Infracom / JX Hosting [Varning]

Permalänk
Medlem

Infracom / JX Hosting [Varning]

Tänkte rent generellt utfärda en varning här. Osäker på om det här är rätt forum, men det kändes som det.

Jag har sedan lite över ett år tillbaks haft ett antal dispyter med det här företaget på ett par olika sätt. En av dispyterna har handlat om mitt konto hos dem, som efter ett antal felaktiga räkningar, felaktiga inkassokrav och liknande sades upp, något som inte var helt lätt då jag fick förklara det för dem säkert ett tiotal gånger över telefon. De är brutalt oseriösa och dessutom svåra att få tag i.

Mitt senaste problem med dem har däremot ännu inte tagit slut. Jag fick ett jobb hos dem för lite över ett år sedan. Jag skulle översätta en hafsigt skriven, engelsk guide (skriven av tyskar dessutom) om BMW-bilar och diverse modifikationer och reparationer. Detta skulle jag få motsvarande 100 kronor i timmen för, efter skatt. Den blev jag klar med i December, och slutsumman landade på runda slängan 8,000 kronor som jag skulle få ut. Min kontakt på JX/Infracom var förbannat svår att få tag i, och efter många om och men gick en faktura iväg. Än idag har jag inte fått mina pengar. Det här mailet fick jag dock av min far idag som hjälpt mig med ärendet.

Citat:

Hej,

Vi har försökt skicka det på inkasso hos vanligt inkassoföretag. De ville inte ta uppdraget eftersom han redan hade så mycket obetalda skulder.

Därför har vi nu skickat det till inkasso via Kronofogden. Det kostade 1.500 kronor, som vi får tillbaka om han betalar. Kronofogden trodde inte att det så så ljust ut eftersom det var många i kö före oss.

Trist historia, men vi lär oss något av det. Om det mot förmodan kommer några pengar så är det rena lotto-vinsten. Räkna inte med det.

Tänkte mest dela med mig av mina erfarenheter här. Av mina erfarenheter är inte det här ett företag att lita på.

Permalänk
Medlem

Vad har det här med konsumenträtt att göra? Du har ju inte köpt något åt företaget utan varit anställd av de? Framgår ju inte heller vad det är för typ av företag? På ditt inlägg får man ju intrycket av att det har nåt med bilar att göra.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Inaktiv

JX hosting är ett webbhotell/hosting företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Vad har det här med konsumenträtt att göra? Du har ju inte köpt något åt företaget utan varit anställd av de? Framgår ju inte heller vad det är för typ av företag? På ditt inlägg får man ju intrycket av att det har nåt med bilar att göra.

Ber om ursäkt för att jag inte var tydligare. Jag trodde att det skule framgå av namnet JX Hosting. Det är som sagt ett webhotell, och jo, om du läste första paragrafen så har jag varit kund hos dem. Det var dock inte vad jag valde att lägga fokus på.