Permalänk

Hur upplevde du att genomföra bytet av nätverkskortet?? Är det något man med enkelhet gör om man byggt datorer förr eller kräver det kunskaper i lödning?

Min plan är att ha en trådlös router i min lilla lägenhet (55 m2) för att helt enkelt jag o damen ska kunna surfa osv samtidigt. Detta borde funka hoppas jag, annars får man väl överväga att byta.

Finns det inte sådana kort på någon svensk sida?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Hur upplevde du att genomföra bytet av nätverkskortet?? Är det något man med enkelhet gör om man byggt datorer förr eller kräver det kunskaper i lödning?

Min plan är att ha en trådlös router i min lilla lägenhet (55 m2) för att helt enkelt jag o damen ska kunna surfa osv samtidigt. Detta borde funka hoppas jag, annars får man väl överväga att byta.

Finns det inte sådana kort på någon svensk sida?

I en sån lägenhet med kort räckvidd så tror jag det inte blir några problem. Har själv använt min i en större lägenhet med routern 3 väggar emellan.
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

hörde något om att 1000H klarar 667Mhz minne? samt att det endast finns 1 minnesslot?

stimung?

Permalänk

Fick den idag, verkar verkligen vara sweet. Har inga problem alls att skriva på den och batteri tiden verkar toppen! Det enda som jag har stört mig lite på är den lilla touchpaden. Det handlar säkerligen om att bli van så det blir nog bra snart

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med 1000H

Och när det gäller spel prestanda så är jag också mycket nöjd.

Jedi Academy: 1024x600, fov 90, maxat
Baldurs Gate II, 1024x600, maxat.
Diablo II
Unreal Gold: 1024x600, maxat
Unreal Tournament: 1024x600, maxat
Wizardry 8: 1024x600, maxat
Freespace 2 + mods: 1024x600, maxat
+ endel olika muds (3G Modem)

Alla spel flyter perfekt förutom Diablo II och Jedi Academy

Sen får det bli Fallout serien, Icewind Dale, Planescape Torment har inte lirat något av dom spelen

Och på grund av att skärmen är så liten så ser grafiken riktigt bra ut

Köpte VX Nano musen
.........

Asus 13000ma batteri

Idle. 12h 52m.

Screen Brightness Low, WIFI on. 8h 5m.
Screen Brightness Low, WIFI off. 11h 47m.

Screen Brightness Full, WIFI on. 6h 49m.
Screen Brightness Full, WIFI off. 9h 34m.

Full power (2x SHE, Youtube, Fullest Brightness, Fullest Sound) 5h 9m.

Permalänk
Medlem

någon som kan bekräfta att det är SO-DIMM DDR2 PC5300/667MHz minne i 1000H?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heeMan
någon som kan bekräfta att det är SO-DIMM DDR2 PC5300/667MHz minne i 1000H?

Bekräftat.
Står lite lägre bak i tråden.

Permalänk

Är det bara jag som installerat vista på den? Med 2Gb minne flyter det på bra med melan 2.7-5.0 i prestanda enligt vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Bekräftat.
Står lite lägre bak i tråden.

super!

Permalänk
Medlem

Har precis kommit hem med min lilla 1000H. Har suttit och lekt lite i menyer osv hittills men nu tänkte jag börja installera lite saker på den. Frågan är om man ska partitionera om den redan nu (tänkte köra 30/100 ungefär) eller helt enkelt vänta och se hur man ska lägga upp planerandet av filer.
Finns det något sätt att göra om de första inställningarna Windows ber en göra? Lyckades komma åt den ultrakänsliga touchpaden och tröck på nästa medans jag skrev något. Blev inte riktigt vad jag tänkt mig och det gick inte att ändra då det var i slutfasen :S

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drapåtrissor2
Är det bara jag som installerat vista på den? Med 2Gb minne flyter det på bra med melan 2.7-5.0 i prestanda enligt vista.

Jodå jag kör också Vista. lade in det ganska omgående när jag fick datorn och tycker att det fungerar bra! speciellt sedan problemet med volymknapparna fixades..

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad 1002ha kommer kosta i sverige?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Jag är grymt nöjd med 1000H

Och när det gäller spel prestanda så är jag också mycket nöjd.

Jedi Academy: 1024x600, fov 90, maxat
Baldurs Gate II, 1024x600, maxat.
Diablo II
Unreal Gold: 1024x600, maxat
Unreal Tournament: 1024x600, maxat
Wizardry 8: 1024x600, maxat
Freespace 2 + mods: 1024x600, maxat
+ endel olika muds (3G Modem)

Alla spel flyter perfekt förutom Diablo II och Jedi Academy

Sen får det bli Fallout serien, Icewind Dale, Planescape Torment har inte lirat något av dom spelen

Och på grund av att skärmen är så liten så ser grafiken riktigt bra ut

Köpte VX Nano musen
.........

Asus 13000ma batteri

Idle. 12h 52m.

Screen Brightness Low, WIFI on. 8h 5m.
Screen Brightness Low, WIFI off. 11h 47m.

Screen Brightness Full, WIFI on. 6h 49m.
Screen Brightness Full, WIFI off. 9h 34m.

Full power (2x SHE, Youtube, Fullest Brightness, Fullest Sound) 5h 9m.

Får det stora batteriet plats i fodralet som följde med?

