Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ganska lätt att kolla i serverlistan och se pingen.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Återigen, de flesta av laggproblemen hade lösts om man bara fixade in serverbrowser som default och gav den stöd för att hitta lobbys.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Igår hittade jag några spel med 40-65 ~ i ping (serverbrowser)
När jag joinat spelet och kollade ping så låg alla över 100.
Dock kändes det som kanske 250 - 300 när man lira
Förstörde spelkänslan totalt och stämningen på servern sjunker.

Permalänk

Fasiken crappers också! Spelade på kampanj två igår, road toll eller vad den nu heter... Iaf, jag dog precis innan båten kom. Gör ett nytt försök nu, precis innan båten ska komma går det bra för mig, en teammate har precis gett mig nytt liv så jag känner mig jäkligt fräsch! Dock så blir det något med med server så jag slängs ut från spelet... Fan inte sant!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Fasiken crappers också! Spelade på kampanj två igår, road toll eller vad den nu heter... Iaf, jag dog precis innan båten kom. Gör ett nytt försök nu, precis innan båten ska komma går det bra för mig, en teammate har precis gett mig nytt liv så jag känner mig jäkligt fräsch! Dock så blir det något med med server så jag slängs ut från spelet... Fan inte sant!

I know the feeling ^^

Jag och en vän till mig körde Death Toll på advanced, hade inte dött en enda gång, trots att vi bara var tre från början.
Sedan i slutet så leavade den tredje, och det vara bara jag och min kompis kvar. Vi var fullt på hp, och så kommer en tank, han tar vi lätt.
När båten sen precis kommer så hoppar en till tank mot oss, och vi börjar springa och skjuta, för att komma till båten. Men då tar en smoker mig och tanken tar min kompis.
Inte alls roligt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Igår hittade jag några spel med 40-65 ~ i ping (serverbrowser)
När jag joinat spelet och kollade ping så låg alla över 100.
Dock kändes det som kanske 250 - 300 när man lira
Förstörde spelkänslan totalt och stämningen på servern sjunker.

Inte så konstigt att man pingar så, då de lägger upp servrar på 56k modem... (känns så iaf)

Permalänk

Tycker det var skitkul iallafall!

Har dock haft problem med att ett par random disconnects.... Vilket ær lite frustrerande då man væl hamnat i ett lag som verkligen vet vad de pysslar med

Nåja, ska børja spela lite mer med folk jag kænner så tror jag det nog blir ænnu mer skoj!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

förstår inte vart alla ryssar kommer ifrån.. sällan man ser så mycket ryssar i andra spel.. har Ryssland precis fått internet eller vafan är detta? och ingen av dem kan ju engelska.. det är ju patetiskt.
Samma sak med fransmän.. men det e fler ryssar än fransmän.
Sen så är ju majoriteten riktigt kassa.. "oj, det ligger en medspelare vid mina fötter och blir styckad av en hunter... äsch, vi låter någon annan som vet hur man gör rädda honom istället" typ.

edit: vill ni prova några skrämmande så finns det en officiell-steam grupp för l4d.. så finns det en public-chat för gruppen.. prova att gå in där.. 80% av chatten skrivs på ryska, iaf medan jag va där.. sen när man påpekar att det en public-chat och att de borde hålla sig till engelska så blir folk sura... de började typ snacka skit om en på ryska..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Yep, stämmer bra det. Det är framförallt Ryssar och Fransoser som är så ruggigt ignoranta och beter sig så. Tyskar är inga stjärnskott på engelska heller, men där möter man inte samma ingorans/föraktfullhet när man påpekar det.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Tycker de ska tabort ryska / tyska / franska/ spanska som valmöjlighet av språk i spelet.. då skulle de få lov att läsa / förstå engelska för att spela.. eller så får de ha egna servrar där man som vanliga engelsk-talande spelare slipper se dem. En egen lobby alltså.

edit: sen en annan sak ang bugg.. hur kommer det sig att ibland hör man motståndarlaget prata? blev så på en server igår.. och sjukt irriterande att höra motståndarlaget.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Man kanske kan göra en lista på där alla skriver sina Steam namn så lägger man bara till dem i Homies listan. Sen är det ju bara för någon att slänga upp en sörvör å lira som sören!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
förstår inte vart alla ryssar kommer ifrån.. sällan man ser så mycket ryssar i andra spel.. har Ryssland precis fått internet eller vafan är detta? och ingen av dem kan ju engelska.. det är ju patetiskt.

aldrig lirat DOTA lr? Skit många jobbiga ryssar där som antingen är skit dåliga eller så drar dom direkt när spelet startat.. likadant här i left 4 dead tycker jag

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Man kanske kan göra en lista på där alla skriver sina Steam namn så lägger man bara till dem i Homies listan. Sen är det ju bara för någon att slänga upp en sörvör å lira som sören!

då är det lättare om nån skapar en swec steamgrupp för l4d.. det finns en swec grupp.. men det är ju för alla steam-spel.. och det e väldigt mycket medlemmar med där... men de flesta spelar säkert cs eller nått..

