Permalänk
Medlem

Mp3: Sony vs Apple

Hej! Håller på med inköp av mp3/mp4 spelare och som det ser ut nu har jag två stycken som jag är väldigt osäker på vilken det blir, vilka är Ipod Nano 4G samt Sony NWZ-S638F (http://www.sony.se/product/nws-s-series/nwz-s638f).

Fördelar och nackdelar:

Ipod:
+ Otroligt designrik, snygg och populär

- Sonys plus fast tvärtom

Sony:
+ Bättre ljud
+ Bättre batteritid
+ Radio

- Den är väldigt lik en vanlig sony ericsson walkman. Känns lite undligt att ha två lika saker i fickan, även om det fortfarande är så att mp4-spelaren har bättre ljud än den nedbantade sony ericsson.

Så igentligen är ju Sony bättre rent prestandamässigt.. men ändå..

Eller om ni har några andra förslag. Gärna kombinera prestanda med design.

Permalänk

Om du bryr dig om vad din kompis tycker, om vad DU har för pryl, så ska du självfallet falla för grupptrycket, och köpa en iPod. Du får en betydligt mindre inlöst produkt genom att välja MP3-spelaren från Sony och därtill får du även fler funktioner, bättre ljud (IMHO), radio m.m. Du får dessutom ett par brutalt mycket bättre hörlurar medbundlade med Sony-spelaren än de som vanligt fruktansvärt läckande och usla hörlurarna som Apple skickar med alla sina iPods.

För mig, är det där inget svårt val: Sony alla dagar i veckan om man ska välja mellan just dem två.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Om du bryr dig om vad din kompis tycker, om vad DU har för pryl, så ska du självfallet falla för grupptrycket, och köpa en iPod. Du får en betydligt mindre inlöst produkt genom att välja MP3-spelaren från Sony och därtill får du även fler funktioner, bättre ljud (IMHO), radio m.m. Du får dessutom ett par brutalt mycket bättre hörlurar medbundlade med Sony-spelaren än de som vanligt fruktansvärt läckande och usla hörlurarna som Apple skickar med alla sina iPods.

För mig, är det där inget svårt val: Sony alla dagar i veckan om man ska välja mellan just dem två.

Aha, men om du fick välja vem som helst, vem skulle det vara då? Tack för inlägget.

Permalänk
Medlem

Min morsa hade en sony och tyckte det var allt för bökigt att köpa låtar via windows media player och att den inte fungerade med hennes macbook. Hon är supernöjd med sin nano 3g.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Sony är det självklara valet. Syrran har en NWZ-S616 och har en otroligt ljudkvalitet, nästan som Iaudio/Cowons spelare

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=225558

Ipods är bara bra om man vill kasta macka med eller inte bryr sig kvalitet, ljud, funktioner, batteritid m.m.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk

Älskar Sony men hur är det med synkningen med mediabiblioteket med Sonys? Apples är ju sjukt smidigt att synka om man kör iTunes, vilket man såklart gör.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petsematary
Älskar Sony men hur är det med synkningen med mediabiblioteket med Sonys? Apples är ju sjukt smidigt att synka om man kör iTunes, vilket man såklart gör.

Krånglig synkning med WMP annars fungerar drag and drop via explorer.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Så svårt är det inte. Det är bara att dra över låtarna man vill till synclistan och sedan klicka på Synkroniseringsknappen, thats it.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Medlem

Har förresten uppdaterat mig till nwz-s738f, för att man får brusreducerande snäckor och att jag tycker att den är lite snyggare.

Inte så mycket mer dyrare, kanske 200:-

Permalänk
Medlem

Jag fick precis hem min 639:a 16 gb. Awesome!
Du får den för 89 euro + frakt här: http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/MP3_Players.1/Sony.7...

(jag beställde där)

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A