Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

Kemisk metall?

Tjenare!

Jag håller som sagt på med ett nytt bygge och så undrar jag lite hur bra kemisk metall är osv?

Jag måste evt lägga igen några småhål 1*1cm och några 3*3cm hål. Problemet är att jag inte har mycket att bygga på tjockleken. Är detta något man kan använda elelr är det fördömt att misslyckas?

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

jag har inte svaret, men va e kemisk metall? :S

Permalänk
Hedersmedlem

Plastic Padding

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

kan du inte klämma dit en liten metallbricka på baksidan av hålet och spackla igen med den kemiska metallen?

Visa signatur

<3

Permalänk

Jag har tillgång till bägge sidor. vi kan säga lite enkelt att det är en chassi sida som har lite hål som jag inte vill ha. kan använda något slätt material för att få det hyfsat jämt. problemet ligger snarare att jag inte har något att fästa det i och det är bara 1-2mm tjockt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Alltså vad är kemisk metall?
Om det går att spackla det som Macan sa så gör det.
Annars har jag inga alternativ förutom att köpa en helt ny "chassi sida"

Du ska inte avslöja vad det är du håller på med?:D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hehe nejdu fullmoon kommer inte avslöja vad han håller på med:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaz
Alltså vad är kemisk metall?
Om det går att spackla det som Macan sa så gör det.
Annars har jag inga alternativ förutom att köpa en helt ny "chassi sida"

Du ska inte avslöja vad det är du håller på med?:D

jag får nog köpa på mig en tub då och testa om det funkar..
Nja att köpa en ny chassi sida är inte på tal om. finns inte i princip att få tag i...om ens omöjligt. att tillverka en i Cnc maskin är för dyrt osv.
isf får det vara elelr så får man fixa det emd lite kemisk metall som sagt.

För den vakne så kommer det en Projekttråd om några dagar..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

All spackel kommer att "pluppa" ur hålet och det inte finns något som ligger och stödjer bakom.

Limma en plåtbit bakom och spackla över gropen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

svetsa?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 med NH-U12P kylare, 2x2GB Corsair 6400c4DHX, Powercolor Radeon HD4870, 640 gb Spinpoint F1 HDD, Corsair 650w, Asus P5Q-E, Antec Nine Hundred.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
All spackel kommer att "pluppa" ur hålet och det inte finns något som ligger och stödjer bakom.

Limma en plåtbit bakom och spackla över gropen

ja det vet jag. frågan är dock om det sitter kvar efetr man tagit bort plåtbiten bakom..jag kan inte ha något på 'undersidan' och på andra sidan ser det bara konstigt ut om jag har en klack.

mha0221: det hade varit en idee dock tror jag att 1-2mm alu? är svårt att svetsa dit någit i och det är nästan för små saker att svetsa om ens det.

Får göra ett försökt emd att plasta elelr liknande annars får det fan vara.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

En sak du kan göra för att metall spacklet/den Kemiska metallen ska sitta i hålet bättre kan vara att försöka göra skåror i plåten på insidan av hålet. Men det är omöjligt om plåten är 1mm =(

Du kanske kan såga o slipa ut plåtbitar till dina hål och sedan spackla dit dom?

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk

Skulle gå men svårt och pilligt..

Kraftigt förstorad bild..

Hoddan: den avataren har jag med haft.. fast tror att det finns en användare som har samma ännu.. (efter ca 2-3 år)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tror kanske att du skulle testa någon vävaktigt material och "bredspackla" hela ytan för att spackla över små hål om godstjockleken är typ 2mm då kommer ju förr eller senare bitar att rasa ur vilket är trist.

Se skulle man inte kunna limma en plåt på ena sidan typ i 4 hörn och sen lägga ut en tunn väv eller alunät och sen bredspackla ut det jämt o snyggt o låta det härda en stund, skulle vilja tippa på att om man "fettar / oljar" in plåten så lär ju inte den kemiska metallen limma fast den ?

