lite nybörjar fråga kanske

Permalänk
Medlem

lite nybörjar fråga kanske

kan man inte ställa in någonstans att muspekaren flyttar sig automatiskt till OK knapp på rutor/pop upp meddelande kommer upp? typ som i windows? De är en funktion som jag saknat när jag sitter med min macbook, lite drygt att flytta pekaren och trycka på OK eller avbryt varje gång (i-lands problem) men en mycket smidig funktion på en bärbar dator.

/Northrider,

Permalänk
Medlem

Re: lite nybörjar fråga kanske

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
kan man inte ställa in någonstans att muspekaren flyttar sig automatiskt till OK knapp på rutor/pop upp meddelande kommer upp? typ som i windows? De är en funktion som jag saknat när jag sitter med min macbook, lite drygt att flytta pekaren och trycka på OK eller avbryt varje gång (i-lands problem) men en mycket smidig funktion på en bärbar dator.

/Northrider,

Om det bara är en pop-upp ruta så är det bara att trycka på "Enter", tror jag.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk

Om knappen är blå så är det Enter, om knappen inte är blå så är det Space.

Permalänk
Medlem

Jo men detta vet jag, men ibland "orkar" man inte flytta på handen från plattan och hade varit smidigt om man bara hade behövt tryckt ner den lite smidigt

/Northrider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Jo men detta vet jag, men ibland "orkar" man inte flytta på handen från plattan och hade varit smidigt om man bara hade behövt tryckt ner den lite smidigt

/Northrider

LazyMouse kan kanske hjälpa dig? http://www.old-jewel.com/lazymouse/index.html

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

shit va lat man kan va:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
shit va lat man kan va:)

Antagligen därför LazyMouse fått sitt namn.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

SteerMouse har den här funktionen.
Det är dock inte gratis, så det finns nog bättre alternativ. Enda anledningen att jag kör SteerMouse är för att få koll på den sabla accelerationen

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Lat och lat.. men de blir drygt så fort en ruta kommer inte för jag har tänkt trycka på enter som i detta fall går fortare men man lever kvar lite i in bärbara pc ett tag men dom få ggr man suttit vid en bärbar pc nu efter några veckors användning av macbooken så säger jag direkt.. shit vilket mysko styrplatt pc hade då

Tack för alla tips.. skall testas!

/Northrider,

Permalänk

Jösses...