Permalänk

Tja.
Är själv väldigt nöjd med datorn. Liten och smidigt. Skulle vilja koppla en sådan här:

http://www.digilive.se/MP3/BS01.htm

mottagaren dvs, till ett par externa högtalare. Jag kör Original win xp. Skulle det funka? Har burken det som krävs, A2DP? Kommer bluetooth mottagaren hittas som ett par högtalare?
Finns det andra alternativ av bluetoothmottager än den i länken? Har letat runt litet men tycker det är rätt snålt med utbudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HulkHogan
Tja.
Är själv väldigt nöjd med datorn. Liten och smidigt. Skulle vilja koppla en sådan här:

http://www.digilive.se/MP3/BS01.htm

mottagaren dvs, till ett par externa högtalare. Jag kör Original win xp. Skulle det funka? Har burken det som krävs, A2DP? Kommer bluetooth mottagaren hittas som ett par högtalare?
Finns det andra alternativ av bluetoothmottager än den i länken? Har letat runt litet men tycker det är rätt snålt med utbudet.

Vad gäller a2dp-stöd så kan jag googla åt dig.
Lämpliga söknycklar kanske är 1000h, a2dp och support.
Oj kolla vad som står på första(!) träffen:

Citat:

For the Bluetooth, Asus includes WIDCOMM 5.5.0.3200. It includes support for A2DP.

Skulle inte bli förvånad om det står i manualen också

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

Jo jag var inne på den sidan innan...
Jag kanske skulle ha ställt frågan tydligare, det kanske mer gällde bluetooth och A2DP mer än asus 1000h.
Är det någon som testat dylik lösing? Installerar man någon programvara eller sköter den bt drivrutin som finns att man får så att säga 2 högtalare. Jag tänker mig de vanliga samt ett par bt högtalare? Hur byter man mellan dem?
Jag tyckte inte det frågan besvarades av : "For the Bluetooth, Asus includes WIDCOMM 5.5.0.3200. It includes support for A2DP."
Och nej det står inte i manualen...

Permalänk
Medlem

Jag kör med Jabra Bluetooth sportlurar men jag måste söka efter den varje gång jag ska koppla in stereo funktionen för headsetet

Vilka so-dim DDR2 minnen är bäst.?

Jag vill överklocka CPU'n när jag kopplar in strömen

Permalänk
Medlem

Någon som testat att använda Picasa, isåfall hur bra fungerar det, är datorn kraftfull nog?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rife
Någon som testat att använda Picasa, isåfall hur bra fungerar det, är datorn kraftfull nog?

Picasa är ju så lättdrivet och fint så det smider på skitbra. Testade lägga på lite effekter osv och det gick jättesmidigt.

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Finns det inte fler fabrikat av nätverkskort än Atheros 3T/3R ??
gärna nått som nån svensk butik säljer...

Är det Mini PCI-Express anslutning man ska söka på?

eller hur bra funkar dessa man tex stoppar i USB'n ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Urq
Finns det inte fler fabrikat av nätverkskort än Atheros 3T/3R ??
gärna nått som nån svensk butik säljer...

Är det Mini PCI-Express anslutning man ska söka på?

eller hur bra funkar dessa man tex stoppar i USB'n ?

Verkar dåligt med kort i de svenska butikerna. Mini PCI express är standarden ja. Usb kort känns som ett dåligt alternativ.
Alternativ till Atheros är ju tex Intel wifi 5300. Har dock hört om problem med dessa kort och vissa routrar,ska vara problem att köra vissa krypteringsformer.

Slog själv till på dessa:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3701313837...

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2502994878...

Upplever också att signalstykan inte riktigt räcker till för mina behov,återkommer med resultat med detta kort när jag fått hem det!

Mvh

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk

Är det någon här som får HD material (720p) att funka utan att det hackar?

Jag använder VLC för att spela upp mkv. filer, typ Prison Break o Heroes men min laggar. Finns det nått jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain87
Är det någon här som får HD material (720p) att funka utan att det hackar?

Jag använder VLC för att spela upp mkv. filer, typ Prison Break o Heroes men min laggar. Finns det nått jag kan göra?

Fungerar klockrent här med CoreAVC.

Mvh

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk

Hur gör jag efter att jag har instalerat Core AVC?

Tack

Permalänk

Ursäkta dum fråga kanske men, försvinner garantin om du sätter in 1GB minne till?
För lat för att kolla igenom hela tråden, sorry!

Permalänk

Det är ju bara att byta tillbaka till 1gig stickan om du vill göra något garantiärende...

Någon som kan svara på min fråga hur man får igång 720p mkv. filer med Core AVC?

Permalänk

Inga klistermärken eller nått sånt som går sönder då man öppnar upp datorn ?
Har sett det på stationära märkesdatorer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain87
Någon som kan svara på min fråga hur man får igång 720p mkv. filer med Core AVC?

Hur du gör? CoreAVC kommer automatiskt att användas av t.ex. Windows Media Player efter att du har installerat det. Det brukar märkas av att en matroska-ikon dyker upp i trayen.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CokeLight
Inga klistermärken eller nått sånt som går sönder då man öppnar upp datorn ?
Har sett det på stationära märkesdatorer..

Nein... Jag har dock inte tagit bort skalet helt och hållet, bara så man kommer åt minne, HDD och Wi-Fi.

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark