatus...

Permalänk
Inaktiv

Spikmattor spelar väl typ ingen roll vilken wheelman level man har?

Permalänk
Medlem

nej de spelar ingen roll.

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk

De var bland de absolut sämsta ja kört någonsin. Hade ju bara varit skoj om man kom hem från krogen med polarna. ILLA!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Vilket j...a slut på spelet! Man har klarat storyn. Då fortsätter det med några tävlingar, lagom för att få ihop till Zondan. Men sen då? Bara j...a snutjakter tills bilarna tar slut. Fan jag ville ju tävla med zondan. Eller e re nått jag missat. Är slutet så här konstigt?
Edit: Jag är på nivå 18. är det den sista?

Du kan köra alla tävlingar om igen, gå bara till "snabbrace" i menyn. Om du nu ville köra karriären med Zondan varför köpte du inte den direkt nivå 3 bilarna blivit upplåsta? Jag tycker att det är då man har som mest pengar, jag hade ivf inte några problem med att skaffa bugattin och uppgradera.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd

Riktigt kul spel när man får det och funka utan lagg btw så undrar jag om någon vet vad knappen "b" gör ? någon slowmotion grejj helt onödig eller ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelhoglund
Riktigt kul spel när man får det och funka utan lagg btw så undrar jag om någon vet vad knappen "b" gör ? någon slowmotion grejj helt onödig eller ?

Är nog för att ta skarpa kurvor eller nåt i den stilen:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Jag hade lite småryck då o då men när poliserna satte igång så laggade det hejdlöst. Provade med att ändra grafikinställningar till höger o vänster men inget hjälpte.
Då läste jag att en kille hade gjort så här: starta spelet, spela lite tabba ut och öppna aktivitetshanteraren och stäng av ena kärnan och fortsätt spela en liten stund typ 30 sek 1 min och tabba ut igen och öppna aktivitesh.. och sätt på kärnan igen och fortsätt spela.

När jag gjorde detta så funkade spelet helt felfritt + att jag kunde ha all grafik på fullt föutom AA som jag har på 4. Knepigt.

M.V.H Peter

bra tips! ökade 10 FPS för mig

Spelet flyter helt OK på Medium 1280x720 ingen AA.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk

Snabb fråga, är grafiken helt kass eller?

Tycker ProStreet var MYCKET snyggare, är det någon viktig inställning man har missat eller?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho