Permalänk

NTLDR is missing ?

Hejsan!

Jag har precis formaterat om en hårddisk och tänkte instalera operativsystem på den men när jag bootade från skivan så kom de upp:

NTLDR is missing.

Press Ctrl Alt Delete to restart.

Vad ska jag nu göra?
jag har läst i vissa andra trådar men där hade dom redan ett operativsystem på hårddisken...

Några förslag på vad jag ska göra ?

MVH Johan

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Vila i frid

Det betyder att datorn inte har CD'n som förstaval av bootbara enheter eller att du inte hann med när datorn sa "Press ENTER to boot from CD". Sätt CD att vara första enhet att boota från i BIOS. Det kan ju vara så att CD-skivan inte är läsbar av någon anledning.

Permalänk

Jaa jag hade tryckt men de fungerade inte XD för jag hade USB-keybord disable....

Ibland gör man bara sina små misstag när man tror de är något mkt större

MVH Johan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Det betyder att datorn inte har CD'n som förstaval av bootbara enheter eller att du inte hann med när datorn sa "Press ENTER to boot from CD". Sätt CD att vara första enhet att boota från i BIOS. Det kan ju vara så att CD-skivan inte är läsbar av någon anledning.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E