Ja du har lite bekymmer men sånt är till för att lösas inte sant

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

bredspacka vill jag hälst undvika att göra. får spackla väldigt mycket plus att jag inte kan spackal hela sidan ut. ser konstig ut om man slutar med ett trappsteg elelr med i lutning.

Då det verkar alltförsvårt så vet jag inte redigt vad jag ska göra.. låter nästan som om det får vara som det är

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Skär ut en plåtbit i någon snygg form, och limma eller popnita på den över hålen. Eller ta upp ett större hål där, och gör fläkt-hål av det. Eller gör något annat bra av det, i stället för att försöka få tillbaka det till slät fin plåt utan hål i, för det tror jag inte du får helt perfekt hur du än gör.

Det är vad jag hade gjort iaf...

Permalänk

Nu vet jag inte om du läste allt? elelr om jag skrev det men att popnita/svetsa dit plåt över elelr ta ut ett hål är inget jag vare sig vill elelr kan.

utformingne på 'chassit' gör det omöjligt och dettutom är jag inte i behov av det.

Dock sitter ajg och tänker på om det faktist kommer synas.. har vissligen 5 sådanahär 3 hål serier som isf får fixas.. fast frågan om det syns... få sova på saken.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag hade försökt fräsa ut bitar som passar exakt och sen lött ihop skiten, starkt lödten bör hålla om det bara ska vara estetiskt. Lödten kryper fint emellan fogar osv också. Det svåra blir väll att göra bitar som passar :S

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Fasa kanterna på hålen, båda sidor, och på med kemisk metall, fasningen gör att metallen inte "pluggar ur".

"korv" varianten skall vistnog vara bra, bara att skära av en bit och knåda, härdaren sitter i mitten så om du skärer jämntjocka skivor blir blandningen alltid perfekt.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
svetsa?

Om man hänger med och inte bara skumamr ner till sist ainlägget så ser du at tjag redan svarat på den frågan..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jo jag såg de, så jag tog upp det igen, jag skulle svetsa ifall man vill ha en sömlös igenläggning som håller, Spackel och kemisk metall är inte så bra på att lägga igen hål, fast nu beror de ju på hur stort hålet är, och är plåten så pass tunn finns de ännu större risk att det spricker väldigt fort pga av att den förmodligen kommer flexa en hel del. Om du skruvar/nitar eller limmat dit en plåt på baksidan så går de nog spackla igen med plastic padding pp 100 bilplåtspackel.

Det ska även tilläggas att de krävs en del av svetsaren, det finns ju risk att plåten slår sig pga av värmespänningarna som uppstår

Permalänk

Vad var det för fel på Malos idé med plastic padding? Bara att sätta upp en glasfiberväv på baksidan och sen spackla igen hålet med glasfiber. Precis som när man fixar småhål på bilen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Jag måste faktist t aoch kolla upp detta bättre om det kommer vara synligt eller inte. Har jag tur så kommer man bara se det som oanvända fästhål för tex väggmontering.

Som sagt kan jag inte sätta något på Undersidan då det stick ut och på insidan vill jag gärna inte ha en plåtbit som sticker ut. utformingen på lådan gör det omöjligt plus att det inte etiskt ser bra ut. ska dock rådfråga en svetsare om han kan fixa några loppar så det sitter någorlunda som man sen isf kan spackla/plast över.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Kan säga att kemisk metall blir starkt som F*N om man blandar bra.. (med härdaren). Jag lappade igen ett hål (8mm diameter, 3 mm tjockt gods), och har jag inte ännu lyckats förstöra det med X antal hårda smällar med vassa föremål Däremot vet jag inte hur det kommer att fungera till ditt ändamål. Men det borde hålla ganska bra om man inte är där och pillar så mycket.

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk

Supp ska ta och testa lite olika förslag jag fått iaf.
Men har andra saker jag måste fixa före som har högre priotitet.
Några infästningar och sånt krafs.

Visa signatur

I am Extrazz.