Ingen tog orken så gjorde en steamgrupp för l4d

Group Name: Sweclockers Left 4 Dead
Abbreviation: swec
Group Link: http://steamcommunity.com/groups/swec4dead

edit: Är man med i en grupp (inte för stor grupp) så kan man få fram alla som är online i gruppen i sin friendslist.. så det är i princip som att adda dem till friends.. sen så har man ett gemensamt chat-rum.
Jag kommer dela ut "officer" rank till folk jag anser vara aktiva.
Egentligen spelar det ingen roll om man är officer eller inte.. en officer kan kicka / banna folk bara.. och det ska endast användas om det kommer in nått ryskt as eller om någon beter sig illa.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
då är det lättare om nån skapar en swec steamgrupp för l4d.. det finns en swec grupp.. men det är ju för alla steam-spel.. och det e väldigt mycket medlemmar med där... men de flesta spelar säkert cs eller nått..

Ingen tog orken så gjorde en steamgrupp för l4d

Group Name: Sweclockers Left 4 Dead
Abbreviation: swec
Group Link: http://steamcommunity.com/groups/swec4dead

edit: Är man med i en grupp (inte för stor grupp) så kan man få fram alla som är online i gruppen i sin friendslist.. så det är i princip som att adda dem till friends.. sen så har man ett gemensamt chat-rum.
Jag kommer dela ut "officer" rank till folk jag anser vara aktiva.
Egentligen spelar det ingen roll om man är officer eller inte.. en officer kan kicka / banna folk bara.. och det ska endast användas om det kommer in nått ryskt as eller om någon beter sig illa.

Hoppar in där i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet.

Förövrigt, så är det mycket roligare om man kör med sina kompiar och sedan pratar via Skype.

En av våra bästa scores någonsinn var igår som Infected då vi lyckades "äga sönder" de överlevande innan de nådde 1% på andra mappen i första Kampanjen. Snacka om ägda dom blev!

Precis när man lämnar saferoom så kan man gå rakt på, eller till vänster. Går man rakt på så finns det som en stor hylla inne på höger sida i rummet. Där stod 2 hunters och en boomer. Det första som händer är att en cool kille springer dit för att kolla om det finns några items. Där blir han boomrad och sedan hoppar en hunter på. Fort som faan kommer en av hans team och försöker hjälpa honom men även han blir attackerad av en hunter. När dom andra två inser vad som händer springer den första ut som direkt blir tagen av en smoker som står på taket och då blockas ingången så att den sista inte kommer ut. När 3/4 är döda så är det rätt så enkelt att plocka den sista

Kort sagt, dem fick _däng_!

Permalänk
Medlem

Anslutit mig till SweC gruppen i steam ^^

Får se om det är ett spel upp så man kanske kan joina i helgen ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Marabou: förstod inte riktigt hur du mena att den sista blev "blockad"?
Blev han blockad av personen som blev hängd av smokern? isf e han kass som inte slog ner honom... blev han blockad av zombies så är det bara att slå och skjuta sig igenom, speciellt när det va så kort avstånd till de övriga.. makalöst dåliga spelare
Visst är det riktigt imba att attackera alla samtidigt och alla har olika targets.. men man kan som mest ha 2 hunters, 1 smoker och 1 boomer uppe samtidigt. så att den 4e är alltid fri att hjälpa dom andra 3.. även om han kanske har vormit på sig eller om det är zombies ivägen så kan han ta sig fram.

edit: Hoppas det är fler som joinar:

Group Name: Sweclockers Left 4 Dead
Abbreviation: swec
Group Link: http://steamcommunity.com/groups/swec4dead

(gillar namnet jag fick till på länken swec 4 dead ^^)

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Angående dåliga spelare, så vann jag och tre andra svenskar igår mot ett par noobs med 46XX mot 26X poäng. Vi tog dom också i början på tunnelbanan. Kan det ha tagit en ca 20 sekunder(?) så var alla nere på marken och ålade!

Marabou, menar du att dörren stängdes för den sista? Visste inte att den kunde låsa sig :/

Har gått med i gruppen nu, JTheee.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Avstängd

Som bäst har jag dödat 4 players (tillsammans med mitt lag förståss) på under 30 sek, de fick 4 poäng och alla dog inne i safehouset (de gick ut, vi flög på dem, de gick in igen, vi dödade alla) - det var ganska underhållande.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Angående dåliga spelare, så vann jag och tre andra svenskar igår mot ett par noobs med 46XX mot 26X poäng. Vi tog dom också i början på tunnelbanan. Kan det ha tagit en ca 20 sekunder(?) så var alla nere på marken och ålade!

Marabou, menar du att dörren stängdes för den sista? Visste inte att den kunde låsa sig :/

Har gått med i gruppen nu, JTheee.

nej, dörren kan inte låsas.
--------
har börjat ramla in lite folk i swec l4d steam gruppen nu.. vill gärna se fler dock
dessutom fått in vår första tjej (som jag vet)

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Det kan faktiskt ha varit att han var lite mentalt AFK, då han endast reagerade när en var död. En låg och ålade och den tredje var dragen av smokern. Hur som helst så var det tjockt med zombis framför dörren som han inte kunde skjuta då hans teammate hängde framför, alltså precis framför dörren.

Permalänk

Tänkte bara nämna att jag mailade Valve med en lång radda av förslag på förändringar till spelet samt lite andra kommentarer.

Tog upp;
- Bristande arsenalen
- Mer specifika ögonblick i kampanjen
- Defensiv "håll ut så länge ni kan" bonuskarta
- Ny kampanj med nytt element (religiösa fanatiker/militära "cleanse" trupper etc)

Fick svar idag och där stod det bland annat:
"I think you are going to be pleased with some announcements we will soon be making."

Alltså kommer nått eller några saker på ovan lista komma till spelet

Permalänk

Låter spännande Schnucky Ser fram emot nya kampanjer! Börjar lessna lite på dom gamla nu.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Ansluter mig till gruppen Nick "Kewk^"

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Det kan faktiskt ha varit att han var lite mentalt AFK, då han endast reagerade när en var död. En låg och ålade och den tredje var dragen av smokern. Hur som helst så var det tjockt med zombis framför dörren som han inte kunde skjuta då hans teammate hängde framför, alltså precis framför dörren.

Jag är ganska säker att man kan melee:a sin kompis om han är tagen av smokern, då lossnar tungan. Dock är jag inte 100% säker.

Permalänk
Medlem

yes , man kan klippa till polaren så lossnar tungan.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Korrekt.. slå en medspelare som blir strypt av en smoker gör att tungan släpper.. spelaren som blir hängd tar heller ingen skada om du skjuter honom medan han blir strypt.. så det är bara att tömma maggen om det så vills.

Group Link: http://steamcommunity.com/groups/swec4dead

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Jepp, Melee på sina egna gör att tungan lossnar. Men jag tror inte att han visste det :]

Hoppas att det kommer lite mer nice grejer snart! Jag längtar som fan! Är med i gruppen nu så skriv till mig om ni vill köra nån match så är jag på.

Permalänk
Medlem

Kommer va på volbeat konsert och är borta idag och imorgon.. möjligtvis att vi kan spela lite fredag / helgen

Btw.. fan va kul det är att 'haxa' boomers genom väggarna.. spelarna blir alltid lika knäckta.. "hur fan kunde du veta" så måste man alltid förklara att det är deras eget fel.. dessutom så skjuter jag alltid igenom väggarna när jag hör en boomer på andra sidan ... boomer dör ju på en bra träff så det är askul... och står en boomer nära en smal vägg så ser man ju kroppsdelar igenom väggen ^^

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Kommer va på volbeat konsert och är borta idag och imorgon.. möjligtvis att vi kan spela lite fredag / helgen

Btw.. fan va kul det är att 'haxa' boomers genom väggarna.. spelarna blir alltid lika knäckta.. "hur fan kunde du veta" så måste man alltid förklara att det är deras eget fel.. dessutom så skjuter jag alltid igenom väggarna när jag hör en boomer på andra sidan ... boomer dör ju på en bra träff så det är askul... och står en boomer nära en smal vägg så ser man ju kroppsdelar igenom väggen ^^

Aaa, det är fett annoying! Men bättre blir det om det finns några hunters nära också. För om man står nära blir man ju knockbacked. Fett skönt och sen kommer det en horde med zombis och en hunter på = död på några sec

Roligast tycker jag dock att vara smoker. När man kan ställa sig på äckliga ställen och sedan dra dom till sig. Funkar alltid och när nästa person försöker rädda så finns det en hunter som tar hand om denne

Hoppas att det kommer en massa trevliga extra med nästa update! Jag väntar med spänning!

Permalänk
Medlem

Det är så jävla drygt att spela mot folk inte gör något annat än spammar melee. Så otroligt frustrerande.>=(